A nap szerelmese-Szemtõl szemben Hummel Rozáliával

India Udaipur

Ott-tartózkodás ideje: 1981. jan. 01.  - 2011. jan. 01. (10957 nap)

0 hozzászólás I 3 674 látogató olvasta. Rögzítve: 2011. jún. 08. küldd el ismerősödnek
Oszd meg ezt az oldalt!
avatar szuknorbert Beszámolója

Cimkék: bali  festőművészet  himalája  illusztráció  india  jóga  mandala  miniatúra  spiritualitás  udaipur 

A NAP SZERELMESE

Szemtől szemben Hummel Rozália festőművésznővel,


Minden alkotóművész egy személyiséget rejt magában, aki a műalkotást formálja.
Szeretnék néhány gondolatot megfogalmazni Rozália alkotásairól és a mögöttük álló láthatatlan, titkos személyiségről, aki az önkeresés útján született meg.

1979-ben, Dél-Franciaországban, Nizzában kezdte művészi pályafutását, és az Csodálatos Angyalok öble, a szépség és a hit az ami végig kíséri élet útján.

Először a Biblia hívta, melyen keresztül megérezte Krisztus urunk az Isteni fiú kozmikus erejét, aki szeretetrezgésével előkészítette a Földet a felemelkedésre.

Egy belső hang sugallatára kezdett el festeni. Alkotás közben csodálatos világok tárulnak fel előtte,és egyre mélyebben átélte a kreativitás szakrális pillanatait. Párizsba ment ahová szellemi fejlődésének ereje húzta és itt ellátogatott a Sri Sri Rádhá Krishna elbűvölő istenpáros templomába ami elbűvölte őt.
Rozália egy spirituális kereső, egy utazó, egy festőnő és India igaz barátja. A szakrális művészet hajója vitte, védte és éltette: Párizs, Velence, Vrindávan, Mathura, Majapur, és a Rajasthani Udaipur felé majd a távol-keleti Szingapur és Bali csodálatos szigetére.

Az elmúlt három évtizedben beutazta a nagyvilágot.
Rozália 1981 –ben érkezett Indiába elsősorban zarándokként azért, hogy csendesen elmélkedhessen az ősi szent írásokon és békében festhessen. Indiai tartózkodása alatt sokat utazott a híres templomvárosokba, és eljutott
Kanyakumáritól a Himalája hófedte csúcsaiig.
Sokszor a kalandos utazásai során ismerte meg India szellemi kultúráját, a mindig kivételes kedvességét a helybelieknek, akik a látogató külföldiben istent tisztelik, és mindig nagy érdeklődéssel hallgatják.

1989 ben érkezett meg Radzsaszthánba, Udaipur városába ahová B.G Sharma varázslatos képei vonzották.
A nathadwarai templom szakrális miniaturáinak szépsége annyire elbűvölte, hogy elment Udaipurból a templomvárosba,
amelyet Krisna Shrinathaji inkarnációjának tiszteletére emeltek. Évekig ő volt az egyetlen külföldi aki a szent
faluba tartózkodott, követte teljesen az ottaniak szokásait, és itt
olyan átalakuláson ment keresztül, amely egész életét zarándokláttá változtatta át.

Nathadwara Krisnának szentelt nagyszabású templom együttes és a Kegyelem Ösvényének székhelye,mely utóbbit a bölcs tudós Vallabhacharya alapított a 16. században. Rozália hat éven át élt itt és ünnepélyes beavatást kapott Krisna szeretetébe magától Dau Baba Goszwamitól, Shrinathji főpapjától.
Szívvel-lélekkel követte a Vaisnava Vallabhacharya Iskola tanításait és beavatott neve Rádhiká Priya lett.

