Katalán tájakon

Spanyolország

Ott-tartózkodás ideje: 2011. júl. 24.  - 2011. aug. 01. (8 nap)

0 hozzászólás I 3 769 látogató olvasta. Rögzítve: 2011. aug. 05. küldd el ismerősödnek
avatar Jurij Beszámolója

Cimkék: katalán

Utazásunkat a katalán fővárosban, Barcelonában kezdtük. Az első nap, sajnos hulla fáradtan, a Gran teatro del Liceo –ban , az ottani operában, a Carmen című modern kosztümös darabot néztük meg. Sajnos nem láttuk a színpadot, mivel a legolcsóbb jegyet vettük a kakasülőre, de minden széknél volt egy kis monitor, azon nézhettük az előadást. Este séta a La Rambla-n, amely talán a budapesti Andrássy útnak felel meg, de még forgalmasabb-izgalmasabb. A Barcelonában töltött négy napban megnéztük a csak idegenvezetéssel látogatható Palau de la Música Catalana-t, a Güell parkot, innen nagyon szép a kilátás a városra, érdekes hely, a Picasso Múzeumot, Gaudi két izgalmas épületét a Casa Míla-t, Casa Batllo-t. A Sagrada Família-ba, bár kétszer is próbáltuk: esti és reggeli órákban, sajnos nem jutottunk be, a talán több száz méteres sor miatt. Jártunk a barcelonai strandon, láttuk az egykori olimpiai falut, libegőztünk , sétáltunk ,várat és múzeumot látogattunk a Montjuic-n. Sajnos a múzeumi belépők nem olcsók a városban, 10-18 euró körül vannak, a sorban állás pedig szokatlanul sok időt vesz igénybe. A városban a tömegközlekedés remek, bár a metróhálózatokat összekötő folyosók, ahol gyalog kell közlekedni, néha nagyon hosszúak és zegzugosak.
Négy nap után, csodás barcelonai szállásunkat elhagyva vonatra szálltunk, hogy végig vonatozzunk a Földközi tenger partján, a vonatablakból látva a fantasztikusan hangulatos Costa Brava-i kisvárosokat, strandokat a Renfe R2-es vonalán. Sajnos pont a mi végcélunknál: Blanes-nél távolodott el a vasútvonal a tengertől. Blanes egy nagyobbacska , tipikus ,turistáknak szánt üdülőhely, olyan turistákra épít, akik kevésbé a katalán életmódra kíváncsiak, inkább csak lazítani, pihenni érkeztek. A szálláshelyünkön is ezt éreztük, sajnáltuk, hogy nem a vonatablakból látott valamelyik hangulatos településen foglaltunk szállást. Éjszakai mulatós zene, nappal sok bazár stb. Ami feledtette ezeket: a strandok, a tengerpart, valamint Blanes két csodás arborétuma. Ezekhez a Placa Catalunya-ról induló külön kisbusz visz, a 10 euro-s ár a két botanikus kerti belépőt is tartalmazza. Fantasztikus mediterrán növények, kaktuszok és csend, nyugalom fogadott bennünket a túránk során, hazafele pedig , ahogy a nyitott kisbusz a szűk kis utcákon, a lejtőn lefele kanyargott, miközben meleg eső szemerkélt, igazi mediterrán érzés fogott el bennünket.
Egy nagyobb kirándulást is szerveztünk, a katalán tömegközlekedést (ami sok kisebb társaságból áll) is próbáltuk kiismerni és két átszállással eljutni a távolabbi Figueres-be, a csodás és izgalmas Dali múzeumba. Itt szerencsénk volt és csupán 10 percet kellett a jegyért sorban állnunk, de pár órával később már sokkal hosszabb volt a sor. A múzeum nem okozott csalódást, pláne egy igazi Dalí rajongónak, de talán másnak sem
Egy napos kiruccanásunk itt még nem ért véget . Figueres főterén elfogyasztott hangulatos ebédünk után ismét buszra szálltunk. Az útikönyvek szerint egy „ hegyek közötti hangulatos út” vezet Cadaques-be Figueresből. A valóságban az út utolsó 13 km-re csak erős idegzetűeknek való. Magas hegyekben szerpentineken , hajtű kanyarokban száguldó buszutazás volt.
Cadaques-be érve a látvány , a hangulat feledtette az „élményt”. Egy fehér házakból álló , völgybe, illetve domboldalra épülő kis település, ezúttal kavicsos strandokkal, 19. századi nyugalommal, igazi mediterrán romantikával. Cadaques-hez is kötődik Dalí, de sok más művész is megfordult itt. Sajnos csak pár órát tudtunk itt tölteni, de megérte. A visszaút már annyiból volt kellemesebb, hogy nem mi utaztunk a külső sávban. Tudtuk élvezni a kilátást, a hegyeket, az ültetvényeket, a völgyben egy csillogó tavat.
Nem készültünk különösebben az utazásra - hisz kikapcsolódni mentünk , spontán élményekre vágytunk - , talán itt rontottuk el, ugyanis akkor utána járhattunk volna, hogy pl. lehet-e múzeumokba online jegyet vásárolni, megúszva a hosszú sorokat, spanyol tömegközlekedési menetrendeket tölthettünk volna le stb. - mégis minden szempontból eredményes nyolc napos utunk volt: sikerült pihennünk, sikerült sok mindent megnéznünk, kicsit megismernünk Katalóniát, sikerült jó ruhákat vásárolnunk ;), sikerült finomakat ennünk-innunk /paella,tapas,sangria / sikerült sok - sok élménnyel hazatérnünk. Jó utat Katalóniába!

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.