Egy hét a Balatonnál

Magyarország

Ott-tartózkodás ideje: 2007. jún. 17.  - 2007. jún. 22. (5 nap)

2 hozzászólás I 4 896 látogató olvasta. Rögzítve: 2007. aug. 16. küldd el ismerősödnek
avatar kalled Beszámolója

Cimkék: Balaton  Balatonfüred  Keszthely  Magyarország  Siófok  Tihany  Várpalota  Veszprém

Június közepén töltöttünk egy hetet a Balatonnál. Úgy indultunk neki, hogy minket nem a fürdőzés vonz, hanem a környéken lévő látnivalók. Közben azért csak belementünk a vízbe, aminek az lett a vége, hogy utána minden nap lubickoltunk egyet:) Egész idő alatt 35-36 fokos meleg volt, jól esett a Balaton 26 fokos vizében megmártózni.

A szállásunk Balatonfüreden volt a Hotel Manuelában. Minden este sétáltunk egyet a Tagore sétányon, és a hattyúetetés is minden napos program volt. Megnéztük a város látnivalóit, néha gyalogosan, máskor pedig a városnéző kisvonattal. Szívesen elidőztünk a görög falura hasonlító Annagora parkban. Fürdőzni az Esterházy strandra jártunk.

Tihanyba hajóval mentünk át. Nagyon szép látvány volt a vízről, ahogy közeledtünk az Apátsághoz. Gyalogosan kissé időigényes feljutni, de azért a csodálatos panorámáért, ami fent vár minket, megéri. Megnéztük az Apátságot, aztán a Balatonban gyönyörködtünk.

Keszthelyen a Festetics kastélyt látogattuk meg. Itt is azzal fogadtak minket, amivel 2 nappal azelőtt Fertődön, hogy filmforgatás miatt még elég nagy kavarodás van, semmi sem volt még a helyén. A park is eléggé elhagyatott volt, a virágok egy csomóban összepakolva. 18. századi filmet forgattak, és a filmeseknek ilyen igényeik voltak a kerttel kapcsolatban. Akkoriban még nem volt aszfalt, ezért az összes sétaút le volt kaviccsal szórva. Azért a zűrzavar ellenére mégis látható volt a kastély szépsége. Szívesen bolyongtam a szobák között. Voltunk az egyháztörténeti kiállításon, megnéztük a trófeagyűjteményt, és jártunk a Hintómúzeumban is. Még fel is ülhettünk egy hintóra, és le lettünk rajta fotózva.

Veszprémben az állatkerttel kezdtünk, aztán a belvárosban néztünk szét. A Viadukt nagyon szép látvány, lentről is, és a kilátópontokról lenézve is.

Siófokon a part mentén sétálgattunk, aztán a Jókai parkban töltöttük az időnket. A gyerek játszóterezett, mi pedig a padon pihengettünk.

Egyik nap ellátogattunk Várpalotára is. Ahol a vár mellett még a Zichy kastélyt tekintettük meg. Ez utóbbi Trianon Múzeumként üzemel. Érdekes volt annyi sok dolgot megtudni a régi Nagy Magyarországgal kapcsolatban.

Összességében nagyon jól telt a hetünk. Kellemes volt a víz, jó az idő. Hazainduláskor a gyerek egyből azt kérdezte, hogy: Mikor jövünk megint?
kalled - 2007.08.17. 23:05

Köszönöm a hozzászólást! Szeretek kis országunkban barangolni, hiszen itt is szebbnél szebb helyekre lehet rátalálni.

kjumika - 2007.08.16. 21:54

Hát ez az.. Magyarországon is érezheti jól magát az ember, itt az élő példa... Hála istennek!

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.