Raguzai anziksz

Horvátország Dubrovnik

Ott-tartózkodás ideje: 2007. júl. 16.  - 2007. júl. 19. (3 nap)

1 hozzászólás I 6 980 látogató olvasta. Rögzítve: 2007. okt. 25. küldd el ismerősödnek
avatar Csocsa Beszámolója
Raguzai anziksz, avagy egy nap a "világ legromantikusabb városában"

Anziksz (német):kártya 1. képes levelezőlap 2. ezen küldött üzenet

Raguzáról (Dubrovnik) mindig a Sándor Mátyás című film jutott eszembe eddig, gyerekkorom egyik legnépszerűbb történelmi filmje volt, biztosan sokan emlékeznek rá.
Ami megmaradt a filmből a kikötőben dolgozó szikár, marcona halász (aki mellesleg jó szívű volt és segítette a mi hősünket), a szűk utcák, a sikátorok, a kék tenger..
Így fokozottan vártam, hogy nyári horvátországi kirándulásunk egyik állomására Dubrovnikba megérkezzünk. Mivel Omisból érkeztünk, egy kis mostari kitérővel, már kellően rá voltam hangolódva Dalmáciára, de ami az új híd után következett azt látni kell!
Bár én is láttam már képeket (az út előtt szétnéztem az Interneten) Dubrovnikról és olvastam beszámolókat is én, azt mondom, hogy ezt a várost hetekig kell járni, talán hónapokig, míg azt mondhatjuk, ismerjük (bár lehet egy élet is kevés).
De vissza a nyaraláshoz, Dubrovnik mellett Kupariban volt a szállásunk egy igazi „dalmát házban” körfolyosós, nagy terasszal és sok-sok virággal, egyszóval MEDITERRÁN csupa nagybetűkkel. Nem biztos, hogy mindenkinek tetszene, de nekem tetszett, bár akkor lett volna az igazi, ha nem egy Ina benzinkútra nézne a panoráma.
Mindegy én Dubrovnik miatt jöttem és a várost akartam végre látni, tehát kalandra fel és irány Raguza.
Ami nagyon fontos a jó kirándulás érdekébe a város melletti egyik nagy parkolóba kell megállni és innen helyi járattal érdemes közlekedni (mi kb. két, és fél órát köröztünk parkolóhely miatt). Az óvárosban a sikátorok fogják meg először az embert, tele élettel (éttermek, kocsmák, üzletek, lakások), a főtérre (Placa) lépve olyan érzése van az embernek, mintha időutazáson lenne a középkorba (a turistákat kivéve) az épületek zárt katonás rendben sorakoznak mindenütt üzletek, éttermek itt is. Látnivalók közül néhány a teljesség igénye nélkül; Onofrijeva fontana (Onofri kútja), Szent Klára-kolostor illetve a Ferences-templom és kolostor, Dominikánus-templom és kolostor, a Szent Miklós-templom, a Szent Balázs-templom, a Nagytanács és a Rektorpalota épületei, a Székesegyház és a Püspöki-palota, a Jezsuita templom és kolostor, a zsinagóga, a Patikamúzeum. Sőt van itt Akvárium és Tengerészeti Múzeum, Muzej „Rupe” (Népművészei Múzeum).
Amennyiben az ember még bírja, körbe sétálhat a várfalon (van belépő, de megéri), vagy átlátogathat (kb. negyed órás hajóút) a várossal szembeni zöld szigetre Lokrumra.
Akiknek ez sok azok az első könyvesboltban, vagy turisztikai irodában megveheti a Dubrovnik útikönyvet, magyarnyelven, sok-sok képpel, hideg téli délutánokon, estéken jó lapozgatni és tervezni a következő látogatást a „világ legromantikusabb városába” (2007-ben az Interneten Dubrovnikra szavaztak a világon a legtöbben).
Ami még nagyon fontos, aki még nem evett tengeri haltálat, kagylót, osztrigát (a helyiek szerint itt a legfinomabb, legzamatosabb a világon), illetve igazi dalmát sonkát az látogasson el egy hamisítatlan dalmát éterembe és (a rakija, és a helyi borok mellett) élvezze a raguzai gasztronómia örömeit!
Egy ilyen napról ennyi bőven elég, pedig akkor még nem is írtam a strandokról, a hajókirándulásról (a GlasBottal), vagy az egyik legszebb horvát városról Cavtatról.
Ezeknek mindenik járjon maga utána (csalódni biztosan nem fog)!
kecskesildiko - 2015.09.03. 19:22

Nem tudom, hogy mikor voltatok ott, de nekünk idén(2015.) sikerült arra a csodálatos helyre eljutni. Cavtatban volt a szállás, gyönyörű hely, a strandjai is jók, de előtte 1 hetet Sibenik mellett is voltunk, az kicsit jobban bejött. Dubrovnikban nekünk egyszerű volt a parkolás. Megnéztük korán reggel, ami azt jelenti, hogy reggel 1/2 7-kor már ott voltunk. Se tömeg, se meleg, nincsenek kipakolva mindenhova a székeke, asztalok, úgy láttuk az óvárost, ahogy látni kell, a maga szépségében, és a parkoló is üres volt, volt hely. Egyszer elmentünk este is, na akkor tele volt a parkoló. Mondtam a páromnak, hogy nem kőrözünk a parkolóban, nem azért fizetek óránként 30 kunát, hanem kiszálltam, odamentem a jegyautomatához, és az első éppen fizető embert lekövettem, és intek neki, hogy hova jöjjön, addig én ott állok és foglalom a gyerekekkel, így kb. 2 perc alatt lett parkolóhely :).Kicsit pofátlan foglalás ez, de szemesnek áll a világ :D. Na este gyönyörű kivilágítva, de az a tömeg, az a mindenhol ül valaki, egymás szájában, na az nem nekem való. Én a történelmi látnivalót szeretem, nem egy elit menza érdekel. És a lényeg, hogy mindenhova útikönyvekkel megyek, így sikerült felfedezni egy csodás dolgot. Cavtattól kb. 20 km-rel arrébb, az Ostra-fok, ami már nem ENSZ terület, be lehet lépni, és van a végén egy erőd. De a lényeg, hogy az Horvátország legdélibb helye, annál délebb nincs horvátban. Hát az valami csodás volt!!! Átlátni Montenegróba, ami messziről nem tűnt balkánnak, szinte 1-2 ember talál rá erre a helyre, ezt csak megnézik, mert itt csak az a régi, elhagyatott erőd van, a háború nyomaival 1-2 helyen. Cavtatra visszatérve, a legszebb, amikor a langyos tengerben fürödtünk, mögöttünk azok a gyönyörű hegyek, jobbra a naplemente, előttünk meg a leszálló repülők.Hát azt hiszem, hogy ez volt életem legszebb nyaralása.

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.