Azori szigetek

Portugália

Ott-tartózkodás ideje: 2010. aug. 11.  - 2010. aug. 26. (15 nap)

0 hozzászólás I 10 043 látogató olvasta. Rögzítve: 2010. szept. 16. küldd el ismerősödnek
Iwiw
avatar mgrcs Beszámolója

Cimkék: Azori  Pico  szigetek  Terceira

Mi már nagyon vártuk az indulást, mivel Terceira szigetén tartottuk az esküvőnket. A NAGY utazás augusztus 11-én indult, közvetlen járat hiányában Lisszabon volt az első cél. Ha valaki még nem volt, akkor mindenképpen szánjon rá pár napot. Tapasztalatunk, hogy a fontosabb látnivalókat célszerű 10 óráig felkeresni, különben hatalmas sorokra kell számítani. Hihetetlenül jó a tömegközlekedés, gyorsan és könnyen megközelíthető minden. A repülőtérről is nagyon könnyen bejutni, főleg hogy a városban van. A terminálok között ingyenes buszjárat közlekedik, erre figyelni kell, mert a belföldi járatok a másikról indulnak.
Következő állomásunk már Terceira szigete volt, nagyon kellemes napsütéses idő fogadott minket. Még aznap este megmártóztunk az óceánban és itt jegyzem meg, nem hidegebb, mint az uszodai medence vagy valamelyik folyónk. Hihetetlen a csönd és nyugalom, ami a szigeteken uralkodik. Rögtön megragadott bennünket! Mindenki nagyon barátságos és segítőkész. Kár útikönyveket venni, a szállodákban mindenki segít és sok turista könyv van kirakva/ ingyen!/. Vagy akár utazási irodákból is lehet kérni, ez természetes arrafelé. Igaz angolul vagy portugálul van a legtöbb, akad még német is. Szerencsére sikerült egy barátot szereznünk, aki sok hasznos információval látott el minket. Ráadásul remek esküvőt szerveztek nekünk, annak ellenére, hogy nem volt egyszerű leszervezni. Mi Praia da Vitóriában a Praia Marina hotelben voltunk, itt inkább apartmanok vannak teljesen felszerelt konyhával. Mi is főztünk párszor, egyébként tényleg teljesen hasonló árak vannak, mint itthon. Legyen az étterem vagy közért. A hotel mellett van pár étterem, még esténként élő zene is volt/ hajnalig nyomják/. De ezt leszámítva tényleg a nyugalom és a természet, ami megragadja az embert és ez látszik is a kevés turistán is, aki ide ellátogat. Megjegyzem, jellemzően portugálok és brazilok látogatják a szigeteket. Illetve még amerikaiak is, de leginkább az amerikai kikötő miatt, különben azt sem tudnák, hogy hol van ez a csodálatos szigetcsoport. Érdemes autóval bejárni a szigeteket, a távolságokat nem szeretik jelezni, hiszen minden közel van. Főutakon érdemes menni, különben könnyű elkavarodni, ugyanis ott már nem tábláznak szinte semmit. Nincs nagy forgalom és a látnivalóknál sincs tömeg. Az összes kilátó vagy látnivaló remekül ki van táblázva és könnyű megtalálni. Mi mindenképpen ajánljuk ezt a szigetet is. Amit mindenképpen érdemes megnézni : Biscoitos / természetes medencék /, Algar do Carvao / vulkán kürtő /, Gruta do Natal / barlang /, valamint a két fontosabb város Praia da Vitória és a főváros Angra do Heroísmo. Ezeken kívül még sok tó és park. Képekkel is illusztráljuk, miket lehet látni. Aki vegetáriánus, az bajban lesz, mert saláta mint étel nincsen! Hús-hússal annál inkább. A legnagyobb kínálat marhából és természetesen tengeri ételekből van. Akad még sertés és pár csirke, néhol nyúl és kacsa. Mi meglepődve tapasztaltuk, hogy sok esetben a köret chips! Általában sült krumplira számít az ember, ha chipset lát az étlapon. Ja igen az étlap, van ahol nincs angol nyelvű, maximum valaki elmondja nekünk.  Ha van, ott is szegényes, alig tudtuk mit rendelünk éppen. A legtöbb esetben hús, krumpli és rizs van feltüntetve az egyes fogások alatt, holott portugálul legalább 3x többet írnak róla. Megjegyezném, hogy remek időnk volt, 28-30 fok volt minden nap.
