Petra a CSODA Világörökség

Jordánia Petra

Ott-tartózkodás ideje: 2008. márc. 25.  - 2008. márc. 25. (1 nap)

5 hozzászólás I 18 253 látogató olvasta. Rögzítve: 2008. ápr. 03. küldd el ismerősödnek
avatar iadanyne Beszámolója

Cimkék: jordánia  nabateusok  petra

Aki Jordániában jár, annak nem szabad kihagynia Petrát - halljuk mindenkitől aki már volt ott, s ez így igaz! Ha mást nem is látnánk az országból, akkor is felejthetetlen lenne Petra a CSODA! Amit a képeslapokon és az utikönyvekben látunk róla, az nem érzékelteti teljesen a valóságot. Azt a hatalmas területet, ahol gyönyörűbbnél - gyönyörűbb látványosságok tárulnak elénk, egyik ámulatból a másikba esünk.
Már az odavezetőúton is sok érdekesség vár. A monumentális kockák a Dzsinnek köve, a Sziklasírok, a nabateus gát, mind - mind a régmúlt idők emlékei. Az 1,2 km-es kanyon a lélegzetelállító sziklatömbök között, nem győztük a fejünket kapkodni,s a fényképezőgépeinket kattogtatni. Utunkon végigkísért minket a nabateusok sziklába vésett vízvezetéke, itt-ott a római út maradványain bandukoltunk, s útközben még egy esküvői szertartáson is részt vettünk. A sziklába faragott oltár elött az ifjú párt, két tanu elött, az eskető pappá változó Tamás idegenvezetőnk házastársakká nyilvánította. Nagyon meglepő és érdekes játék volt ez az egész. Meg-meg álltunk, egy érdekes történetet hallottunk, társasjáték keretében kitaláltuk, hogy mit ábrázol a szikla, az a forma. Nehezen, de rájöttünk, egyik helyen állva, hogy halat formáz oldalról, ha viszont szembenállunk akkor elefántot. Így lett ennek a sziklának a neve Elefisch. Gyönyörű volt ez a kanyon, szép színeivel, csíkos mintázatával, s különleges formáival. Nem tűnt hosszúnak az út, 1 óra - 2 óra séta? Nem figyelt oda senki az idő múlására. A kanyon végén Tamás újabb társasjátékában vettünk részt: nézzünk fel a sziklára, folyamatosan nézzük és lépjünk hátra 8-at, na mit látunk? Semmit! Hát persze, nincs is ott semmi, forduljunk hátra, ott van! S ott volt a Kincstár elöttünk. A szűk résen át megpillantottuk a Kincstár oszlopait. Gyönyörű volt, hatalmas és rózsaszínű. Itt kezdődött a CSODA! Nem győztünk betelni vele, jobbról-balról, messzebbről, tevével, egy személlyel, csoporttal, szóval minden variációban fényképezés, filmezés. Nem sejtettük azt, hogy a java még hátra van, ezután következik az igazi látnivaló. Hatalmas területen fekszik Petra város maga, illetve ami megmaradt belőle. A római Színház, a Piactér, a Sziklasírok fent a magasban, a vízgyűjtő kút, s a távolabbi látványosságok. A rózsaszín és homokszínű sziklákba vésett Királysírok, a Királynő Palotája. Elsétáltunk a római oszlopok mellett, amit sajnos több földrengés is károsított az idők során. Az út folyamán állandóan ajánlgatták tevéjüket a beduinok, a taxijukat a csacsigazdák, kisebb gyerekek szép köveket, a nagyobbak nyakláncokat-csecsebecséket kínálgattak 1 Dínárért. Számunkra az egyetlen zavaró tényező a tűző nap volt. Sapka volt ugyan rajtunk, szellős öltözékben voltunk, de így is nagyon melegünk volt a 38 fokban. Az árnyékos helyeket kerestük, de az nem igen volt.
Egy finom ebéd elfogyasztása után csacsival indultunk visszafele. Férjem alkudozása eredményeként 8 Dínárért Mohamed /itt mindenki Mohamed/ csacsijaival jó darabon jöttünk, aztán fél óra gyaloglás, majd gumikerekű kocsin száguldottunk /erősen megkapaszkodva/ a kijáratig.
Mégegyszer visszanézve fájó szívvel vettünk búcsút ettől a mesés tájtól, Petrától. Úgy éreztük, hogy egy időutazásban vettünk részt, elképzeltük azt az időt, mikor itt éltek a nabateusok, dolgoztak a sziklákon, s készítették azokat a csodákat, amit mi 2000 év múlva ámulattal és tisztelettel nézünk ha vagyunk olyan szerencsések, hogy eljutottunk Petrába.
Feltöltve: 2008. jún. 21.
iadanyne - 2008.06.22. 16:02

Nagyon köszönjük a dícséreteket és a kritikát is. Az Anubis Irodával mentünk és tartalmas, szép utazás volt. Igyekezünk gyakorolni, még csak 14 éve filmezünk, s próbálunk javítani a technikán.A régi mondás: jó pap is holtig tanul, mégis bután hal meg, - nagyon igaz.

majani - 2008.06.19. 10:24

Milyen útvonalon, ill. utazási irodával sikerült eljutni Jordániába?Megköszönném, ha megírná

Persepolis - 2008.06.18. 09:57

Nagyon szépek a képek is, gratulálok!!!

Persepolis - 2008.06.18. 09:46

Valóban nagyon szép, gratulálok! Akit a hely történelme is érdekel, annak ajánlom a következő írást: http://www.egypercesek.hu/cikkek/Anabateusok_033115/

aa2006 - 2008.06.18. 07:13

A hely gyönyörű, viszont nagy kár, hogy a mellékelt video a sok pásztázás miatt idegesítően élvezhetetlen. További jó gyakorlást.