A majdnem tökéletes Alba 2.

Törökország Side Alba Resort

Ott-tartózkodás ideje: 2009. aug. 03.  - 2009. aug. 13. (10 nap)

0 hozzászólás I 5 165 látogató olvasta. Rögzítve: 2009. aug. 15. küldd el ismerősödnek
Oszd meg ezt az oldalt!
avatar laber Beszámolója

Cimkék: alba  dinoclub 

Alba Resort értékelése
laber még nem értékelte!
Az értékelések összesen:

4.8

Eddig 6 utazó értékelte.

Előző beszámolómat úgy fejeztem be, hogy ide viszamennék. Nos visszamentünk. A választásban az is szerepet játszott, hogy az utazási irodában az mondták: „Aki volt már az Albában, más Dinóclubbos hotelbe ne menjen, mert csalódni fog.
Előljáróban: ismét nagyon jól éreztük magunkat, sőt, ha lehet még jobban mint előző évben, főleg az animátorok és a helyszínen kialakult jó társaság miatt.
Másodszorra kicsit máshogy láttuk a dolgokat, így ez a beszámoló csak az új tapasztalatokról szól.
ANIMÁCIÓ:
Alapvetően nem is nagyon ajánlanám a hotelt azoknak, akiket nem érdekelnek az animációs programok, akik csendes családi, baráti nyaralásra vágynak, és esetleg beszélnek pár szót idegen nyelven. Azt ugyanis az Alba családonként közel egymillió forintos áránál jóval olcsóbban is meg kaphatja az ember, hogy lustálkodjon a tengerparton vagy a medence mellett, este pedig bazározzon, korzózzon. Az animációs klubhotelek elsősorban az aktív kikapcsolódásra, sportolásra, ismerkedésre, esti zenés, táncos műsorokra, bulizásra vágyó családoknak éri meg, illetve akiknél a 4-10 éves gyerekeket a miniklubba naponta 2-2 órára ledva végre kicsit kettesben lehetnek a szülők.
Bár idén a miniklubbal nem voltam teljesen elégedett, valahogy nem sikerült eléggé vonzóvá tenni a programokat, mert a magyar gyerekek közül többnyire csak 1-2 lézengett a miniklubban. Talán az animátoroknak aktívabbnak kellett volna lennie a beszervezésben.
A magyar nyelvű animációnak természetesen vannak vitathatatlan előnyei is, mert az ide látogató magyar vendégek nagy része nem beszél nyelveket. De azért csalódhatnak azok is, akik arra számítanak, hogy a 15 fős sportanimátor csapatban lévő 2 magyar fiatal egész nap tud figyelni, segíteni, tolmácsolni a 100 fő feletti magyar kolóniának. Ezt nem is hagyják nekik. A szálloda vezetése által vasmarokkal fogott animátoroknak – köztük a magyaroknak is – elsősorban a menedzsment által kitatált saját feladatukat kell megcsinálni, és csak a köztes pár órában tudnak a magyar vendégekkel foglalkozni. Amennyiben pedig elhanyagolják a munkájukat, akár csak azért, mert szórakoztatnak minket, komoly büntetésben is részesülhetnek . Konkrét példák is akadtak arra, hogy a helyi alkalmazottakat hangos szóváltás közepette kellett meggyőznünk arról, hogy mi, a vendégek eleget fizettünk azért, hogy együtt szórakozhassunk a magyar animátorok társaságában.
És bár általában helyes, hogy az animátorok nem erőltetik a programokban való részvételt, néha egy-egy aktivitásban kínosan kevés, 1-2 fő gyűlt csak össze, ami nevetséges 1000 emberből. Miközben többen épp arra panaszkodtak, hogy nem is tudtak egy-egy érdekes programról, mert nem mondták be elégszer, nem szóltak nekik, nem volt megfelelő a tájékoztatás, a magyar fordítás elmaradt. Persze a rendet be kell tartani, de egy kis rugalmasság a vendégek kedvéért bele kellett volna hogy férjen, elvégre ez mégsem a katonaság.
Nézzük el hát nekik, Máténak és Anikónak, ha állandóan rohannak, végülis ők nem a telepített idegenvezetők. Én személy szerint sokat köszönök nekik, a munkájukon felül a jó beszélgetéseket és az együtt bulizásokat.
KISZOLGÁLÁS
