Első utazás repülőn ill. Londonba (3.)

Egyesült Királyság London

Ott-tartózkodás ideje: 2018. ápr. 27.  - 2018. ápr. 30. (3 nap)

0 hozzászólás I 1 280 látogató olvasta. Rögzítve: 2018. máj. 01. küldd el ismerősödnek
avatar szajci Beszámolója

Cimkék: London

Folytatva:
Az utazás harmadik napja:
7 órakor reggeliztünk, majd 8-kor indultunk a Liverpool Streetre, ugyanis tőle nem messze található a Skygarden. Egy 35 emeletes épület tetején lévő kertről kapta a nevét, ahol étterem működik. Fél 9-re értünk oda, és a recepción kellett regisztrálnunk, majd fölmehettünk megtekinteni a kertet, de a várost is, hiszen, olyan, mintha egy kilátóban lennénk.

A következő célpontunk a Londoni Tower volt, ami vasárnap 10-kor nyit, de mi már fél 10-kor sorban álltunk a kasszánál. Sajnos nem vettük észre, hogy a 2for1 kedvezménnyel a csoportos jegyárusítóhoz kell mennünk, így egy fél órával többet kellett sorban állnunk a hidegben, de megérte! A Tower nagyon gazdag gyűjteménnyel rendelkezik. A középkori királyok terme, a katonaságot bemutató kiállítás, a fehér erőd lovas kiállítása is nagyon tetszett. Sajnos a koronázási ékszereket nem tudtuk megnézni, mert nagyon hosszú volt a sor, és még hátra volt több látnivaló a városban.

A Tower híd volt a következő célpontunk. A hídba be lehet menni 9,8 fontért 2for1 kedvezménnyel. A fölső átjárókhoz lépcsőn keresztül vagy lifttel lehet eljutni. Az átjárók egy részén üveglap volt, amin át lehetett menni, így láthattuk az alattunk levő autókat. A híd déli lábánál van berendezve a mérnök terme, ahol a hidat felemelő szerkezetet mutatják be.

Miután kijöttünk, annyira át voltunk fagyva, hogy úgy döntöttünk, hogy nem megyünk el a Szent Pál-székesegyházhoz, hanem visszamegyünk a szállásra pihenni. A Liverpool Street mellett véletlenül pillantottuk meg az Old Spitalfields Market-et, a helyi piacot. Itt több kifőzde is található. Mi a Poppies angol gyorsétkezde mellett ettünk egy sajtburgert. Mikor megettük a burgert, úgy gondoltuk, hogy veszünk hazára egy Poppies-es fish and chipset, mert olyan jól nézett ki :) De az íze is nagyon jó volt, miután a szállásra vittük. Útközben bevásároltunk hazára a Sainsbury's-ben. Finom csokikat ill. kekszeket vettünk. Fontos elmondani, hogy vasárnap az ilfordi Lidl és Sainsbury's is csak délután 5-ig van nyitva!

Az utazásunk utolsó napja:
Reggel negyed 6-kor indultunk haza, bár a repülőgép 11-kor indult haza. Muszáj volt korán indulni, mert a National Express buszai olyan forgalmas csomópontokon jönnek keresztül, mint a Victoria vagy a Baker Street, és nem szerettünk volna késni a reptérről. Magunkat is meglepett viszont, hogy milyen gyorsan kiértünk a baker street-i metróállomásra. Már 6-kor az automatáknál voltunk. Itt visszaváltottuk az Oystert úgy, hogy az automata sárga köréhez tartottuk mindaddig, amíg a rendszer vissza nem adta a pénzt. (Refund menüt kell keresni az automatán)

A reptérre menő National Express busza a Gloucester Place-n áll meg. A mi jegyünk a 6:50-kor induló A2-es járatra szólt, de a 6:19-es A1-es járatot is elértük. Megkérdeztük a sofőrt, hogy szabad-e menni, azt mondta, hogy ugorjunk be :) Így már reggel 7-re a reptéren voltunk! A reptéren emiatt sokat kellett várni, de inkább várunk, mint lekéssük a repülőgépet.

A 11 órás budapesti Wizz Air járata 10 perc késéssel indult, és sajnos rosszabb volt a hazaút, mint az odaút, mivel eléggé rosszak voltak az időjárási körülmények, de a gép biztonságosan megérkezett Budapestre 14:50-re. A repteret délután negyed 4-kor már el is bírtuk hagyni a 200E-s busszal, és épségben hazaértünk a barátnőmmel.

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.