Mit lehet csinálni rossz idõben az Isztrián?

Horvátország Rovinj Amarin****

Ott-tartózkodás ideje: 2007. szept. 01.  - 2007. szept. 08. (7 nap)

5 hozzászólás I 20 112 látogató olvasta. Rögzítve: 2008. jan. 09. küldd el ismerősödnek
avatar kissevi81 Beszámolója
Amarin**** értékelése
kissevi81 értékelése:

Az értékelések összesen:

Eddig 1 utazó értékelte.

Rovinj az Isztriai-félsziget nyugati partján található város, óvárosa igazi kis ékszerdoboz. Szállásunk innen kb. 3 km-re volt, az Amarin üdülőtelep. A különböző árfekvésű és minőségű apartmanok mellett kemping is van. A telepen több étterem, szuvenír boltok, élelmiszerbolt és még sok szolgáltatás van. Strandja szép, bár nem túl széles. Kocsin és buszon kívül vízitaxival is be lehet jutni a városba.
Egy-két nap kivételével pocsék időnk volt. Volt olyan nap, amikor majdnem végig esett az eső, és általában hideg volt – az egy hét végére mindenki rendesen elnyűtte a két darab hozott pulóverét.:-) De így legalább volt időnk bőven kirándulni.
Az említett esős napon elmentünk a közeli Beradine-barlanghoz: ez egy cseppkőbarlang, elég szűk járatokkal, és folyamatos lépcsőzéssel. Persze ne számítson senki Aggtelek 2.-re, de azért nem volt rossz. Mivel több nyelven folyik az idegenvezetés, ezért különböző csoportba osztják be az embereket. Hasznos tanács: a bácsi, aki a bejáratnál engedi be a csoportokat, nem áll túlságosan a helyzet magaslatán (mondhatni semennyire), így ha ő úgy gondolja, hogy túl sok ember van az angol csoportba, kiállíthat minket, hogy betuszkoljon a soron következő német vagy orosz csoportba. Ha nem értjük ezeket a nyelveket, akkor mindenképpen ragaszkodjunk az angol csoporthoz, és még véletlenül se álljunk ki a sorból.:-)
Délután Porec-be látogattunk el: az óváros főterétől nem messze található egy hatalmas (persze fizetős) parkoló, érdemes itt hagyni az autót. Az említett térről elindulva (egy semmi különös székesegyház áll rajta) a „fő utcán” található egy nagyon „vidám fagyizó”: a pult mögötti fagyi-osztó fiatalemberek azonnal vágták, hogy magyarok vagyunk, így miután mindenféle hülyeséget összehordtak magyarul, én kaptam egy paprikajancsira emlékeztető fagyi-alakot, amit ők „kicsi Orbán Viktornak” neveztek el.:-) Egyébként a fagyi nagyon finom.:-) Porec (és egyben a Nyugat-Isztria) fő nevezetessége a Szent Euphrasius bazilika. Érdemes a harangtoronyba is felmenni (belépő 10 kuna, viszont legyünk óvatosak a falépcsőn), be lehet látni az egész várost onnan. A tengerparti sétányon is érdemes végig menni, nagyon kellemes séta.
Következő nap Pulába kirándultunk – de előtte még beugrottunk jegyet foglalni Fazanaba a másnapra tervezett Brijuni-szigeteki túrára. Pula fő nevezetessége az Amfiteátrum (belépő 30 kuna) – a kocsit érdemes a belvárostól távolabb letenni. Érdemes ezután az óvárost körülölelő körúton elindulni, innen elérhető a legtöbb nevezetesség. Először is egy rakás ókori kapuba botlunk: Gemini-kapu, Herkules-kapu, majd a diadalív alatt elhaladva folytassuk utunkat. A városház előtt nagy tér van, mellette az Augustus-templom. Belül semmi különös, de hihetetlen, hogy több mint 2000 éve áll ott (belépő 10 kuna)! Ezután még elnéztük a Bazilika felé, majd irány föl a Fellegvárba. Maga az erődítmény nem nagy szám, viszont a sziklákon körbe lehet mászni teljesen, kilátás az egész városra van. Mögötte található egy szintén ókori színház, egész jó állapotban.
Hazafelé megálltunk Bale-ban (vagy más néven Valle). Talán ez a hely tetszett a legjobban: a pici óvárosban minden kőből épült, a központban egy nagy templom áll, igazi középkori hangulat. Ha elindultunk egy utcán, tutira a templomhoz jutottunk ki - ugyanis az utcák körkörösek. A templomtól picit lejjebb megálltunk egy kicsi étteremben: talán a legjobb kaját itt ettük az egy hét alatt.:-)
Következő nap délben indult a hajó a Brijuni-szigetekre Fazanából. Fazana igazi kis álmos falucska, de nagyon rendben van, a tengerparti sétányon el lehet tölteni egy órát. A szigeteki program egyébként nem olcsó, 150 kuna fejenként, viszont ha van időnk (pl. rossz időjárást fogtunk ki :-)), érdemes ellátogatni Tito egykori rezidenciájába. Egyedül a fő sziget látogatható: egy hatalmas park az egész, összesen 3 vagy 4 szálloda található rajta, van szafari park (egzotikus állatokkal, melyeket Tito kapott ajándékba), több száz éves olajfa, pici templom, Tito emlékház. Idegenvezetőnk lelkesen kísérgeti a csoportot, és még ennél is lelkesebben mesél.:-)
Utolsó előtti napon ellátogattunk a Lim-csatornához: hihetetlen zöld színe van, partja egy része elég jól kiépített, fürödni viszont nem lehet. A csatorna „kezdete” felett található egy barlang. Ha a csatornát elhagyva Rovinj felé vesszük az irányt, bal kéz felől lesz egy kilátó. Persze 5 kunát rögtön kell fizetni, ha a fa tákolmányra akarunk rálépni, viszont a kilátásért megéri. Érdemes a délelőtti órákban itt megállni, akkor pont a hátunk mögül süt a nap.
Az indulás napján kisütött a nap, szóval irány a strand, így kora délután indultunk haza. Még tettünk egy kis kitérőt Hum és Roc városa felé: Hum a világ legkisebb városa, mintha megállt volna az idő 400 évvel ezelőtt, varázslatos hely. Roc már kevésbé hangulatos, viszont sokkal kevesebb a turista is.
Néhány szó az ételekről: az Isztrián elég nagy az olasz kisebbség, ez az étlapokon is meglátszik – sok a tészta, no meg a pizza. Egyébként grillezett husit lehet még enni különböző formákban (krokett forma – cevapcici, hamburger husi forma – pljeskavica, hurkapálcikán sütött husidarabok – raznici), illetve halat és tenger gyümölcseit minden mennyiségben. Szóval ha valaki nem lelkesedig ez utóbbiért, inkább csomagoljon magának hideg élelmet, mert egy hét után már a fülén fog kijönni a grill husi meg a pizza.:-)
A tengerpart persze kavicsos, néhol sziklás, tehát tengeri cipőt mindenképpen vegyünk, ha érzékeny a tappancsunk (50 kunáért már lehet kapni). Egyébként a víz tiszta, viszont a sziklák nyálkásak, és csúszósak – ha lehet inkább minél előbb kezdjünk el úszni, ugyanis a tengervízben szerzett karcolásokat nagyon csípi a sós víz.:-)
berkenye - 2011.10.24. 13:12

