A sokszínû Párizs

Franciaország Párizs Londres Et D'anvers

Ott-tartózkodás ideje: 2009. máj. 22.  - 2009. máj. 26. (4 nap)

0 hozzászólás I 2 373 látogató olvasta. Rögzítve: 2009. máj. 29. küldd el ismerősödnek
Iwiw
avatar Szneki Beszámolója

Cimkék: Bercy  d'Anvers  de  du  et  Gare  Londres  Nord  PárizsHôtel

Londres Et D'anvers értékelése
Szneki értékelése:

4.2

Az értékelések összesen:

Eddig 1 utazó értékelte.

Párizs (franciául Paris) francia település, Franciaország fővárosa. Az ország északi részén a Szajna folyó partján terül el, az Île-de-France régió (vagy Région Parisienne) szívében. Párizs Európa egyik legnépesebb városa.

Május 22.-én pénteken érkeztünk két barátnémmel Évivel és Anikóval Párizsba az Easy Yet légitársaság gépével az Orly-ra.
Ezt követően vasárnapig vidéken tartózkodtunk (Moutiers St. Jean)majd vasárnap délután tértünk vissza a fővárosba.
A vidéki kiruccanás egy másik élménybeszámoló részét képzi majd.
Tehát Párizs.Engem lenyűgözött ez a város, adott jót s rosszat egyaránt.
Érkezésünkkor az Orly buszra kellett szállnunk, mely bevitt minket a belvárosba, ahonnan a vidékre tartó vonat pályaudvarára tartottunk.
Első nekifutásra rosszul kaptam vissza a buszjegy árából,és természetesen ezt akkor vettem észre,mikor már helyet is foglaltam a buszon. A jegy 6.30 euró, én 20 eurot adtam,de 10 euroból kaptam vissza.Később jeleztem ezt a sofőrnek,aki átszámolta az egész bevételét,osztott-szorzott,majd beismerte hibázott,elnézést kért,és visszaadta a nekem járó pénzt.
Szóval itt aztán nem zsebre dolgoznak a buszosok...
Párizsban a közlekedés nagyon jól megszervezett a sok metró vonalával,a RER-el,és buszaival.
Egy vonaljegy 1,60 euró,amivel addig utazhatsz,míg fel nem jössz a felszínre,tehát a metró vonalakon zenélő emberkéknek mindössze 1,60-ba kerül az, hogy naponta ennél sokkal több eurót megkeressenek:)A tömegközlekedésen való zenéléstől meglepődtünk,de nagyon hangulatosnak találtuk, feldobja az ember hangulatát is. Bezzeg ha nálunk valaki a metróban próbálna zenélni...
Egy napijegy a belváros zónáiba 5,80 euró ami szintén baráti ár érte.
Párizs alapjába véve nem az a nagy monstrum főváros,hangulatos kis utcái vannak,és több városnegyed.
Vasárnap a délutáni órákban érkeztünk vissza vidékről a Bercy pályaudvarra,az utazás egyetlen negatívuma,hogy a vonaton a klímaberendezés nem igazán teljesített jól,így mindenki megizzadt...Párizsban is nagyon jó idő volt.
Megérkezést követően elfoglaltuk a szállásunkat,ami egy két csillagos hotelke volt a Gare du Nord pályaudvar közelében.Mondanom sem kell,a metróból rossz irányba jöttünk fel,így kerültünk egy nagyot,egy indiai negyed érintésével,ahol igencsak kisebbségbe éreztük magunkat,örültünk,hogy a szállásra értünk.
A szobánk a 4.emeleten volt,három ágyas apartman,kis fürdőszobával,reggelivel.
Ez került fejenként 55 euróba, a két éjszaka+reggeli,ami egy elég baráti árnak számított.A szállás a célnak abszolút megfelelt.
Na persze a reggelivel volt bajunk,hisz a franciák nem esznek olyasmiket reggel,mint mi magyarok(virsli,felvágott,tojás stb.)
Mindkét reggel: dzsem,méz,croissant, édes sütemények,sajt(két fajta),zsemle,tea,kávé,narancs és grapefruit lé.Természetesen ezzel is jól lehet lakni...de merőben más.
Vasárnap délután a szállás elfoglalását követően nyakunkba vettük a várost.
Megnéztük a Notre Dame-ot.A Notre-Dame Párizs legismertebb, gótikus stílusú temploma. Monumentális méreteivel és díszítettségével nagy hatást gyakorol a rá tekintőkre. A Notre-Dame francia kifejezés, jelentése: „(A) Mi Asszonyunk”.
Nagyon hangulatos benne,hogy rögtön a Szajna partján található.
