Párizs megér egy...

Franciaország Párizs

Ott-tartózkodás ideje: 2009. márc. 21.  - 2009. márc. 21. (1 nap)

2 hozzászólás I 3 939 látogató olvasta. Rögzítve: 2011. jún. 15. küldd el ismerősödnek
Oszd meg ezt az oldalt!
avatar MartiSatya Beszámolója

Cimkék: Brüsszel  divany_budget  Párizs  TGV 

Kevesen tudják csak, hogy a ’Párizs megér egy TGV-t’ szállóigévé vált mondás IV. Henrik francia királytól származik. Igaz kora köznépe még nem nagyon értette a királyi mondás nagyszerűségét és az akkori klerikális viszonyok között hibásan a ’Párizs megér egy misét’ változat terjedt el. A korabeli franciák annak ellenére, hogy nem voltak tisztában szeretett királyuk szavainak jelentésével sokat tettek azért, hogy mi XXI. századi utazók felvilágosodva, értve a három betű jelentését utazzunk országukba. Franciaország és különösen Párizs tele van látnivalóval, fantasztikus múzeumokkal, képtárakkal, kis és nagy építészeti csodákkal az elmúlt századok emlékeivel és a modern kor lenyűgöző mérnöki alkotásaival. De nem utazhatunk mindig ide, hiszen Európa többi országa, városa is kínál bőven látnivalót. Ám ha úti célunk elég közel van a gallokhoz, adódik egy nagyszerű lehetőség, hogy a kecske (esetünkben kakas) is jól lakjon és a káposzta (esetünkben EUR) is megmaradjon. Azaz elmegyünk ide is és oda is úgy, hogy ez még kevesebbe is kerül.
Thalys

2009-ben az egyik fapados hirdetett akciós jegyeket Brüsszelbe. Valóban szinte hihetetlen összegért vittek el oda. De amikor megnéztem a vissza út árait, már közel sem volt ennyire bombasztikus az összesített ár. Ekkor beugrott egy régi álmunk. Mi lenne, ha kipróbálnánk a TGV-t Brüsszel és Párizs között és a franciáktól utaznánk haza. Rövid netes nézelődés után kiderült, hogy nemcsak kipróbálhatjuk az álomvonatozást, hanem még majdnem spórolunk is vele, hiszen Párizsból olcsóbb repülőjeggyel jöhetünk haza. Ha ezt levonjuk a Brüsszel – Párizs TGV jegyárból, ami 25 EUR (!) akkor szinte fillérekért vonatozunk. Pedig a TGV önmagában óriási élmény. A Párizs – Brüsszel vonalon közlekedő Thalys maximális sebessége 304 km/óra volt . Ezt mi mértük, mert direkt erre a célra vittünk magunkkal GPS-t:-) Ez nem mindennapi élmény! A dolog persze nem ilyen egyszerű, mert ha indulás előtt beesel a Brussels Midi pályaudvarra, akkor ezért a száguldásért 90 EUR-t kell fizetned. A jegyeket a neten úgy értékesítik, hogy mindig három hónappal előre lehet csak vásárolni. A megjelenés első napján, tehát három hónappal az utazás előtt még gond nélkül vehetsz 25 EUR jegyet. De lehet, hogy egy-két nap alatt már mind elfogy. A jegyek nem visszaválthatók, tehát ha valami közbejön, akkor elbuktuk a 25 EUR-t. Ezek a helyek teljesen ugyanolyanok, mint a többi 2. osztályú ülés, tehát nem a peronon két csomag között kell meghúznod magad. Igaz próbálkozásaim, és vásárlásom során mindig a menetiránnyal háttal adott helyet. Ez amúgy az ülések felét teszi ki, hiszem szimmetrikusak a vagonok, és nem különösebben hátrány. Mindezt csak azért említem, mert vannak, akik nem szeretik, ha menetiránnyal háttal utaznak, és ennél a sebességnél ezt nem lehet nem észrevenni. A neten megvásárolt jegyet csak egyszerűen ki kell nyomtatni egy A4 papírra. Ezt a vonalkódos lapot ellenőrzi a kalauz.
Remélem a beszámolónknak ezt a részét már csak kevesen olvassák, mert az őszre éppen egy Genf – Párizs utat tervezünk és hiányzik még a TGV jegyünk. Sajnos itt is véges számúak a 25 EUR jegyek. Meg amúgy is szebb lesz majd tavasszal Genf és Párizs is, nem kellene itt azonnal kattintgatni a neten :-)
Persze tovább is fantáziálhatunk, hogy pl. elrepülünk Genfbe majd TGV-vel Genf – Párizs (25 EUR) innen ismét TGV-vel Párizs – Brüsszel (25 EUR) vagy Párizs – Amszterdam (35EUR) és innen haza repülünk. Ennek a Henriknek igaza volt, Párizs tényleg megér egy TGV-t!

Egy kis ízelítő a robogásból:
Brüsszelt elhagyva a vonat gyorsítani kezd. Ez a gyorsulás azért nem présel be az ülésbe, de amikor egy átlag autóban a sebesség éppen kezd 'elfogyni' akkor a TGV 40mp alatt 195-ről 214-re gyorsul és az autópályán száguldó autók mintha csak állnának.
A lenti videón lépjük át a 300 km/órát És milyen jó, hogy vittünk PDA-t és GPS-t mert fülön is csíptük a franciákat. A vonat Intranetje szerint 309 km/h volt a maximális sebesség, míg a mi mérésünk alapján csak 304 :-), de a szemből érkező vonat így is félelmetesen gyorsnak tűnt.
Feltöltve: 2010. márc. 22.
MartiSatya kapcsolódó élménybeszámolói:
Értékeld az élménybeszámolót!
5.5 (4 szavazat)
Lépj be az értékeléshez!
Hozzászólások:
MartiSatya - 2011.06.20. 08:42

:-) lehet , különösen vasárnap reggel 05:57-kor :-)

cometneni - 2011.06.19. 05:57

fárasztó. ..


Ahhoz, hogy hozzászólhass válaszd a belépést vagy regisztrálj, ha még nem vagy tagjanik közt!

Ajánljuk

még figyelmedbe

Magyar  Română  Slovenčina