Ezzel a beavatással egy új egyetemes személy született, aki közelebb került Sri Krisna ősi kultúrájához.
A festőművésznő szebbnél szebb képeket festett, és a Krisna-lilát ábrázoló festett ikonjait felajánlotta az istenségnek.
Ezek a festett képek segítenek a követőknek a meditációban, mint az ikonok az ortodox hagyományban.
A hívő festőnő egyedi személyisége hozza létre saját alkotói kifejezésmódját.
Nathadwarában behatóan megismerkedett az eredeti stílusú Pichwai festészettel az ott élő mesterfestők segítségével.

Itt festette meg a Madhuráshtakam képsorozatát, amely 48 miniatura festmény az Isteni bűvölet mindenek feletti élményével. E sorozat jelenleg az Udaipuri Bagore Ki Haveli Múzeumban látható állandó kiállításon.

Egy új kifejezési stílussal ihletve elkezdte átdolgozni kompozícióit, melyeknek témáit Krisna-lila ókori legendák és mítoszok adták.
Megkezdte a Hindu szent iratok illusztrációját és ezek között találhatóak a Yamunashtakam, a Yamuna istennőhöz írt versek és Krisna dicsöítő versek. Ezek az újra megtalált alkotások mélyén az ősi képzeletbe merülve és az egyetemes motívumokat használva (nap, hold, víz szimbólumok, lótuszok stb) jöhettek létre. Miközben a történetek nem változtak a megfestett kompozíciók a mai kort is tükrözték. Rádhiká Priya képei ötvözik a nyugati és a keleti kifejezésmódokat átszőve őket a bhakti-bhava szelleme, az odaadó érzelem szeretetfonalával.

1994 ben a Rámájana képsorozata elkészült és az illusztrált könyvet, az Indiai Államelnök mutatta be.

Rozália 1998 ban egy évre megszakította indiai tartózkodását, Bali szigetére hívták meg barátai, hogy az ottani
kultúrkörben tanulmányozza az ősi írásokat, leginkább a Rámájanát.

Csakúgy mint egy zarándok, aki hazatér zarándokútja végeztével, ő is hazatért és jelenleg is Szentendrén él és alkot. A Petőfi Hagyományőrző és Kulturális egyesület székháza egyik termében láthatóak legenda és meseillusztrációi.

Magyarországon egy új spirituális keresésbe kezdett, mely arról szólt, hogy felkutassa hazánk feledésbe merűlt mítoszait,legendáit és teremtéstörténeteit.
1999 ben készítette Világszép Tündér Ilonáról és a Napistenről szóló képsorozatát, mellyel az ősi magyar teremtéstörténetet mutatta be, és melynek az Újra Teremtett Aranykor nevet adta. A legspirituálisabb helyszínt választotta a képei alkotásaihoz Balit az istenek szigetét.

Az Újra Teremtett Aranykor egy ősi teremtéstörténetet mesél el Világszép Tündér Ilonáról,aki a fény Anya istennője és Magyar Miklósról a Napistenről. Ez az egyetemes mítosz, mint sok más nép mítosza, amely a napkultuszon alapszik (Perzsia, India, Egyiptom, Maja, Finn) közel áll a világegyetemről szóló mítikus
történetekhez, amelyek a világ kialakulásának végtelen váltakozását mutatják be. De ki is az az Ilona Istennő és honnan jött? Néhány tudós szerint ő nem más, mint az ősi kereszténység előtti sumér Innana istennő,akit a világegyetem királynőjeként, a föld teremtőjének tiszteltek.
Az ősi Maja naptár szerint, pedig a Fiastyúk /Plejádok/ legfényesebben ragyogó csillaga Alcyone, kinek photon sugárzása
alkotja a Fényövet, melybe Napistenünk már belépett, tehát nem más ő mint Világszép Tündér Ilona.