Az is csalódhat, aki 5 csillagos kiszolgálást vár a pincérektől. A medence mellett és a tengerparton nincs felszolgálás, magunknak kell műanyag pohárban elhozni az innivalót a bárokból. Az ott sétálgató pincérek feladata csak a poharak összeszedése. Persze a bárban némi jattal már lehet személyre szabottabb kiszolgálást kapni, de a 4 hely (beach bár, pool bár, lobby bár és étterem) közötti forgás és a kötelező szabadnapok miatt jó ha három naponta találkozunk ugyan azzal a pincérrel, így már a jattnak kevesebb a hatása. A tipboxba dobott pénzt pedig a vezetők kapják, így annak semmi hatása. Szóval ne várjunk csodákat,a pincérek többnyire csak teszik a dolgunkat, több kevesebb hibával. Ráadásul amikor ennyire teltházas a hotel, mint most volt, mintha kicsit kevés lenne a személyzet.
INFRASTRUKTÚRA
Volt némi változás az Albában az elmúlt 2 évben. Megépült az Alba Queen és az Alba Royal, mindekettő ultramodern toronyépületként kiemelkedve, amik mellett az Alba Resort patinája már igencsak kopottnak látszik. Igaz állítlag a 2010-es szezonra felújítják tetőtől talpig, rá is fér a helyenként megkopott falakra, bútorokra, hiányos medence burkolatokra.
Sajnos az új Royal és a Queen tetejére telepített hatalmas teljesítményű ventilátor motorok éjjel-nappal zúgó zaja miatt a hátsó, csendes, animáció nélküli medence már koránt sem olyan pihentető.
Mivel a Royal kapta meg a régi beach bárt, így egy új, és rövidebb utat építettek a tengerpartra, mellette egy új beach bárral.
Kedvezőtlenül változott meg a strand törülközők cseréje is. Régebben a medence mellett volt egy bódé, ahol a portán megérkezéskor kapott kártya ellenében válthattuk a napozó törülközőket. Most viszont se kártya, se bódé, se tájékoztatás, bár a szobában találtunk néhány enyhén sötétebb színű törülközőt, mint a fürdőszobai. Napokig tartott, míg rájötünk, hogy a takarító személyzettől kell kérni a cserét. Ha valaki 8 előtt viszi le a törülközőjét a medence mellé foglalni (ami egyébként tiltott, de mindenki így csinálja) akkor igencsak meglepődik, ha más ül a helyén, mert szinte minden nap begyűjtötték a korai foglalók törülközőjét, csak úgy tanító jelleggel, minden tájékoztatás nélkül. Nem kis bosszúságot és felesleges konfliktust okozva ezzel.
ESTI PROGRAMOK
Sokat javult az esti show műsorok színvonala, köszönhetően a Royal és a Queen megnyitásának. A három hotelben vetésforgószerűen mennek show-k, így már megérte a menedzsmentnek profi táncosokat szerződtetni. Alexander és orosz csapata szinte minden második este ütős táncprodukciót állított színpadra azoknak, akik szeretik ezt a műfajt. Egyik estére pedig olyan Oroszlánkirály musicalt állítottak színpadra, hogy a Madách színház is megirígyelhetné. Természetesen a hang playback, de az előadásmód és a díszletek messze meghaladják az ilyen helyek színvonalát.
Persze vannak a szokásos színvonaltalan bohóckodások is egyik-másik este, és néhány esti programnál sajnos a fordítás hiánya veszi el a kedvét a magyarok nagy részének, hogy maradjon, bulizzon, maximálisan élvezze a nyaralást. És ott van a heti egy, kissé kínos bingózás. Bár ez utóbbi azonban legalább lehetőséget teremt az animátoroknak jattot adni, mert a bingó bevétele az ő szánalmas fizetésüket egészíti ki, csakúgy mint a póló vagy cd vásárlás. Ha megkedveltük őket, vegyünk tőlük valamit.
laber kapcsolódó élménybeszámolói:
Értékeld az élménybeszámolót!
10 (1 szavazat)
Lépj be az értékeléshez!
Hozzászólások:

Még senki sem szólt hozzá a témához!

Ahhoz, hogy hozzászólhass válaszd a belépést vagy regisztrálj, ha még nem vagy tagjanik közt!

Az élménybeszámolóhoz tartozó

album

Ajánljuk

még figyelmedbe

Magyar  Română  Slovenčina