Ezt követte egy kis utcanézés a környéken és néhány szuvenír vásárlása, valamint egy tejes kávé ivása,egy elitebb helyen,vizespohárból,cukorsziruppal,ami egy nagy rumos üveghez hasonlóban volt, minden esetre érdekes volt,és az is,hogy édesítőjük egyáltalán nem volt,pedig egyik útitársamnak igencsak szüksége lett volna rá,hisz cukorbeteg.Konstatáltuk: az édesítőt vinnünk kell magunkkal.
Az Eiffel tornyot az egyik RER vonalán közelítettük meg,mikor a felszínre jöttünk,sehol nem láttuk a hatalmas tornyot,majd egyszer csak egy épület mögül elénk tárult,hatalmas,gyönyörű!!!
Az Eiffel-torony (franciául Tour Eiffel, ejtsd /tuʀ ɛfɛl/) Párizs egyik jelképe, amely tervezőjéről, Gustave Eiffel mérnökről kapta a nevét. Az 1889. évi világkiállításra készült, az eredeti tervek szerint a kiállítás után lebontották volna. A torony összmagassága 322 m, ebből maga a torony 300 m, rászerelve 22 m-re magasodik egy tévé-adóantenna.Első emelete 58, második emelete 116, a harmadik 276 m magasban van.
Ha már ott voltunk, 13 euróért felmentünk a csúcsra. Hát fantasztikus látvány tárul az ember elé,egész Párizst belátni, s mindezt mi éjszakai fényben tehettük meg.A torony körül rengeteg ember mozgolódik, valamint az extra fekete csecse-becse árusok,akik már- már az ember agyára tudnak menni.Az Eiffel- torony tetejében láthatjuk,melyik főváros hány km-re fekszik a toronytól, valamint kivilágított panelen térképszerűen azt, hogy fentről mely épület melyik a városban.
Így telt hát az első napunk, nagyon fáradtan estünk be a hotelszoba ágyaiba.
Másnap reggel 7-kor ébredtünk, fél 8-tól volt a reggeli, amiről már fentebb meséltem.
Elsőként Montmartre városrészébe látogattunk el, amely Párizs egyik külső kerülete. Nevét a 130 méter magas dombról kapta, melynek tetején láthatjuk a Sacré-Coeur székesegyház épületét(Basilique du Sacré-Cœur-"A megszentelt szív bazilikája”).Itt volt szerencsénk "hepinessz" karkötőt csináltatni amolyan bevándorló féleségektől, természetesen pénzt is vártak érte,de nem annyit kaptak, amennyit szerettek volna. Ezek a bőrt is lehúznák a turistákról...
Ezt követően a városrészben sétáltunk,ahol egy magyar éttermet is sikerült felfedeznünk, de zárva volt, valamint rengeteg önjelölt művésszel is találkoztunk, akik gyönyörű képeket festettek.
Majd elénk tárult a Moulin Rouge, melynek környezete tele volt mindenféle bárokkal, ahol egyéb szolgáltatásokat lehet igénybe venni. Sőt még erotika múzeum is van. Nem tudom Medveczky művésznő mit csinálhatott itt egyáltalán:)
Délután visszatértünk a belvárosba,visszamentünk az Eiffel toronyhoz, csináltunk néhány képet, aztán a Bastille tér következett, melynek közepén láthatjuk a Colonne de Juillet oszlopát. Itt ettünk fenséges fagylaltot is!!!
Hulla fáradtan de megnéztük a Louvre- t is ami hatalmas területen fekszik, hihetetlen mekkora nagy. Fáradságunkat a A Tuileriák parkjában próbáltuk enyhíteni egy kis padon csücsüléssel, majd következett a Chams Elysées, végén ott áll a diadalív is( Arc de Triomphe), amit csak este néztünk meg , mikor is visszatértünk oda.Késő délután visszatértünk még a Bastille negyedében ahol megvacsiztunk.
A városnézős napjainkon hihetetlen hőség volt Párizsban.
Hazautazásunk napján viszont borús, hűvös idő köszöntött Párizsra.
Párizsban rengeteg bevándorló él, személy szerint én több feketét láttam mint fehéret, természetesen ez nem zavart,csak nekem mint magyarnak fura volt.
Párizsban mindegy milyen nap van, a buli és az éjszakai élet örök, igaz a mondás: a francia nép bohém.
Az emberek kedvesek, segítőkészek, noha elég furcsán beszélik az angolt...De hát ők franciák, nagyon büszkék...
Örülök hogy eljuthattam ide, élményekkel teli érkeztem haza, a kalandosnak mondható repülőút után.