Korfu, Hotel Achilles: viccnek durva lenne, de ez komoly volt!

Görögország Korfu-Benitses Hotel Achilles Beach

Ott-tartózkodás ideje: 2009. jún. 13.  - 2009. jún. 20. (7 nap)

3 hozzászólás I 7 196 látogató olvasta. Rögzítve: 2009. aug. 05. küldd el ismerősödnek
Oszd meg ezt az oldalt!
avatar Apoca Beszámolója

Cimkék: Achilles  Beach  Benitses  Benitzes  Corfu  Green  Korfu  Neckermann 

Hotel Achilles Beach értékelése
Apoca értékelése:

1.8

Az értékelések összesen:

1.8

Eddig 1 utazó értékelte.

A Hotel Achilles Beach szállodáról tömören annyi a véleményem, hogy kerüld el, ha ragaszkodsz az európai szintű szolgáltatásokhoz, ugyanis még egy átlagos német diákszálló („jugendherberge”) is tisztább és rendezettebb nála. Javaslom továbbá, hogy soha ne állj szóba olyan utazási irodával sem, amelyik háromcsillagosként vette fel a kínálatába (Neckermann, Green Travel). Ha viszont egészen különleges hangulatra vágysz, az agyonfertőtlenített szállodák világából kiszakadva próbára akarod tenni az immunrendszered, és fel vagy készülve a nem mindennapi élményekre is, akkor ott a helyed.

Az Achilles Beachben töltött nyaralás páratlanul szürrealisztikus élmény volt, melyre azóta is sokszor visszagondolok. Eltöprengek, hogy a vezetésnek hány álmatlan éjszakájába, mennyi vívódásába kerülhetett, ameddig sikerült megteremteniük a szállodát körüllengő nem mindennapi atmoszférát. Nyilvánvaló ugyanis, hogy ennyire egységes arculat csak körültekintő munka eredményeként jöhet létre. Lehetetlenség volna egy rövid írásban összefoglalni az összes mesterfogást, amelyeket az egyedülálló benyomás elérése érdekében alkalmaztak, ezért csak a legfontosabb módszereket foglalom össze, egy-egy példával illusztrálva.

1. Az első és legfontosabb teendő a hozzá nem értő személyzet alkalmazása – természetesen mindenféle betanítás nélkül. Így garantáltan egyetlen vendégnek sem támad kisebbrendűségi komplexusa, továbbá intenzívebb lesz a vendégek és alkalmazottak közötti kommunikáció is.

Példa: a bejelentkezés a szokásos módon történt: papírok kitöltése, útlevelek elvétele. Némi várakozás után megkaptuk a két kulcsot és felmentünk elfoglalni a szobákat. Éles szemünkkel azonnal észrevettük, hogy hatunknak összesen csak négy ágyat szántak. Visszamentem a recepcióra érdeklődni, hogy ezt hogyan gondolták. A recepciós hölgy visszakérdezett: biztos, hogy csak négy ágy van a szobákban? Biztosítottam róla, hogy hatig még el tudok számolni. Ekkor jött a következő fejtörő: melyik szobákat szeretnénk megkapni? Azt hittem, rosszul hallok, elismételtettem, de megint csak ugyanazt kérdezte. Ekkor már kezdett fogyni a türelmem, de azért elmagyaráztam neki, hogy a recepciósnak illik tudnia, melyik szoba hány ágyas, illetve melyek üresek éppen. Én pedig nem a recepciós vagyok, hanem egy vendég, úgyhogy talán derítse ki ő, hová tesz minket. Ekkor megértette szegény, hogy reménytelenül maradi gondolkodású ember vagyok, akivel nem lehet úttörő gondolatokat elfogadtatni, így hívott valami főnök-félét, aki segített neki. Míg felfelé mentünk a lépcsőn az új szobáinkba, kiderült, hogy a hölgy csak néhány napja dolgozik a szállodában és valóban fogalma sincs, melyik szoba hány ágyas.

2. A második legfontosabb feladat a vendégek megfelelő hangulatának biztosítása érdekében az egyedi, minden részletében átgondolt dekoráció alkalmazása.

