2007 nyár Trogír

Horvátország Trogir Laura Baturina apartmanja

Ott-tartózkodás ideje: 2007. szept. 04.  - 2007. szept. 11. (7 nap)

1 hozzászólás I 4 839 látogató olvasta. Rögzítve: 2007. szept. 13. küldd el ismerősödnek
avatar Bandee Beszámolója

Cimkék: Ciovó  Laura  Trogír

Bandee értékelése:

Az értékelések összesen:

Eddig 1 utazó értékelte.

Nagyon kíváncsiak voltunk Horvátországra, mert ez volt az első alkalom. Próbáltuk a neten megkeresni a legjobb ár / érték apartmant, különösebb elvárásunk vele szemben nem volt, csak annyi, hogy egy másik fiatal párral érkezünk, s külön szobát szerettünk volna.

http://www.trogironline.com/applaura/ lapon találtuk meg Laurát, akivel kialkudtunk egy 210€ / hét árat (négy személyre). Repülővel Budapest - Split vonalon érkeztünk a SkyEurope-al, amiben kellemesen csalódtunk: nagyon szép géppel utaztunk és nem kellett az ablak melletti helyért tolakodni, mint a WizzAir-nél: szépen megkaptuk a checkin-nél a helyünket...

Na de vissza a nyaraláshoz: kicsit darabokban, mert így jut eszembe... :)
sajnos rossz időt fogtunk ki: csak 3 nap tudtunk strandolni, szóval próbáltuk bejárni a szigetet gyalog és robogóval. Sok lehetőség nincs: van az óváros pár szűk kis utcával egy erőd és egy templom. A táj nagyon szép, meg persze a tenger is, de valahogy keveslem a látnivalót.
Voltunk horgászni is, sajnos botot nem hoztam otthonról, így egy zsebpecát vettünk a piacon 25 kunáért (itthon csak a százforintosban vennék ilyen gagyit)
Béreltünk robogót egy napra, bejártuk a szigetet illetve próbáltunk eljutni más városokba is szétnézni, de ennek az lett az eredménye, hogy jól eltévedtünk, mert semmi nincs kitábkázva. Az autópálya sem, így majdnem felmentünk a 8-asra... Egyébként ami térképek vannak nem túl részletgazdagok: talán GPS-el jobban lehet boldogulni... Többször volt olyan, hogy mentünk egy uton ami egyszer csak megszűnt és építkezésbe torkollott :-o

Trogír kikötőjéből a Ciovó sziget közepén lévő Okrug Dongi faluba megy "üvegaljú" hajó 12 kuna (oda és vissza külön pénz) de mivel nem takarítják az üveget így olyan vastag alga van rajta, hogy az atomvillanást sem látni... De egész jókat lehet fotózni a szigetről ill. az erődről.

Ja: egyébként Laura ért németül, olaszul, angolul (saját bevallása szerint) egyébként nem, csak egy mondatban legalább 2 nyelvet használ, az is többnyire horvát :) Szóval vagy le kell neki rajzolni, vagy többféle módon elmondani.

Étteremben a Leonardo-t javaslom: mennyiségileg elég szépet adnak, és választék is van. ABC-ben van Konzum és Kerum ezek elég olcsók, de a híd mellett a piac is jó beszerzési forrás.

Megdöbbentett bennünket még az, hogy járda a Ciovó szigeten egyáltalán így elég veszélyesnek néz ki a séta, vagy motorozás, szóval csak óvatosan. Az utak állapota kb. mint hazánkban talán picit jobb, mint Korfun.

Utolsó nap Leonardónál tengeri hal tálat ettünk, ezt nagyon nem javaslom: 250 kuna és egyáltalán nem lehet jól lakni vele. A grill tál viszont nagyon jó választás (65)

Gyalogosan egyszerűen be lehet jutni a hídhoz keresztül a szigeten nem túl vészes szintkülönbséggel. Ez fontos is, mert reggel 7 és este 7 között nagyon durva dugó szokott lenni. Ez azt jelenti, hogy gyalog 5-ször gyorsabban (20 perc) mint kocsival (kb. 2 óra). Ezért nem ajánlom a kocsit...

A reptérről a 37-es busszal lehet Trogírba jutni: kb. 5 km azaz 3-4 megálló. Az ár odafelé 9 kuna, vissza 11 (ugyanazon az úton.. szóval vigyázni) majdnem a 22-es jegyet vetették meg velünk. A busz egy lepukkant roncs szó szerint fapados... Leszállásjelző nincs:azt hiszem az ajtóba kell csak állni. 1 sofőr és legalább 1 kalauz segít(ene).. a jegyet a sofőrnél kell megvenni és kilyukasztani, vagy a kalauznál lehet fizetni (aki szintén ezt teszi)

Pro: olcsó út és szállás, szép aprókavicsos tengerpart tiszta, jól felszerelt apartman

Kontra:
-A pincéreken kívül gyakorlatilag senki sem beszél idegen nyelvet.
-Az árak borzasztó magasak: kenyér a KERUM nevű szupermarketban 7 kuna, tej 5, kóla 11, kruskovács likőr 50, vacsora étteremben 60 kuna
-Alkudni nem lehet a piacon :)
Bandee - 2007.09.13. 15:02

Van egy robogós bolt valahol az autós kemping mellett... Nagyon nem ajánlom, mert velünk bunkóztak, inkább a "híd mellol" nézelodjetek, nagy választék van.A quad-os túra 300 kuna / jármu nagyon drága és gyalog is bejárhatóak a helyszínek.Valahol délen van egy étterem panzió nagyon szép épületben panorámával... Nagyon drága (8 kuna az eszpresszó kávé.. máshol 5) de egy étlapot nem tudtak elokeríteni.. simán eljöttünkJah, még valami: az egész strandon nem lehet gyrost vagy hamburgert venni ráadásul a büfék szeptemberben csak hétvégén vannak nyitva nagyobbrészt.