Szerintem nagyon jó beszámoló, nem baj ha szubjektív, objektív beszámolókat unalmas útikönyvekben olvashatunk.Imádom Horvátországot, a családdal, barátokkal szinte minden évben a Krk szigeten nyaralunk, mindig ugyanott, mert annyira tetszik a hely.Most már fel kellene fedezni más tájakat is Horvátországban, Pl. az Isztriát, ezért is örülök ennek a beszámolónak, mert kedvet kaptam tőle és sok hasznos információt.Köszönöm.

kissevi81 - 2008.08.10. 09:51

Kedves Mindenki! Élménybeszámolózni szubjketív dolog, akinek nem tetszik, ne olvassa. Egy szó sincs arról leírva, hogy valami ne lett volna jó, nagyon jól éreztük magunkat. Sértő szándék nélkül mondom, előbb el kéne olvasni figyelmesen a beszámolót, utána lehet írni kommentet, csak nem árt, ha a beszámolóhoz köze is van. Megalodon! Sajna nem tudtam, hogy van olyan hely a Lim csatornánál, ahol lehet fürödni, köszi a pontosítást. :-)

deakt - 2008.08.09. 12:46

Orval, nálad a pont

Megalodon - 2008.08.08. 17:36

Lehet furdeni igaz csak nudistakent mivel a strand csak a nudista kempingen keresztul elerheto.En merultem ott, es a neoprenruha miatt elnezoek voltak velunk igaz kicsit gyorsabban oltoztunk be, mert sok embernek nem tetszett a dolog.Lim csatornaban valo merules nagyon szep es erdekes elmeny volt.

orval - 2008.08.08. 12:04

Sértő szándék nélkül azt mondom,lehet,hogy neked nem kell ilyen helyekre elutazni.Feltünhetett volna,hogy ott emberek is élnek,magam pl. JANUÁRBAN voltam családommal ezeken a helyeken,átlag 15 fokban,tél közepén,és mégis,fantasztikus hangulatúnak és stílusunak éreztünk szinte mindent,pedig nem először voltunk délen!Próbálj leülni itt-ott,halgatózni,szimatolni,nézelődni,igyál-egyél a helyiekkel és meglátod,mennyivel színesebb lesz az emlék!üdv