A szobába belépve ifjúságom boldog napjai éledtek újra a lelkemben, a berendezés ugyanis a szocialista idők kollégiumi szobáira emlékeztetett – annyi különbséggel, hogy azokhoz nem tartozott tengerre néző terasz. Az igazi meglepetés azonban akkor ért, amikor lementünk a szálloda saját tengerpartjára. Az Achilles Beach strandját egyszerűen nem tudom mihez hasonlítani: ilyet én még nem láttam európai szállodában. De hasonlót sem nagyon. A part stratégiai pontjain gondosan telepített építési törmelék határozta meg a tájképet (ízléses tégladarabok, márkás cementzsákok, műemlék jellegű deszkák), de az egyhangúságot elkerülendő, néhány további dísztárgyat is elhelyeztek a precíz strandberendezők, például egy használhatatlan napernyő maradványait. A vízbe antik hangulatot árasztó, mégis mindössze néhány helyen törött mólóról lehetett beereszkedni, egy rozsdafoltokkal változatosan dekorált létraszerűségen. (Először nem mertem használni az alkalmatosságot, csak később szedtem össze a bátorságomat, amikor láttam, hogy nem roskad össze még nálam súlyosabb egyének alatt sem. Ebből is látszik, hogy micsoda pipogya kispolgár vagyok…) Az egységesség kedvéért a parti tájkép a víz alatt is folytatódott: napozóágy, betontörmelék, csődarabok művészi kompozícióját csodálhattuk meg a tenger fenekén.

3. Nem kell túlzásba vinni a higiéniát. A folyamatos fertőtlenítés egészségtelen, míg a vendégek immunrendszerének rendszeres stimulálása hosszú távon javítja szervezetük ellenállóképességét.

Példa: a szobákban két szemetesvödör is elhelyezésre került. A személyzet azonban külön gondot fordított arra, hogy ne ürítsék ki mindkettőt, így gondoskodva a megfelelő kórokozó-ellátásunkról. Be kell vallanom, hogy sunyi módon kikerültük ezt az egészségügyi intézkedést a szemeteszsákok folyosói szeméttartókba ürítésével.

4. Adjunk lehetőséget a vendégeknek, hogy megismerkedjenek a helyi állatvilág képviselőivel. A turisták között általában sok a természetbúvár, akik várhatóan értékelni fogják az efféle látványosságokat.

Példa: az udvaron döglött patkányt találtunk, melyet láthatóan az arra nyüzsgő macskák valamelyike fogott meg. Boldogan láttuk, hogy védelmünk így éjjel-nappal biztosított.

5. A szolgáltatások árait ne szorítsuk merev korlátok közé. A látható helyre kitett árlisták tönkreteszik a kreativitást. Bízzunk meg alkalmazottaink fantáziájában.

Példa: megkérdeztem a recepcióst, mennyibe kerül a széfbérlés. Hihetetlen magas árat mondott, ezért inkább lemondtam róla. Amikor legközelebb arrafelé jártam, megszólított, hogy tévedett, és felajánlott egy jóval alacsonyabb árat.

Folytathatnám a sort az ételek-italok vagy akár a tengerparti vécé illatának leírásával, de azt hiszem, felesleges lenne. Meg kell jegyeznem, hogy a koncepció végrehajtása még nem teljesen tökéletes, néhány homokszemet tapasztaltunk a jól működő gépezetben. A medence tisztasága eléri az európai normákat, sőt körülötte még a napozóágyak is hibátlanok (ezt némileg ellensúlyozza a mellette található, láthatóan régóta nem használt bódé). A szálloda előtere pazarul (bár nem túl jó ízléssel) berendezett, ráadásul még egy kivételesen kedves pincér is bekerült a személyzet közé. Várhatóan a vezetőség hamarosan orvosolja ezt a néhány apró tévedését.

A fentiekben vázolt eredmény azért is figyelemre méltó, mert a szálloda elhelyezkedésével semmi baj nincs, a katalógusokban látható képek teljesen megfelelnek a valóságnak; sziklás hegyoldalon, csendes helyen fekszik, a panoráma pazar és a kertészek is rendesen végzik a munkájukat, így az épület virágözönben úszik. Ilyen adottságokból ennyire kalandos szállodát teremteni nem kis teljesítmény, de az Achilles Beach vezetésének mégis sikerült véghezvinnie ezt a ritka mutatványt.

