Salzkammergut-Dolomitok 2002 VIDEÓ1

Olaszország

Ott-tartózkodás ideje: 2002. júl. 20.  - 2002. júl. 30. (10 nap)

0 hozzászólás I 4 144 látogató olvasta. Rögzítve: 2008. feb. 23. küldd el ismerősödnek
avatar tantras Beszámolója

Cimkék: Dachstein  Gmunden  Mondsee  StGilgen  Traunstein

Azt hiszem Gmundentől kell kezdenem. Addig ugyanis semmi különleges nem történt velünk. Autópályán haladtunk s ennek a gyorsaságon kívül semmilyen más számottevő előnyét nem ismerem...
Szóval Gmunden. A Salzkammergut egyik legszebb városkája gyönyörű panorámával. A dél felé elnyúlt tó bal oldalán magasodik a névadó Traunstein kopár sziklatömbje. 1691 méter, de magasabbnak tűnik. Távolban a csipkés vonulatok, melyeket jobbra a traunkircheni félsziget határol s az előtérben a domináns Schloss Orth, valamelyik osztrák vagy német TV sorozat színhelye...
A második nap rögtön tekertünk egy elég kemény szakaszt a tó nyugati oldalán. Altmünster-Traunkirchen-Ebensee érintésével egészen a kis eldugott ékszerdobozig. Offensee a neve és egy meglehetősen sok kinyír-kanyarral megtűzdelt szerpentinen lehet eljutni hozzá. Aztán természetesen vissza. Közben fürdőzés, egy félórás szundi is belefért, majd este az Attersee felé tartó országút mellett vertünk tanyát.
Következett az Attersee körbebiciklizése, Mondsee, St. Gilgen, megint egy kis fürdőzés, majd Hallsatt és az első Nagy expedíciónk Gosaunál, amivel nem kisebb célt tűztünk ki magunk elé, mint hogy megmásszuk a Dachstein közel 3000 méteres csúcsát.
Nem is indult rosszul a túra. 923 méteren leparkoltunk, majd egy közel 15 perces pakolás, átöltözés után elindultunk egyenesen felfelé. Nagyon szép völgyben kígyóztunk, a Gosaukamm bal oldalán. Utunk során 3 tavat hagytunk a hátunk mögött, természetesen sokszor pihent a láb s ilyenkor előkerültek masináink megörökítve ezeket a felejthetetlen pillanatokat.
A hintereseealmi (1161 méter) házikóban ittunk egy teát és vettünk magunkhoz némi kalóriát, hiszen innen kezdődött csak el az igazi mászás. Iparkodnunk kellett,mert sajnos lógott az eső lába... Annyiból szerencsénk volt, hogy az Adamekhüttébe (2196 méter)érésünkig nem esett az eső, de néhány perc múlva már rázendített és másnap reggelig "adta" elég rendesen.
Nagyszerű volt a kiszolgálás és a szálláshely is, de sajna az eső elvonulása nem hozta meg számunkra a tiszta eget. Olyan köd volt, hogy mikor nagy nehezen rávettük magunkat az indulásra, először eltévedtünk...Alig láttuk még egymást is! Persze olyan nagyon nem estünk kétségbe. Felaraszoltunk a gleccserig, csináltunk egy esetlen fotót, majd irány lefelé...
Feltöltve: 2008. feb. 23.