Nyereményjáték

Kemping

Montenegró Ulcinj Kemping Ulcinj

Ott-tartózkodás ideje: 2006. j?l. 10.  - 2006. j?l. 30. (20 nap)

5 hozzászólás I 10 474 látogató olvasta. Rögzítve: 2007. aug. 02. küldd el ismerősödnek
Iwiw
avatar fpungorne Beszámolója
Kemping Ulcinj értékelése
fpungorne értékelése:

4.5

Az értékelések összesen:

3.7

Eddig 2 utazó értékelte.

Mi 20 évig szinte minden nyáron Horvátországban nyaraltunk, de amióta a megtelt táblát lehetne kitenni, azóta inkább Montenegróba utazunk. Az első élmény 2003-ban ért minket. Horvátországban nyaraltunk, és gondoltuk, hogy nézzük meg Montenegrót. Az országba való belépésünk is elég nyomasztó volt. Az embereket szakadt busz hozta a határig, és onnan gyalogoltak befelé az országba a motyókáikkal. Mindenhova belestek a kocsiba a vámosok. Cigarettát kerestek. Az ország a határ után még nyomasztóbb volt. Mindenhol kosz, szegénység és rendetlenség volt. Kotorba egy szakadt alagúton keresztül mentünk, ahol még féltégla is volt az úton. Tele volt dobálva szeméttel, flakonokkal. Bennem félelmet keltett ez az útszakasz. Én már ott visszafordultam volna, ha a férjem nem mondja, hogy legalább nézzünk körül, ha már átjöttünk. A Kotori-öböl látványa a hegyről, utána egy kicsit megvígasztalt. Gyönyörű volt. Mentünk tovább befelé az országba, és egyre kevesebb volt a szemét, és a romos ház. Eljutottunk Budváig, de közben eleredt az eső, és így nem tudtunk körül nézni. Ismét a férjem ötletére kerestünk egy apartmant, ami kb. 1 percig tartott, mert ahogy észrevették a téblábolásunkat, rögtön megkérdezték, hogy szobát keresünk-e. Nagyon barátságos szállást ajánlottak. 5 euró volt fejenként egy éjszaka. Másnap napsütésre ébredtünk. Az erkélyről gyönyörű látvány tárult elénk. Ekkor már kezdtem magam jobban érezni. Bementünk Budvába körül nézni. Szuper kis város. Tele van étteremmel, gyorsétkezdével, önkiszolgáló étteremmel és mindennel ami a jó nyaraláshoz kell. Utána mentünk tovább Sveti Stefan felé. Gyönyörű helyeket láttunk, és jó utakon mehettünk. A szemétnek már a nyomait sem láttun az út mellett. Sveti Stefan egy igazi kis ékszerdoboz. Annyira megtetszett a hely, hogy elindultunk kempinget keresni, mert mi igazán ott érezzük jól magunkat. Találtunk is a városka végén. Árnyas, csendes és kellemes kis hely. A zuhanyzó még egy kicsit nomád, de a látvány ezért kárpótolt. Már nem is mentünk vissza Horvátországba ezek után. Utána este is bementünk Budvába. Igazi bulizós hely ilyenkor. Mindenhol szól a zene, a sétálóutcán hömpölyög a nép. Nagyon szépek a montenegrói fiatalok.
A következő években már csak oda mentünk nyaralni, egészen a 2006-os évig. Tavaly megakartuk nézni Albániát, ezért közel a határhoz, Ulcinjba mentünk. Találtunk is egy szupi kempinget. Még a régi időkből maradt meg, amikor özönlöttek oda a túristák mindenfelől. Több hektáron terül el, 2-3száz éves olajfákkal. Vannak bungalók is és lakókocsit is lehet bérelni. Mi sátorral voltunk, és a legközelebbi szomszéd is kb. 50 méterre volt tőlünk. Minden sátorhelyhez aszfaltozott út vezet. Mindig van melegvíz a zuhanyzókban. Esténként a helyi Korda-Balázs Klári énekel a kemping éttermében. Nyugodtan belehet ülni, mert nagyon normálisak az árak. Ez a kemping régi katonai üdülő lehetett. Van medence is a gyerekeknek, ping-pong asztalok, golf, lovaglás gyerekeknek.. Egy kicsit költeni kéne a helyre, és a környék legjobb szálláshelye lenne. Persze akkor már nem 1700 forintba kerülne egy éjszaka kettőnknek. És ami a legfontosabb, hogy nem lopnak. Nyugodtan kint lehet hagyni bármit, mert nem nyúlnak hozzá. Ha valaki dohányzik, az a városban vegye meg a füstölnivalóját, mert a kempingi közértben ilyesmit nem árulnak. Az csak dohányboltban kapható.
A parton fillérekért (1 €/óra) lehet bérelni kajakot, vizibicajt. Érdemes ezekkel egy kicsit körülnézni az öbölben, mert nagyon szép. A víz tavaly mindig 13 óra körül kezdett el hullámozni, addig tükör sima volt.
Esténként bementünk Ulcinj belvárosába egy kicsit nyüzsögni, fagyizni. Rengetegen vannak ott olyankor. Napközben a belvárosi homokos parton több száz ember sütteti magát. A sok napernyőtől nem lehet látni a homokot. Én nem szeretem ezt, de van aki igen.
Átmentünk Albániába is, de oda tényleg csak egy napra, mert amit ott láttunk az még engem elriasztott egy kicsit. A tengerpartra nem jutottunk le, mert nem vittünk iránytűt, és útjelző tábla nincs azon a részen (Skodra városa) Majd egy pár év múlva, amikor már Montenegró is megtelik, akkor lehet, hogy oda megyünk nyaralni.
6.2 (5 szavazat)
Starmino - 2009.07.19. 21:53