Így a legsajátosabban menedzselt európai szállodák versenyében a harmadik díjat ítélem az Achilles Beach vezetésének. (Az aranyérmes vitathatatlanul a paksi Duna Hotel, ahol a 2000. év táján szálltam meg. Igaz, hogy ők nem reklámozták magukat hangulatos nyaralóhelyként. Persze más utazók is biztosan tudnának ajánlani tehetséges versenyzőket, de én természetesen csak azokra a szállodákra szorítkozhatok, ahol már megfordultam.)

Nyaralásunk közben többször eszembe jutott a régi székely vicc: „Remélem, hogy komolyan gondoltad, mert viccnek durva lenne!” Viccnek bizony az Achilles Beach durva lenne, ezért mindenkit biztosíthatok, hogy mindaz, amit leírtam, teljesen komolyan így volt.
Értékeld az élménybeszámolót!
6 (5 szavazat)
Lépj be az értékeléshez!
Hozzászólások:
hajnikah - 2011.01.29. 19:56

sziasztok!itt az a baj h ez a szálloda megszünt.nemtom miota de sok ideje lehetett mert nagyon koszos volt a medence viz(nem lehetett lelátni fekete volt).nemvolt ott senki és minden elhagyatott volt.olyan volt mintha megfogták volna az emberek a számítogépet(csak azt)es elmente volna!!!mindent otthagytak,egyszerűen minden ott volt!ugy mintha csak elugrottak volna a boltba.képek,szekrények,szégek,asztalok,minden aproság,képeslapok,egyszerűen minden!!!nem hittünk a szemünknek.azt hittük legalább be van riasztva ha már otthagyták.de nem! bementünk és bent voltunk vagy félórát.és nem történt semmi.az ajtó zárva volt de a vészijárat az emeleten nem.mi ott mentünk be.a bárpultom még az italok is ottvoltak.a konyha jo nagy volt!és nagyon sajnáltuk a szállodát h tönkrement,a szivünk tört össze.h valami csak ugy otthagyja a szállodát ,ilyen nincs!a szép butorokat mindent elvihették volna.de nem!egyszerűen hihetetlen!majdnem tényleg megszakadt a szivünk mert elfogadtunk volna egy olyan szállodát ami csak ugy ott áll.a medencének még beugrója is volt:D.szerszámok is voltak minden!!!!simán bemehetett volna oda rabló is csak besétál és elvisz mindent mert azért szépek voltak a székek meg a képek meg az ágyak is jok voltak.egyszerűen elképesztő h hogy lehet ilyen hülye a gazdája h csak ugy otthagyja.

Apoca - 2009.08.05. 07:45

Kedves Zsoeszy! Nálunk mókusok nem voltak, úgy látszik, ti valami VIP lakosztályt kaptatok :)

zsoeszy - 2009.08.05. 00:03

ÜdvözletA beszámolódat olvasva felidézödött bennem a 2008.szep.-i Korfui nyaralásunk amit mi is -e "nemes és páratlan szépségü" szállodában tölthettük el . Amit leirtál és pontosan igy van, ahhoz még annyit füznék hogy nekünk sikerült felfedezni az állatvilág egyik remek képviselőjét a ...mókusokat... eme becses állatok olyan furfanngal és ügysséggel rágják ,fúrják stb.át magukat a kb "1000" éves falon és érthetetlen módon fészkelve be magukat a falba épített rádióba ismétlem rádióba /vagy annak kinéző valamibe / és egész éjjel hallgatva a kicsinyek nyöszörgését ./ megjegyzem én imádom a mókusokat a párom ........ hát :-) . Öszzegezve ebben a szállodában megállt az idő ugy 20-25 éve. ui:ettöl mi még nagyon jól éreztük magunkat a sziget gyönyörü!


Ahhoz, hogy hozzászólhass válaszd a belépést vagy regisztrálj, ha még nem vagy tagjanik közt!

Ajánljuk

még figyelmedbe

Magyar  Română  Slovenčina