London- kultúra kőkeményen 2. rész

Egyesült Királyság London

Ott-tartózkodás ideje: 2014. jún. 09.  - 2014. jún. 14. (5 nap)

2 hozzászólás I 1 965 látogató olvasta. Rögzítve: 2014. jún. 16. küldd el ismerősödnek
avatar utasvoltam Beszámolója
A 2. nappal folytatom a beszámolót. A 2-4 nap végéig minden program úgymond ingyenes volt, hála a London Passnak és az 1-6. zónára érvényes Travelcardnak. Minden összeszámolva bőven megérte a beruházást. Ráadásul itthon, forintért vettük meg a jegyeket, így tervezhetőek voltak a költségeink.
A 3 napos London Pass-hoz kapott kis könyvecske segítségével jó előre megterveztük a napjainkat. A London Pass 1. napját a Westminster katedrálisnál kezdtük (9.30kor nyitnak, a LP-szal külön sorban tudsz bemenni, nem kell 1 órát sorban állni). A középkori építészet, szobrászat és festészet iránt érdeklődők alig bírnak majd kimenni néhány óra múlva. A katedrálistól a Parlament épülete mellett elhaladva lementünk a rakpartra, és a City Cruises hajótársaság hajóján kellemes utazást tettünk a Westminster katedrálistól Greenwichig. A hajó hop on hop off rendszerben működik, a LP-ra kapott jegy 24 órán át érvényes (tehát a délben megvett jegy másnap délig, de az utolsó hajójárat este 6 körül indul). Útvonala: katedrális, London Eye, Tower, Greenwich és vissza. Mi a Towernél szálltunk ki, megnéztük belülről, majd egy másik járattal irány Greenwich. A hajókázás nagyon kellemes, lazító élmény, és sokat látsz a városból is. Hozzá kell tennem, h. egész héten napos időnk és 25 fokos hőmérséklet volt!
Greenwichben a Tengerészeti Múzeum, csillagvizsgáló LP-ra, Cutty Shark nevű hajó belépő ellenében látogatható. Mi egy 4. programot választottunk: Eltham House-t. A Cutty Shark teaszállító vitorláshajó (19. század, minden szintje bejárható) bal oldalától indul a busz, a számára sajnos nem emlékszem. Az út majdnem 1 óra, de közben látod a tájat, a házakat, a kertvárosi életet. Eltham House az Agatha Christie regények életre keltése. Art deco berendezése, a parkja pont olyan, mintha valamelyik regény helyszínét keresnéd fel. A "ház"-tól egyenesen a főutca felé haladva megláttunk egy zöld faragványos sarki pubot, tele vendéggel, és ott ebédeltünk. Ez volt a legjobb étel, amit az egész túránk során ettünk (kettőnknek 20 font üdítővel, borravalóval)Sajnos, a vacsora miatt már nem tudtunk benézni a Tengerészeti Múzeumba, de a nem messze lévő metrómegállótól kényelmesen beutaztunk a városba. Ott kirakatot néztünk, a Harrods sajnos nem a mi pénztárcánkra van szabva, az unokahúgom által preferált márkák poliészter csodái pedig nem igazán nyerték el a tetszésemet. Az árak nagyon szórnak, lehet topot kapni 3 fontért, és szerintem ugyanolyat 40 fontért is (poliészter!). 16 éves unokahúgommal kötött egyezségünknek köszönhetően és a kastélylátogatások fejében nem maradt időnk arra, h. a "jobb" üzletekbe is benézzünk, így azokról semmiféle infóm nincs.
Este nagy élmény a Piccadilly Circus környéke, ott az üzletek sem zárnak be 6-7 órakor. Van ott egy M&M's áruház- 4 emelet, tömény csokiszag, a marketing csodája, boldogan megveszed a színek szerint szortírozott csokigolyókat dupla áron. De érdemes benézni, mert tényleg ötletes, és éjjel is nyitva van.
A reptéren 1 kg M&M-et kapsz annyiért, mint itt fél kg-t (10 dkg = 2 font), de a gyerekeim már 2. napja pakolásszák és rendezik át a színek és árnyalatok szerint összeválogatott egyéni csomagjaikat, tehát megérte.

