Vonattal Velencébe.

Olaszország Velence Hotel Antico Panada

Ott-tartózkodás ideje: 2009. márc. 09.  - 2009. márc. 11. (2 nap)

1 hozzászólás I 15 901 látogató olvasta. Rögzítve: 2009. ápr. 02. küldd el ismerősödnek
avatar marimama Beszámolója

Cimkék: Velencébe  Vonattal

Hotel Antico Panada értékelése
marimama értékelése:

Az értékelések összesen:

Eddig 2 utazó értékelte.

Már régóta foglalkoztatott, hogy kényelmes lehet vonattal utazni hosszabb külföldi útra. Hálókocsira este felszállni, egész éjszaka aludni, és reggel a célállomáson kiszállni. Mindenesetre sokkal jobb, mint 700-800 km-t végeláthatatlan forgalomban vezetni autóval, vagy 2-3 órát várni mielőtt repülőre ülhetünk az oda, és a visszaút előtt.
Ezek után elérhető áron vettünk hármunknak retúr - jegyet a MÁV „Eurónight” járatára. A vonat a Keleti pályaudvarról indult 16, 35 - kor, és másnap reggel érkezett Velencébe a Santa Lucia pályaudvarra, majd három nap múlva este 21, 27-kor indult, hogy másnap délelőtt 10, 59-kor befusson a Keletibe. A vonaton kiadós reggelit kaptunk, kényelmes fekhelyünk volt. A tapasztalatlanságunk okozott némi kellemetlenséget az oda úton, ugyanis kérésünkre fullasztó meleg lett a fülkében. Készülnünk kellett volna arra is, hogy mindegyik határon / horvát, szlovén, olasz/ útlevél ellenőrzés van.
A Szt.Márk tértől mintegy 200 méterre, az Anticó Panada szállodában töltöttünk 2 éjszakát. A negyedik emeleti / lift van / szoba és a fürdőszoba is elég kicsinek bizonyult, de nagy tisztaság, rend, és kényelem volt. Különben sem azért utaztunk Velencébe, hogy a szállóban töltsük a napot. Központi fekvésének külön előnye, hogy naponta többször is átgyalogoltunk a Szt. Márk téren, és így szinte észrevétlenül szívtuk magunkba az ottani hangulatot, minden alkalommal újabb részletet felfedezve. Ha máshol van a szállásunk, jó, ha egyszer megnézzük a város „tisztaszobáját”. Itt annyi mindent, olyan értékeket halmoztak fel, ami már szinte átláthatatlanná teszi a terület egészét. / kisebb részletek elmélyült tanulmányozására meg nem nagyon jut idő/
Mielőtt útra- keltünk, minden hozzáférhető anyagot / Ongó, Világjárók, Index Fórum, térképek, úti könyvek stb. / áttanulmányoztam annak érdekében, hogy a kinn töltött 3 napon a lehető legtöbbet, legszebbet, és legérdekesebbeket láthassam. Én már többször jártam Velencében 1-1 napra, ezért ismerős előttem az a helyzet, amikor sok mindent tervez előre az ember gyermeke. Ott? Hol jobbra, hol balra, előre-hátra tátom a számat, még az ottani hangulat befogadása is sok, nem beszélve a művészeti értékekről, építményekről. Estére, a bucira dagadt láb, és a fáradtság ellenére olyan érzésem van, hogy alig láttam a várost. Fogadkoztam: most nem így lesz, de be kell ismernem, hogy bármilyen szoros ütemterv betartása mellett is örökké ismétlődni fog az elégedetlenség érzete, ami a jövőben is arra késztet, hogy újra, és újra utazzak vissza. Mélyítsem el az eddig látottakat, és ismerjek meg sok újdonságot.
Ebben a három napban a fáradtságról megfeledkezve – pedig 60 fölött már illik egy kicsit vigyázni, de majd otthon kúrálom magam – megszállottként bolyongtam / társaimmal együtt/ a csatornák, sikátorok, kisebb-nagyobb hidak, középkori épületek rengetegében. Amit lehetett mindent megnéztem, megkóstoltam, az élményeket igyekeztem úgy raktározni / akárcsak korábban /, mintha soha többet nem jutnék vissza ide. / Ki tudhatja? ! / A végére olyan káosz lett a fejemben, hogy itthon napokig tartott rendezni az átélteket.
Én, most csak a terveinkből megvalósult, a számomra meghatározó élményeket nyújtó hatásokról adok számot. Leírhatom, elmesélhetem az ott tapasztaltakat, látottakat, de irodalmi véna hiányában valósághűen visszaadni sajnos, nem tudom. Meggyőződésem, hogy az ottani hangulatot mindenkinek személyesen kell megtapasztalnia.
