Magyarország, Budapest, a 4-es metró Baross téri megállója, SzG3

Magyarország Budapest

Ott-tartózkodás ideje: 2014. ápr. 01.  (1 nap)

0 hozzászólás I 3 750 látogató olvasta. Rögzítve: 2014. máj. 20. küldd el ismerősödnek
Oszd meg ezt az oldalt!
avatar szalay3 Beszámolója

Cimkék: Budapest 4es metró baross tér  Magyarország 

Most egy kicsit rendhagyó beszámoló sorozatot indítok az útjára, ez a 4-es metró állomásairól, ill. felszíni létesítményeiről fog szólni. Ezt azért bontom szét állomásokra, mert szinte mindegyik más és más (mármint építészetileg), valamint a sok kép kezelhetetlen lenne.
Kezdjük a Baross téri "ideiglenes" végállomással. Ezt azért tettem idéző jelbe, mert a tervek szerint még menne kifelé vagy 3 megállót a Bosnyák térig, de szerintem ez soha nem fog elkészülni (vagy legalábbis az én életemben). Bár soha se mond, hogy soha (copyright by James Bond).
Budapest ezen pontja szenvedett talán a legtöbbet a metróépítésektől, végigélte a 2. és most a 4. metróvonal építését, nem irigyeltem ezért az itt lakókat. Az is csoda, hogy valamiként mégis működött a tér, pedig ez Budapest egyik legforgalmasabb csomópontja. Itt a Keleti pályaudvar, a legnagyobb személy forgalmú pályaudvar, ráadásul a nemzetközi vonatok zöme is itt landol. Most már 2 metróvonal is érint, a számtalan buszjáratról és a trolibuszokról nem is beszélve. Talán most egy időre fellélegezhetnek. Az aluljáró jól vezeti el a forgalmat, bár a stílusa nekem egy kicsit sematikus, itt nem érződik a metróvonal állomásait átható tervezői fantázia. Az viszont nagyon jó, hogy nagy áttört felületek vannak, a napfény és a levegő behatol az aluljáró szintjére. Esőben nem tudom hogy mennyire jó, vagy csúsznak-e a járólapok. A két metróvonalhoz két különböző, egymástól elég messze lévő lejáratokon lehet lejutni, de a metróvonalak egymás közötti átjárhatóságát minden olyan helyen megoldották, ahol 2-2 metróvonal találkozik. Itt szembesülünk azzal, hogy a nem belvárosi állomások viszonylag dísztelenek, szinte ipari jellegűek. Itt is ez van, az állomás egy nagy lyuk (ezt most nem pejoratív jelleggel mondtam), talán a beton kereszt támpilléreket mondhatnám valamiféle díszítő elemnek. Azt viszont szinte minden állomásnál (ha máshová nem, akkor a mozgólépcső rendszerhez) megoldották, hogy a napfény valahogyan lejuthasson. a mélyebb állomásoknál ez nehezebb volt, de a külső állomásoknál néhol a peron egy jó része is napfényben fürdik. A hatalmas belső terek, a fény bevezetése szerintem igen jó ötlet, lényegesen barátságosabbá teszi ezt a vonalat a többi metró vonalhoz képest. A beszámolókban nem térek ki a 4-es metró politikai, gazdaságossági, az ember idegeire menő hosszú kivitelezés aspektusaira, ez nagyon messzire vezetne.
Megjegyzés: rajta voltam az első metrón, amelyik a Kelenföldi pályaudvarról indult délben, de a nagy tömeg miatt csak később fényképezte, hogy látni is lehessen valamit.
szalay3 kapcsolódó élménybeszámolói:
Értékeld az élménybeszámolót!
0 (0 szavazat)
Lépj be az értékeléshez!
Hozzászólások:

Még senki sem szólt hozzá a témához!

Ahhoz, hogy hozzászólhass válaszd a belépést vagy regisztrálj, ha még nem vagy tagjanik közt!

Az élménybeszámolóhoz tartozó

album

Ajánljuk

még figyelmedbe

Magyar  Română  Slovenčina 
Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.
Hamarosan jelentkezünk!

Az ongo.hu csapata
ongo