Burgerlandi kalandozások - Fertő Tó - Rust

Ausztria Rust

Ott-tartózkodás ideje: 2011. szept. 03.  - 2011. szept. 03. (1 nap)

0 hozzászólás I 2 396 látogató olvasta. Rögzítve: 2012. jan. 01. küldd el ismerősödnek
Iwiw
avatar Mikeve Beszámolója

Cimkék: Fertő_tó Rust gólya kishajó

Fertő-tó egyik kellemes és szép kisvárosa Rust. Ezen a kellemes szeptemberi szombaton ide vitt az utunk. Sok-sok évvel ezelőtt egyszer már jártam erre, és már akkor is nagyon tetszett a Fertő tó e vidéke. Rust a gólyák városa, szinte minden kéményen ott van a fészek. A helyi hotel előtt is gólyaszobor található. Mi is láttunk egy jópárat, a fészekből szemlélték a világot. Rust két részből áll. A városi részből és a tóparti részből. A városka nagyon helyes, rendezett, de azt hiszem ez Ausztriában bárhol így van. A tóparti részhez egy hosszú egyenes úton jutunk el, kétoldalt nádas kísér. Itt teljesen nyaralós hangulat uralkodik. Strand, vendéglátó egységek, kemping, vitorlások, megannyi víkendházzal a parton. Béreltünk egy elektromos csónakot, így tettünk egy kanyart a tavon is. A szélén végig nagyon klassz házikók voltak,amik cölöpökön álltak. Áram nem volt sehol, mivel ez egy nagy nádas terület, de napkollektor szinte mindenhol volt. Ha a házikóhoz akart menni a tulaj, csónakkal vagy vitorlással lehetett eljutni. Hát igen, ez az osztrákoknak ez nem jelent problémát. Egy jól felszerelt házikó, mellette a kishajó. A víz igen kellemes volt, de a színe nem volt valami bizalomgerjesztő, így fürödni nem fürödtünk. A strand viszont tele volt, kihasználták az emberek a jó időt, aki tehette, az ment még egyet csobbanni. A strandra, aki bement, fürödhetett a különböző medencébe, de volt kialakítva fürdős rész a Fertő tóból is. Régi emlékeim alapján, az alja nagyon iszapos, nyálkás volt, így itt is inkább a medencés rész volt tele. A hajóskaland után visszasétáltunk a városba, tettünk egy kellemes sétát a macskaköves utcákon, megnéztük az 12. században épült halásztemplomot, bekukkantottunk az udvarokba, ahol már gyűjtötték a különféle színű és formájú tököket. Ezután továbbindultunk Kismartonba.