Krisna-völgy (Somogyvámos)

Magyarország Somogyvámos

Ott-tartózkodás ideje: 2010. ápr. 05.  - 2010. ápr. 05. (1 nap)

2 hozzászólás I 6 503 látogató olvasta. Rögzítve: 2010. ápr. 06. küldd el ismerősödnek
avatar somaeszter Beszámolója

Cimkék: Krisna-völgy  Somogyvámos  vallás

Szégyen, nem szégyen - bocsi Nyuszi! :) -, de semmi kedvünk sem volt húsvét hétfőn otthon maradnunk a családdal, ezért elhatároztuk, hogy kirándulunk. Célpontunk Somogyvámos, és itt a Krisna-völgy lett.
(Meglepve tapasztalom, hogy az ongo-n ezidáig senki sem írt még róla... :/ Röviden most pótlom ezt a hiányt.)
Somogyvámos kis falu a Dunántúlon, és ennek külterületén - hatalmas nagy szabad területen - fekszik a Krisna-völgy. Mi esőben érkeztünk, így megengedték, hogy a kocsinkkal egészen a központi épületig bemehessünk. (Amikor süt a Nap, az autókat a bejáratnál, a parkolóban le kell tenni /ingyenes/, és innen besétálni a központba, ami cirka 1 km-re van.) A bejárattól szép díszköves út vezet a központi épülethez, és míg odaérünk, láthatjuk a 2 db több méter magas kő-elefántot, kis szentélyeket, elmélkedő helyeket(?), egy szép halastavat, fából készült játszóteret... Hihetetlen, milyen békés az egész hely! 2 éve rengeteg lepke volt itt, hozzánk repültek, nem féltek. És a tóban élő halak is kiúsztak a partig, kiváncsian ránk... (A völgyhöz tartozik egy öko-park, illetve egy arborétum is...)
Meglepett, hogy ugyan van áram, de az itt élők nem használnak lámpákat (elektromos világítást)... A falu - kb. 150 lakossal - pici, de takaros. Kertészkednek, tehenészkednek, van iskolájuk, orvosuk. Szemmel láthatóan boldogok.
A központi épületbe csak papucsban lehet bemenni (cipőt le kell rakni a bejáratnál, papucsot adnak) Belépő: 1300 Ft ill. 900 Ft (utóbbi nyugdíjas ár, a gyerek pedig ingyenes) Először egy hölgy rövid ismertetőt tartott a völgyről... innen tudom, hogy 1994 óta élnek itt, szépen fejlődnek. "Reggel" 4.30-kor van a hajnali imádkozásuk, majd közösen reggeliznek, és mindenki napi 8 órát dolgozik. Ebédidő van... Majd közös vacsorával fejezik be a napot, és korán lefekszenek.
Ezt követően bementünk a templomba, ami számomra meghökkentő. Semmi rosszra ne gondoljatok, csupán annyira színes és részletgazdag, és mellette szól a zene, plusz füstölő illat is van...hogy túlterhelődtek az érzékszerveim. Nagyon szépek a képek a falon, bár inkább egy megelevenedett mesekönyvre hasonlítanak. A vallásról nem kezdek el írni - egyrészt mert nem ismerem annyira, hogy korrekt leírást nyújtsak, másrészt meg nem is itt a helye. Röviden: Krisna az istenük, és a hívők keményen dolgoznak, összhangban a természettel, szelíden (pl. vegetáriánusok). Nem próbálnak senkit sem "megtéríteni", ahogy a hölgy mondta - leegyszerűsítve... -, a hit a lényeg, nem az isten neve...
A templomon kívül, de még a főépületben, működik egy kis szuvenírbolt és egy étterem. Vegetáriánus ételeket árulnak, van menü (mindenből kóstoló), rád bízzák mennyit fizetsz érte. Én 3000 Ft-ot hagytam ott, 4 főre (+1 gyerek). Az ennivaló nagyon finom, kedvencem a puri (olajban sült lepény), a jázminrizs és a rózsavizes limonádé lett... :)
Jó 3-4 órát töltöttünk a Krisna-völgyben, megérte. Nem lettem hívő, de egy különleges élménnyel gazdagodtam. Mindenkinek ajánlom.
Kapcsolódó élménybeszámolók:
iadanyne - 2010.04.21. 07:11

Nagyon tetszett a beszámolód, mi is kedvet kaptunk. Sokat hallottunk már erről a helyről ismerősöktől, s lehet júliusban elmegyünk a búcsú idején.

futestechnika - 2010.04.05. 22:12

Július közepén szokott lenni a búcsú,érdemes akkor is kilátogatni:)

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.