Meglatogattuk a Tianjin-i magyar tervezesu hidat.

Kína Tianjin

Ott-tartózkodás ideje: 2007. szept. 15.  - 2007. szept. 15. (1 nap)

0 hozzászólás I 3 488 látogató olvasta. Rögzítve: 2007. szept. 15. küldd el ismerősödnek
Oszd meg ezt az oldalt!
avatar kinaisarkanykacsa Beszámolója
Tianjin elso hidjat a magyar Savoly Pal mernoki irodaja tervezte. Koztudott, hogy az 1900-as evekben kilenc nyugati hatalom epitette ki sajat koncessziojat Tianjinben. mig a csaszari fovaros Peking volt a kulfodi orszagok konzulatusait Tianjinben rendesztek be. Mivel a varost osszekoti a Haihe folyo a tengerrel(Pohai Obol). Abban az idoben meg magasabb volt a vizallasa a folyonak, igy a nagyobb hadihajok, kereskedelmi uszalyok feltudtak jonni egeszen a varosig. Savoly ezert is nyithato hidat tervezett.1920-es evekben adtak at, sanos pontos datumot nem tudnak mondani.A hid avatastol a rendszervaltasig Chin Tang hidnak hivtak, majd az uj nepi kinaban Jiefang hid lett a neve.Havonta egyszer, ejjel felnyitjak gyakorlatkent a hidat. Kozepen az autok utja femboritasu, szelen a gyalogosok jardaja fabol keszult. Nyitaskor csak a kozepso resz emelkedik fel majdnem derekszogben (lasd a kepeken).Eloszor a szetnyitast allati erovel, majd gozgepekkel, napjainkban villanymotorokkal oldjak meg. Kezdetben zold szinu volt, majd kekre festettek, napjainkban barna szinu lett.2006-ban ujjaepitve adtak at.A hidnyitasa diszkivilagitasban tortenik. A hidnak sajat orszolgalata van, epulete a deli oldalon all.

Sávoly Pál Oneletrajza;
(Bp., 1893. jan. 30. – Bp., 1968. dec. 20.)
mérnök, statikus, Kossuth-díjas (1954), Állami díjas (1965). Oklevelét a bp.-i József Műegy-en szerezte. 1920-ban egy holland tervezőirodánál kezdett dolgozni, ahol rövidesen önálló tervező lett. A vezetésével épült hidak közül említendők a Naft-folyó kábelhídja, az India részére tervezett híd, 52 sziámi híd és a Tianjin-i(Kiejtve:tiencsini) Hai-He (kiejtve:háj-hö) folyot áthidaló nyitható híd. Ugyanakkor több nemzetközi hídpályázaton szerepelt sikerrel (Casablanca, Mechra, Abbei stb.). 1925-ben hazatért és mérnöki irodát nyitott. 1929-ben a bp.-i autóbuszgarázs építésénél tanácsadó, 1930-ban a bánhidai ún. Talbot-villamosmű építésében működött közre, 1932-ben a Kossalka-cég tervezőcsoportjának volt vezetője, és részt vett az óbudai Duna-híd (Árpád-híd) tervezésében. 1936-ban tervezte a Boráros téri híd (Petőfi-híd) hídfőit, alul- és felüljáróit, továbbá az angyalföldi szennyvízátemelőt. Az 1937–39-es években több más alkotás mellett nevéhez fűződik a Duna-parti gyorsforgalmi út, a Lánchíd és a Margit-híd aluljáróinak megépítése, az utóbbi hídfőjének rendezése. A II. világháború után közreműködött számos híd újjáépítésében. A Ferenc József-híd (Szabadság-híd), a szobi Ipoly-híd, majd a Lánchíd helyreállítási munkáinak volt a tervezője. Az áll. tervezővállalatok megteremtése után (1948) a Mélyépítési Tervező Vállalat (UVATERV) hídosztályának a vezetője. E minőségében a beomlott Duna- és Tisza-hidak újjáépítési tervein kívül új hidak sorát tervezte, tervezésüket irányította (komáromi Barátság-híd, újpesti, bajai, dunaföldvári Duna-hidak, tokaji és szolnoki Tisza-híd). Tervezte az 1958-ban átadott heluani (Egyiptom) 800 m hosszú közúti és vasúti Nílus-hidat. Legjelentősebb alkotása, a bp.-i Erzsébet-híd újjáépítése, megszerkesztése; 1951-től tervét több változatban is elkészítette, több tanulmányban is foglalkozott vele. Az 1960-1964 között a régi pillérekre épült hatnyomú kábelhidat (átadása 1964. nov. 21.) tekintette élete főművének. Utolsó munkájaként a Csepel-Budafok között létesítendő új közúti Duna-híd építéséhez folytatott tanulmányokat.
Értékeld az élménybeszámolót!
10 (1 szavazat)
Lépj be az értékeléshez!
Hozzászólások:

Még senki sem szólt hozzá a témához!

Ahhoz, hogy hozzászólhass válaszd a belépést vagy regisztrálj, ha még nem vagy tagjanik közt!

Az élménybeszámolóhoz tartozó

album

Ajánljuk

még figyelmedbe

Magyar  Română  Slovenčina