3. nap Windsor, Eton
Kiválóan szervezett közlekedéssel és a fenti jegyekkel nagyon könnyen és ingyen el lehet jutni Windsorba:metróval Paddington PU, ott megkeresni a peront, ahonnét Slough-ba megy a vonat. Slough-ban mész 3 métert a peron túloldaláiog, és beszállsz a Windsorba tartó vonatba, ami 20 perc múlva kitesz a kastély előtti állomáson. A vonat név alatt valami nagyon tisztát, nagyon csendeset és nagyon gyorsat képzeljetek el. Bár visszafelé Slough-ból a Paddingtonig személyvonattal jöttünk, ami 1 óra volt. London Pass nélkül igen hosszú sorbanállásra készüljetek a kastélynál! Utána kellemes sétával eljutsz Eton városrészbe az iskoláig. A fiúcskák júniusban valóban frakkban jöttek-mentek az épületek között. A kisváros főutcája is nagyon hangulatos, egy kis képet kaphatunk a vidéki városkák életéből is.
Befért még a Kensington palota és kert is, majd egy kis séta és kirakatnézés a Kensington High Streeten.
Esti programként a Soho és China Town következett - igaz csak vacsora és sétálás. Ez a két rész közvetlenül egymás mellett van, teljesen biztonságos, hazaút a metróval teljesen egyszerű. A metró alatt inkább a budapesti kisföldalattira vagy HÉV-re gondoljatok. Az állomásokon belüli vonalváltásnál először csak a vonal neve van kiírva, pl. District Line, miután megérkeztél az állomáson ahhoz a részhez, ahol ez a metróvonal fut, ott ki van rakva a térkép a metrómegállókkal és a végállomás nevével. Így eldöntheted, melyik irányba, melyik peronhoz (platform) kell menned.Ha rossz felé szálltál, semmi gond, a következő megállónál leszállsz, átsétálsz a szemben futó járathoz. Ha olyan helyen jársz, ahol több vonal is megy az úticélodhoz, ott nyugodtan használd bármelyiket.

4. nap, Hampton Court és a Kew Garden's
Metróval Richmondig (a térkép jelzi, h. hol kell a District Line-on leszállni, megvárni a District Line Richmondba tartó járatát. Richmondból az R68-as busz visz a palotához. Na, legkésőbb ott leesik az állad! A kastélyt a 16. század óta a 20. században is lakták, bővítették, szépítették, és minden annyira kézzelfoghatóan épen maradt, h. teljesen lenyűgöz. HA választani kell az idő rövidsége miatt, Windsor helyett inkább Hampton Court-öt ajánlom. A parkot se hagyd ki! A kastélytól nem messze indulnak a buszok vagy vissza Richmondba, vagy a mi következő úticélunkhoz Kingstonon át a Kew Garden's-hez. Ezeket az útvonalakat nem itthonról néztük ki, hanem ott helyben kérdeztük meg az őrt, h. hogyan a legegyszerűbb eljutni ide vagy oda. A Kew Gardens is lenyűgöző, nyáron 18.30-ig van nyitva. A metrómegálló nagyon közel van a Victoria kapuhoz. Egyébként a LP-szal csak itt tudsz bemenni a kertbe, előtte is van buszmegálló.
Mondanom sem kell, h. estére eléggé ki voltunk purcanva, de a kínai vacsora csábított a belvárosba, no meg az éjszakai Piccadilly Circus forgataga.

