Láttuk a Kánaánt

Jordánia Holt-tenger

Ott-tartózkodás ideje: 2008. márc. 26.  - 2008. márc. 26. (1 nap)

0 hozzászólás I 3 507 látogató olvasta. Rögzítve: 2008. júl. 08. küldd el ismerősödnek
avatar iadanyne Beszámolója

Cimkék: amman  gomora  gomora  IIjánospál  kánaán  mózesszikla  nebohegy  sodoma

Jordániai utunk egyik célállomása a Holt-tenger volt. Sokat olvatunk róla, rengeteg képet is láttunk, s nagy kiváncsisággal vágtunk neki az útnak. Mivel a szálláshelyünk Aqabában volt, korán kellett indulnunk. Egy kisebb körútat tettünk Jordánia igen érdekes tájain, homokhegyek között, s nagyon jó minőségű utakon! Közben megtudtunk az országról sok mindent, azt, hogy nagyon szeretik az uralkodójukat, s azt is, hogy a legnagyobb kincs számukra az ivóvíz. A háború befejezése óta Izrael nagyon szűken méri nekik a vizet, a Jordán folyót maximálisan kihasználják. Állítólag 50 év múlva a Holt-tenger is el fog tűnni, elpárolog a vize, nem lesz utánpótlás. Ahogy észak fele közeledtünk, Amman felé, már láttunk zöld területeket, megművelt földeket, a városokban pálmákat, s öntözött parkokat. Megálltunk egy fotoszünetre Mózes sziklájánál, ahol vizett fakasztott népének. Ma is sokan jönnek a forráshoz, sorban álltunk a flakonjainkal mi is. Útközben egy kultúrált helyen álltunk meg technikai szünetre, egy teára-kávéra. Érezni lehetett, hogy közeledünk Madabához, mozaik mozaik hátán volt itt látható. Madabában aztán megcsodálhattuk a Szent György templomban a valaha 94 négyzetméteres mozaik térképet, ami most is lenyügöző, habár már hiányos, de így is élvezetes. Csak az egy harmada látható már a térképnek, de a kövek szép élénk színűek. Lementünk a templom kápolnájába is, ahol régi-régi ikonok és egy csodatévő ikon is látható. Zarándokolnak ide a hívők, s halájuk jelei a falon láthatók.
Tovább buszozva észak felé egy kicsit, a Nebo hegyhez érkeztünk. Hosszú út visz felfele, s a végén II. János Pál pápa 2000-ben tett látogatására emelt emlékmű fogad minket. Körben virágoztak a mimóza bokrok, csodaszép látvány volt. Fent pedig a képekről már ismert kígyós emlékmű fogadott minket. Jó meleg volt, de fújt a szél s ez elviselhetővé tette a meleget. Sokáig szemlélődtünk, néztük az elöttünk méltóságteljesen elterülő bibliai tájat. A távolban Jeruzsálem városa és a Holt-tenger vehető ki tiszta időben, s itt a közelben volt Sodoma és Gomora a két bűnös város is. Valaha zöld terület volt errefele, de mostmár semmi nyoma az akkori Kánaánnak. Állítólag itt mondta Mózes a híveinek, hogy itt van a Kánaán, az Ígéret földje. Hát mára nem tűnik nagyon annak, homokhegyek - dűnék mindenfele, kopár, kietlen táj. Egyetlen kanyargós út visz lefele, amerre mi is mentünk később a Nebo hegyi kirándulásunk után, a Holt-tenger felé tartva.
De az már egy másik beszámoló, itt most a Nebo hegyen készült videót mutatjuk meg, jó nézelődést kívánva.
Feltöltve: 2008. júl. 08.