Rozália galaktikus alkotásaira nagy tisztelettel nézek, hisz felhívta figyelmünket erre a régen elfelejtett kereszténység előtti legendára. Nagy odaadással és finomsággal ábrázolja ezt a mondát, és könnyen felismerhetjük a keleti Hindu művészet és a nyugati tudás és képzelőerő szintézisét a munkájában .Ezek a mítoszok nemcsak történetek ,hanem arra ösztönöznek bennünket, hogy megértsük önmagunkat fizikai, mentális és szellemi szinten, illetve segítenek abban is hogy hozzákapcsolódjunk a természet örök ritmusához.

Ma egy dogmatikus és intézményesült világban élünk,egy olyan korban, ahol a haladást és a fejlődést hangoztatjuk de harcok és viszályok dúlnak. Ez a kor nem nevezhető aranykornak ,sokkal inkább feketének, mivel a társadalomban félelem uralkodik. A Rozália által megfestett Újra Teremtett Aranykor című festménysorozat felemel bennünket, és reménnyel tölt el, hisz az Új kor szele és fénye már itt van, és már sokan meg is tapasztaljuk. Szépséges virágain, tavain és madarain keresztül felhívja figyelmünket a Természet Anyáról való gondoskodásra,hisz a természet tisztasága és rendje adja az édeni boldogságot.

Az élete és pályafutása is szinte már már legendás és példamutató.
2001 után a Himalájába,Risikésbe ment a Védikus Hagyományok tanulmányozására. Az elvonulás. a meditáció és a jóga gyakorlása egyre késztette a finom test központjainak belső szivárvány világát megfesteni, és a Lélek tavát melyből már több száz vidám transzcendentális kép úszik a végtelenbe.

2004 ben szervezte az első Nemzetközi Jógafesztivált Esztergomban, nagy sikerrel sok külföldi és híres magyar oktatóval.
és a test, lélek, szellem egészséges összhangjának megtartásáért, naponta meditál, jógázik, tanít és alkot.....és utazik ország
és világszerte kiállítani az Új Kor hajnala képeit, az Aranykor képekben címmel.


A jóga, a meditáció, a spirituális és holisztikus orvoslás területén vezetőnek számító Himalája Intézetet a himalájai Szvámi Ráma alapította. A Himalájai Intézet küldetése Szvámi Ráma küldetése – annak a közös emberi örökségnek, annak a szakrális kapcsolatnak a felfedezése és összefogása, amely a Keletet Nyugattal, a spiritualitást a tudománnyal, az ősi bölcsességet a modern technológiával egyesíti. Az intézet a jól bevált jógatechnikák, az ajurvéda, a keleti és nyugati megközelítéseket ötvöző gyógyítás, a spiritualitás elveinek és a holisztikus orvoslásnak a felhasználásával már több, mint negyedszázada teszi egészségesebbé, boldogabbá, békésebbé tízezrek életét. A Himalája Intézetben olyan technikát tanulhat meg az ember, amelyek segítségével egészséges testre, tiszta tudatra és örömteli szellemre tehet szert, amelyek minőségi változást eredményeznek belső és külső világunkban.Itt tanít Rozália is többek között a Védikus szakrális művészeti program oktatójaként, a jóga tanárképzőben, valamint a Lausanne i jógafőiskolán és Firenzei Arpa központban. Rendszeresen tart szakrális művészeti tanfolyamokat az indiai Udaipurban, illetve Bali szigetén, Indonéziában.
A Bali Art Camp alkotótáborral dolgozik együtt és spirituális táborokat és alkotótáborokat hoznak létre.

Szük Norbert




Szentendrei kurír cikk
Kapcsolódó élménybeszámolók:
Értékeld az élménybeszámolót!
0 (0 szavazat)
Lépj be az értékeléshez!
Hozzászólások:

Még senki sem szólt hozzá a témához!

Ahhoz, hogy hozzászólhass válaszd a belépést vagy regisztrálj, ha még nem vagy tagjanik közt!

Az élménybeszámolóhoz tartozó

album

Ajánljuk

még figyelmedbe

Magyar  Română  Slovenčina