5. nap
Sealife akvárium a London Eye mellett. Diákjegyet csak online meg más standokon lehet venni, a helyszínen csak felnőtt + kisgyerekjegyet. Kettőnknek 43 font-merő pénzkidobás, ha már jártál a budapesti Tropicáriumban. Napközben a városban mászkáltunk. Péntek lévén a British Múzeum 20.30-ig volt nyitva (ingyenes). A régészet iránt érdeklődők figyelmébe ajánlom, feltéve, ha még nem látták a Kairói Múzeumot. A görög anyag bizonyára gazdagabb, de azt pont nem néztük már meg. Lehet, h. inkább a Természetrajzi Múzeumot kellett volna választanunk.

6. nap
A Victória PU-on leadtuk a csomagot a csomagmegőrzőben, a 7. platform mellett (6 font/3 óra, 10 fon/24 óra, a kiváltásnál fizetsz) A beadásnál rettentően hosszú sor volt, de a kiváltás másik soron, ugyanott van, az pillanatok alatt ment. 13 órakor kezdődött a királynő szülinapi felvonulása, nekünk 12.55-kor el kellett rohannunk a Buckingham Palota elől, mert 13.30-kor indult a Greenline busza a reptérre a 17.25-ös járathoz.
Ha nem lett volna az esemény, még a téren és a St James Parkban is lehetett volna sétálgatni a busz indulásáig.

A WC a pályaudvaron teljesen OK, 30 pence apróban a bedobandó (van pénzváltó automata a bejárat mellett), nők igen-igen hosszú sorra készüljenek, de elég gyorsan megy (min. 10 perc. A busz majdnem 2 órát ment a reptérre, ahol még tudsz venni a Mark & Spencer boltjában is akár ennivalót. Luton nagyon kicsi reptér, elég gyorsan megy minden, de innét indulnak a fapados charterjáratok, tehát nyáron biztosan sokkal nagyobb a tolongás, mint június elején.

Szerencsétlenségünkre a repülőnk 3 órát késett, de őszintén szólva úgy ki voltuk merülve az elmúlt néhány naptól, h. egy cseppet sem zavart, h. 3 órán át csak ültünk és bámultuk az embereket.

Talán a bejegyzésemből kitűnt, h. inkább az igazán régi épületek, semmint a 19. századi építmények érdekeltek bennünket. De azokat a városi sétáink során is meg lehet nézni. És London városi forgataga, hangulata nagy élmény- bár egy idő után kissé fárasztó a zsongás.Pont ezért voltak nagyon üdítőek a külvárosi utazások.

A Travel Card 7 napra , az 1-6. zónára + a London Pass 3 napra fejenként kb. 53000 Ft-ba került, de a belépőjegyeknél csak 20 fonttal számolva is bőven megérte + még akárhol, akármikor, akármire felszállhattunk (utaztunk vonaton - overground-on, buszon, metrón). HA arra jártok, szálljatok le néhány percre a Canary Wharf-nál a 6 órás irodazárások után. Nem csoda, h. mindenki irodában szeretne dolgozni, ráadásul a lakókörnyezet és a munkahely nagyon stílusos, de élhető kombinációját láthatjuk itt.

A szállás kiválasztásánál mindenkinek megvan a maga szempontja, de a metróvonalak mellett bátran ki lehet menni kicsit kijjebb, de jobb szállodába is, a közlekedés tényleg nem probléma.

A látnivalók meglehetősen kényelmesen dolgoznak, általában 10 és 18 óra között, de elég sok helyen 17 órakor már pénztárzárás van.
A nagyobb élelmiszerboltok a mi környékünkön csak 8-19-ig voltak nyitva, de a kis arab üzletek meg be sem akartak zárni.

A közbiztonságra csak jót tudok mondani, a csapvíz teljesen OK, az angol konyha pedig ízlés kérdése.

Minden Londonba utazónak sok szép élményt kívánok!
utasvoltam kapcsolódó élménybeszámolói:
ktamas - 2014.06.18. 10:26

Kedves "utasvoltam", köszönjük a sok hasznos tippet, az olvasmányos beszámolót!

ktamas - 2014.06.18. 10:25

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.