London- kultúra kőkeményen

Egyesült Királyság London

Ott-tartózkodás ideje: 2014. jún. 09.  - 2014. jún. 14. (5 nap)

1 hozzászólás I 3 306 látogató olvasta. Rögzítve: 2014. jún. 16. küldd el ismerősödnek
avatar utasvoltam Beszámolója
Először voltunk Londonban és Angliában is (16 éves unokahúg + XXXX éves nagynéni)A beszámolóval azoknak szeretnék segíteni inkább praktikus tanácsokkal, semmint élménybeszámolókkal, akik kultúrutazásra készülnek mindenféle angliai tapasztalat nélkül.
A Luton-i repülőtérre érkeztünk reggel 7.30-ra, transzfer a Greenline-al. A jegyet a reptéri váró bal oldalán lehet megvenni egy kicsi standnál, más transzferlehetőségeket is kínálnak ott. A jegy ára 1 útra 10 font, retúr 15 font/fő. Ugyan a tájékoztatóban 1-1,5 órás út szerepel, de a reggeli csúcsforgalomban és a szombati visszaúton is 2 órás utunk volt a Victoria PU-ig. A busz (757-es) menet közben több helyen megáll, nem kell feltétlenül bemenni a végállomásig, és visszafelé is fel lehet szállni a köztes megállókon, ami az északi városrészben lakóknak nagyon praktikus lehet.A Victoriánál a busz onnét indul, ahová érkezik.
A pályaudvaron (gondolom mindegyiken) van csomagmegőrző, ahol 1 csomag elhelyezése 3 órára 6 font, utána 24 órára 10 font. Viszont így meg lehet spórolni a hosszadalmas utazást a szállodáig, elég csak a gyalogos londoni ismerkedés után elutazni a szálláshelyre.
Szálláshely: a Booking oldalain érdemes elolvasni a véleményeket, és a személyes preferenciákat figyelembe véve hotelt választani. Ami elfogadható árúnak tűnik, ott nézzétek meg, h. közös fürdőszoba van-e, illetve a tisztaság, bútorok lepukkantsága milyen. London tömegközlekedése hihetetlenül jó, bár meglehetősen drága. Nekünk nagyon megérte a 6 napra megvenni a 7 napos, 1-6 zónás Travelcardot, amivel csúcsidőben (reggel 4-9.30 között) is utazhatunk, és annyiszor szálltunk fel/át/ki/be/rá, ahányszor csak akartunk.Budapesten vettük meg a jegyet, csütörtököknént 5% kedvezmény van rá, érdemes tájékozódni.A szállásunk a 3. zónában, a Stratford megállótól 3 buszmegállóra volt. Fehérek szinte csak mi ketten voltunk a negyedben, de soha, semmiféle atrocitás vagy kellemetlenség nem ért bennünket, és azt sem láttuk, h. bárkinek bármiféle konfliktusa lett volna. A szálloda a Bay Tree hotel, 105-ös szoba, ami a helyiek szerint egy jó szoba, bár sajnos mini-méretű francia ággyal és egy közös takaróval. Az ágy nagyon kényelmes, minden nap új törölköző, de 1 héten át semmi takarítás, reggeli csak 8.30-tól. A személyzet nagyon segítőkész, nekünk ajánlották, h. használjuk a konyhát, tej, vaj, lekvár a hűtőben, vízforraló van, a hotel mellett kis bolt 7-24 órás nyitva tartással, a hűtőbe beteheted egy dobozban a saját vásárolt eledeledet is.
A privát reggeli után minden nap 9kor már a metrón ültünk.
A buszoknál és metróknál nézzétek meg, hogy milyen útvonalon és milyen végcél felé közlekednek, és vessétek össze a beérkező járműre kiírt végcéllal. Sok járat megy egy darabig egy vonalon, majd az utolsó harmadon többfelé ágaznak a vonalak, és a végén azt sem tudod, hol vagy. Ez utóbbi egyébként nem igaz, remek metró- és busztérképek vannak az állomásokon, és mindenki (járókelők, személyzet, turisták) hihetetlenül segítőkészek, egyszerűen nem lehet elveszni. A buszmegállók szerintem max. 500 méterre vannak egymástól, a metromegállók hosszabbak. Ahol a metrotérképen egy állomásnév alatt több vonal is fut, ott újabb jegy nélkül tudsz átszállni, míg nem jössz fel a felszínre. A Travelcardot maximálisan kihasználtuk, így is annyit gyalogoltunk, h. esténként majd leszakadt a lábunk. Ha megteheted, érdemes Travelcardot váltani, 5 és fél nap alatt a többszörösét utaztuk, mintha mindig jegyet vettünk volna.

Étkezés: Ha nagyon spórolósan éltek, napi 20 font/fő-ből már lehet enni. Mi elég széles választékot próbáltunk: angol pub a külvárosban (20 font ebéd/2 fő üdítővel), jobbfajta kínai a China Townban (40 font), szupermarketben becsomagolt grillhús + saláta 3-4 font/adag. A szendvicsek is 2-4 fontba kerülnek.

Programajánlat elszántaknak:
1. nap a reptéri transzfer után: Miután kibumliztunk a
szállóba (metró 30 perc), lepakoltunk, és irány vissza a belvárosba. Érdemes a szálláshelyhez legközelebbi látnivalótól elindulni, az épületeket, tereket kívülről megnézni, és átélni London hangulatát. Rengeteg ember áramlik minden irányba, nagy a zaj, estére bizony már kicsit fárasztó ez a zsibongás.
2. nap:
utasvoltam kapcsolódó élménybeszámolói:
utasvoltam - 2014.06.16. 16:01

Valamit rosszul nyomtam meg, és sajnos megjelent a félig kész beszámoló. Jön a folytatás a 2. részben.

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.