Egy hét után szomorú búcsút intettünk a szigetnek és már hajóztunk /atlanticoline.pt/ is tovább Picora. 5 és fél óra hajókázás után meg is érkeztünk, taxival repesztettünk Madalena városba. Sofőrünk nem beszélt angolul, de mint a legtöbb helyi megérteti magát. Sajnos hiába ez a főváros elég lepukkant. Sao Roque do Pico és környéke sokkal élvezetesebb. Itt is vannak természetes medencék és hangulatos parti sétányok. Lajes do Pico is hangulatos kis városka , mi innen indultunk bálna lesre. Itt jegyezném meg, amit kedves barátunktól tudtunk meg , hogy bálna lesre leginkább Picon, Sao Jorge vagy Faial szigetén érdemes menni. Ugyanis itt a legnagyobb a valószínűsége, hogy láthat az ember bálnát. Sajnos mi csak 7 különböző delfin fajt láttunk, de az is felejthetetlen élmény volt. Sajnos a Pico hegyet nem másztuk meg. De önmagában is páratlan látványt nyújt. A sziget régen bálna vadászatáról volt ismeretes. Több múzeum is található a szigeten. Csodálatos látvány a borvidék is, ami Madalena mellett található. Itt már sajnos felhős idő volt nagy részben és néha esett egy kis eső. Gyorsan változik az idő, ezen a szigeten is tapasztaltuk, hogy különböző az időjárás egyes részeken. Madalenából át lehet hajózni Sao Jorgera akár egy napra is. Illetve Faial szigetre is, a két sziget között a közelség miatt sűrűn jár hajó /transmacor.pt/. Mi csak Faialra mentünk át, Hortának hatalmas kikötője van. Szép és hangulatos város, főleg a kikötője és Peter bárja a legérdemlegesebb hely. Maga a sziget elég kicsi, 1nap alatt is bejárható. Érdemes Hortán kívül megnézni Caldeirat, csodás kilátás tárul elénk. Valamint Capelinhost, ez a terület egy 1957 vulkánkitörés következtében jött létre. Nagyon érdekes látogató központot hoztak létre emlékül. Érdemes megnézni, nagyon látványos. Faialon tényleg minden nagyon zöld, itt is sok park és túra útvonal van.
Picoról repülővel mentünk tovább Sao Miguelre, sajnos elég rossz idő fogadott minket. Végig felhős és túlnyomóan esős időnk volt. Ez a sziget már teljesen más, mint a többi. Ponta Delgada egy igazi nagyváros. Itt teljesen más hangulat uralkodik, látszik hogy ez már turisták által jobban látogatott sziget. A szigetről már többen írtak, így csak pár élményt osztunk meg. Nekünk a tea ültetvény, Ribeira Grande és Caldeira Velha tetszett nagyon. Utóbbi nagyon kellemes élményt nyújt. Egy természetvédelmi területen belül vízesések, meleg vizű források táplálta kis tavak találhatóak ott, (egyikben meg is fürödtünk, a rossz idő ellenére, a víz kellemes hőfokú volt.) Sajnos az ikertavakat csak közelről tudtuk megnézni, nagyon nagy köd volt minden nap. A Fogo tóval is így jártunk. A szállodánk /Hotel do Colégio/ hagy némi kívánni valót maga után. 4* ellenére nem volt nagy szám, itt volt a legszegényebb a reggeli. Ráadásul utolsó nap hajnali 3tól szakadt az eső és be is ázott a szobánk ami ez első emeleten volt. Jeleztük, de nem igazán foglalkoztak vele. Minket eléggé zavart, hogy két helyen is csöpögött a mennyezetből a víz. Nem ajánljuk senkinek!
Csodálatos két hetet töltöttünk a szigeteken. Még valami, érdemes kicsit vásárolgatni is, hiszen június 15-től szeptember 15-ig mindenhol leárazás van /SALDOS/ 30-50%. :-)
Feltöltve: 2010. szept. 16.