Üdv!Mi is 2007-ben voltunk Montenegróban, és a leírás alapján itt szálltunk meg. A kemping neve Valdanos, és Ulcinjtól északra van néhány km-rel. Véleményem a helyről az, hogy meg lehet szokni. Ottjártunkkor tele volt szerbekkel, szerencsénkre volt egy üres bungaló (sosem foglalunk előre). Ha rá tudtok hangolódni a balkáni életérzésre, akkor élvezhető. Mi a 4. nap végére megszerettük. 2007-ben egy nap/fő/bungaló, napi 3-szori étkezéssel 18,5 euró volt. Az öböl gyorsan mélyül, és nem a legtisztább. A sziklásabb részek esetleg búvárkodásra alkalmasak. Mi Ulcinjba jártunk strandolni, ott több km. homokos part van, és délután 5 körül már mindenki hazafelé tartott, így nem is volt akkora tömeg. Hiába, nem mindenki tart az ózonlyuktól...

meteorablue - 2009.04.26. 20:54

Nos, azért 2007 óta változott a helyzet némileg.Én tavaly, 2008-ban szinte kéthetenként megfordultam a parton, mert Podgoricában dolgoztam. Mindent elözönlöttek az oroszok, előfordult, hogy szeptember végén Petrovacban nem sikerült szobát találnunk.Az idei szezonra nagyon készülnek, mindenhol utat építenek. Délután voltam Budvában, egy pizza 7 Eur, egy kóla 1,7 Eur, egy kávé 1 Eur volt. Monte Carlóban 8 eurót fizettem a pizzáért és azért van némi különbség.Egyébként félnek az idei szezontól a krízis valószínűleg itt is érződni fog.

Zous - 2009.04.26. 00:01

Köszönöm, jó tipp lesz a nyárra!

fpungorne - 2007.08.07. 10:06

Oké! Irány Ulcinj! Találkozunk egy hét múlva. Fehér skoda octávia kombival megyünk. Egyébként nem én voltam, akivel a tarai kempingről beszéltél. Ti már raftingoltatok? Mi szeretnénk kipróbálni, de egy kicsit tele van a gatyám, de addig még gyüjtök egy kis bátorságot.Nektek is jó utat! Helló! Pungor Ildi

fpungorne - 2007.08.06. 15:00

Én is üdvözlöm! Sajnos a kemping nevét, és címét nem tudom, de a belvárosból egyenesen észak felé kell menni, és egy olajliget mellett végigmenni. Elég messze van Ulcinjtól (kb. 4 km), de nagyon jó aszfaltozott út visz odáig. A bejáratnál sorompó van őrökkel. Egyébként a rendőrök és az emberek is szívesen elnavigálják oda. Mi is így találtuk meg. Mi csütörtökön indulunk megint Montenegróba, de először a Tara kanyonnál töltünk 3 napot, mert tavaly arra jöttünk hazafelé, és nagyon tetszett. Egy panzióban szálltunk meg, de csak egy éjjelre. Van kemping is, de akkor sajnos esett az eső. Remélem sikerül megtalálni a kempinget!üdvözletem: Pungor Ildi