Országos kéktúra 29. nap

Magyarország Nógrád

Ott-tartózkodás ideje: 2016. júl. 07.  - 2016. júl. 07. (1 nap)

0 hozzászólás I 217 látogató olvasta. Rögzítve: 2016. júl. 10. küldd el ismerősödnek
Oszd meg ezt az oldalt!
avatar rallymax Beszámolója
Szempillantás és egy év el is szaladt. De a túrának még nincs vége. Sőt, kezdődik a hajrá. Most 2-3 napos tekerést terveztem. Elsőre Becskére utaztam vonattal, hogy itt megtegyem Nógrádig a hiányzó szakaszt. 60 km és közel 2000 méter szintemelkedés várt rám. A nap már reggel mutatta ő lesz az úr, de remélem nem ma lesz csúcsformában.

Becskén nyeregbe pattantam, indulhatott a tekerés. Egyből be a dombok közé. 9 után kezdett igazán meleg lenni, de elviselhető lesz. Egy részen a gazda már az út felét is beszántotta, ezzel is növelve termelését, nekem meg nehezíteni utamat. Persze nem ez lesz mai napom legnagyobb kihívása. Hamar elvesztettem a kék jelet és persze rossz irányba is mentem. Pedig nagyon jó kis út volt a domb tetején. Szalmabálákat szállító emberektől megtudtam. Szécsényke van alattunk, tehát fordulnom kell. Ezután már simán eljutottam Kétbodonyba. Sok akácos rész volt, letört gallyakkal, szinte biztos nem úszom meg a mai napot defekt nélkül. Itt szembesültem azzal, hogy lecserélték a pecséteket. Szép új dobozban, minden helység saját grafikával a lenyomaton. Ekkor tudatosult bennem, hogy Becskén én még a régit nyomtam bele, mikor legutóbb itt jártam, ne keljen újra keresgélni a pecsétet. Romhányra nagyjából át kellett csak gurulnom az aszfaltos úton. Itt az állomáson fotózgattam, az elhagyott vasutat. Egy arra járó volt vasutassal "sirattuk" a bezárt vonalakat, majd én haladtam tovább. Alsópetényben a templomnál egy kis geocaching, igaz csak virtuális, kis keresgélés után meg is lett. Felsőpetény, Ősagárd dombra fel majd le. Az egyik ilyennél ahogy lendületből engedtem fel, a keréknyom nem engedte kormányozni a bringát. Egy 30-40 közötti tempónál hajszálon múlott egy nagy bukta. Áthaladtam még a barátság kőolajvezeték fölött, majd jött a nap fénypontja. Kapaszkodtam fel a Naszály tetőre. Volt egy 2 km szakasz, ami elintézett, tolni alig bírtam fel a bringát. Itt nagyjából kipurcantam. De csak feljutottam, a kilátó tetejére már csak kimásztam és elfeküdtem a betonon. Néhány perc után összeszedtem magam, hogy körbetekintsek. Nem várt látvány fogadott, gyönyörűen látni lehetett a Duna kanyart. Persze a másik irány is szép volt, de abból már ide felé kaptam ízelítőt. Még felkutattam egy geoládát és indultam tovább. Bizony lefelé is volt egy 2 km-s kemény, köves szűk szakasz. Ki is csúszott kétszer is alólam a bringa, szerencsére egyszer sem értem földet. Csak érzem, hogy elöl koppan a felni. Megérkezett a várva várt defekt. Hulla fáradtan már csak ez hiányzott, lehuppantam a kövek közé és ragasztottam. Bik-kútnál még egy kis geoládázás. A Katalinpusztai kiránduló központ előtt volt egy frankó függőhíd. Ezen átgurultam, de nem vitt fel a lendület, így fék. Ekkor lepődtem meg, ahogy paripa módjára felágaskodott a bringa. Csak híd oldalába kapaszkodva úsztam meg a hátra esést. Itt már nagyon kellemes technikás rész fogadott, ezt még fáradtan is élveztem. Katalinpusztán pecsét, jégkrém és jöhetett a folytatás. Magyarkútnál még pihenő az utolsó szakasz előtt. Itt még volt egy jókora dombocska, nagyon nem esett jól, de csak leküzdöttem, volt benne tolás is már bőven. Aztán végre Nógrád következett, egyenesen az állomásra. Még jó hogy a várat legutóbb megnéztem, mert most nem nagyon mentem volna már fel oda. Vonat 10 perc és jött is. Itt simán elfelejtettem a pecsétet, de szerencsére a múltkor már bepecsételtem ezt is. Bár valószínű itt is van új pecsét. Még egy kis matek, ma átléptem a 2000. kilométeremet a kéktúra folyamán.

Vonattal Pestre utaztam, éjszakát ott töltöm. A holnapi túrám elég kihagyósnak tűnik. Ma minden szinten túlvállaltam magam. Ez a 2000 méter szint nagyon kívül volt a komfort zónámon. Azt hiszem egy nap pihi jól fog jönni. Ráadásul egy lassú defektem is van, de az ma már nem "gyógyul" meg.

Mai túrám 60,2 km volt, teljes tekerésem viszont 85 km. Eddig megtettem az Országos kéktúra 75,2 %-t (848,5 km), a teljes kéktúrából 79,1 %-t (2007,4 km) teljesítettem.
rallymax kapcsolódó élménybeszámolói:
Értékeld az élménybeszámolót!
0 (0 szavazat)
Lépj be az értékeléshez!
Hozzászólások:

Még senki sem szólt hozzá a témához!

Ahhoz, hogy hozzászólhass válaszd a belépést vagy regisztrálj, ha még nem vagy tagjanik közt!

Az élménybeszámolóhoz tartozó

album

Az itthon.blog.hu ajánlásával
étterem Vegetáriánus ebéd egy steakhouse-ban
A KNRDY az Október 6. utcában az óriás steakek hazája ? most azonban a húsmentes vagy kímélő...
gasztronómia HelloHal - tiszai halbisztró Budapesten
 Amit a magyar konyha képes előállítani csirkéből vagy sertésből, az halból is elkészíthető.  ...

Ajánljuk

még figyelmedbe

Magyar  Română  Slovenčina