Megkapó a Ca’Rezzonico palota fekvése, az ott felhalmozott értékek, a sok festmény, faragott bútor, a kert, és a Canal Grande felőli bejárat. Megjegyzem, az épület renoválása, és a balesetveszély miatt ettől a bejárattól udvariasan ugyan, de nagyon határozottan, és gyorsan eltanácsoltak. Nekem a mesebeli palota a valamikori rendházból kialakított Scuola Grande di San Rocco épülete. Lenyügözőek Tintorettó hatalmas képei a földszinten is. Sosem felejtem el azt az elragadtatott, mindhármunkból egyszerre felszabaduló sóhajt, amit az emeleti nagyterem megpillantásakor hallhattam. Valahol azt olvastam, hogy a nem túl gazdag családból származó festő – bármilyen nagy művész volt – boldogan nyugtázta, hogy felvették a fenti Scuola tagjai közé. Talán ez a hála is visszatükröződik az itt látható művein.
Sorolhatnék vagy 10-12 általam most látott, híresebbnél híresebb templomot – kezdve a Szt. Márk székesegyháztól, a renoválás miatt lezárt, de nagyon hiányolt San Pantalon templomig – az én kedvencem a Szt. Márk térrel szemközti pici szigeten felépített San Giorgio Maggiore. Meghatározóak itt is Tintorettó képei, de a harangtoronyból körbenézni felejthetetlen élményt jelentett. A varázslathoz az is kellett, hogy hétágasan süssön a nap, és Velence központi része mögött, mint valami csipkés gallért, láthassam a Dolomitok hófödte csúcsait. Fenséges remekmű, de számomra egy kicsit hideg, és idegen a Santa Maria Gloriosa dei Frari. Itt is gyönyörködhetünk festményekben, szobrokban, faragott kórusülésben, a márvány minden színében játszó emlékműben. Én Francescó Foscari dózse, és Tizianó síremlékét néztem meghatódva. E jeles férfiak életéhez olyan történetek fűződnek, ami kihagyhatatlanná teszi e szigorú templombelső áhítatos megtekintését.
Többször végig hajóztunk vaporettoval a Canal Grandén. A csatorna partjaira épített paloták a folyamatos helyreállítás eredményeként elbűvölők. Örülök annak, hogy egyiket sem akarják – vagy legalábbis nem feltűnő - a mai modern építőanyagokkal megújítani. Mégis látszik az oda figyelés, és persze az, hogy nagyon sok pénzt költenek az értékek megóvására, a tisztaságra, és a rendre. Így előzhetik meg azt a csalódást, amit én éreztem az első – kb. 25 évvel ezelőtti – látogatásomkor a piszkos közlekedő helyek, a szinte életveszélyesen omladozó falak, a csatornákban úszó szemét láttán.
Ez a gondosság figyelhető meg a Rialtó piacnál is. Gusztusos zöldségek, gyümölcsök, szinte szagtalan tengeri halak és más, még élő tengeri lények halmaza tette kívánatossá a felhozatalt. Ezért is döbbentem meg az egyik húsüzlet kirakatában látható hatalmas toklászokat magán viselő baromfi húsok láttán. Lehet, hogy náluk ez a szokás?
Nekem, a szárazföldi embernek nagyon érdekes látni, hogy itt minden a vízen zajlik. Vidám dolog az intézményes szemétszállítókat, a mentőket, a tűzoltókat, és a rendőröket vízi járműben látni.
Újabb olasz ételekkel ismerkedtem. A Fondamenta Nouve megállótól nem messze található a Tortuga nevezetű matrózcsárda, ahol igen ízletes rizottót ettem tenger gyümölcseivel / Risotto di Pesce/, de nagyon finom volt a Brek étterem sajtmártásos tortillája is. Kicsit fejbevágott ugyan, de hamar lecsúszott az a chianti, amit a Szt. Márk tértől nem messze, egy kis tér borozójában fogyasztottunk. Ismét nem csalódtam az olaszok kávéfőzési tudományában. Több helyen, de a legfinomabbat a Rialtó hídhoz közel eső, egyik kis szálloda teraszán a Canal Grande forgalmát lesegetve ittam.
Nem mindenről, csak a számomra hangulatkeltő dolgokról írtam, a többit, amit felkerestünk élmény beszámolóikban, megírják mások a net-en. A látottakkal sokáig el leszek, élvezetes lesz a képeket nézegetni, visszaemlékezni. Egy éven belül kezdem újra a tervezést, mert vissza kell menni, és megnézni mindazt, amire most nem jutott idő.

zebrina - 2009.04.02. 14:02

Azt egyikünk sem hangsúlyozta eléggé, hogy milyen élmény előre készülni egy útra a látnivalók feltérképezésével, élvezni az ottlétet, majd amikor hazaérkezünk, a beszámoló megírásával és a visszaemlékezésekkel a legszebb pillanatokra, még tovább hosszabbítani az utazás élményét. Ha ügyesek vagyunk, a 3 napból így két hónapot is csinálhatunk. :)

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.