Ladoga Trophy Raid 2006

Oroszország Szentpétervár

Ott-tartózkodás ideje: 2006. jún. 01.  - 2006. jún. 10. (9 nap)

0 hozzászólás I 9 376 látogató olvasta. Rögzítve: 2008. jan. 07. küldd el ismerősödnek
Oszd meg ezt az oldalt!
avatar thoosh Beszámolója

Cimkék: ladoga  off-road  szentpétervár  trophy 

A történet eleje 2004-re nyúlik vissza, amikor terjedni kezdett off-road körökben egy videó, azaz egy teljes összevágás, valami őrült versenyről kint Oroszországban. Komolyan megépített autók, vonzó tőzegmocsár és változatos mélységű patakok. Ez volt a Ladoga film. A hihetetlenül teljesítő autók, a nehéz oroszországi terep és a filmen látott versenyzők menetteljesítménye miatt a film igen hamar nagy népszerűségre tett szert. Mondhatnám, mindenki a Ladoga filmről beszélt. 2005-ben megérkezett a 2005-ös Ladoga-Trophy összefoglaló filmje, ami mindenkiben tovább mélyítette a gondolatot, hogy ez a verseny "nem piskóta". A két film alapján, itthon kialakult a "Ladoga-Legenda".

Nagyon elcsodálkoztam amikor a fülembe jutott, hogy a 2006-os Ladoga-Trophyn magyar versenyző is indul és épít erre a versenyre egy komoly versenyautót. Azon még jobban elcsodálkoztam, hogy ismerem is. Ő Thoosh, aki kifejezetten a Ladogára épített Hippo versenyautójával nekivágott, hogy egyetlen magyarként meghódítsa Oroszországot. Ezt az interjút készítette az OffroadPortal a versenyzővel, a kint szerzett tapasztalatokról. Kicsit a kulisszák mögé is megpróbáltunk bekérdezni.


? Honnan jött az ötlet, hogy elindulsz a Ladoga 2006 Tropy-n?
: Angol/szlovák barátaink rábeszélésére döntöttünk az elindulás mellett.

? Milyen kategóriában lehet a Ladogán indulni és Ti melyikben
indultatok?
: 7 kategória: Turista (utcai autók), Raid (2 vagy 3 autóból álló csapat), Sport1, Sport2, Sport3 (az autók méretei alapján besorolt osztályok), Proto, Quad. Mi a jelentkezéskor meg Turistában akartunk indulni, de végül az épített autónk "jóvoltából" a Sport3-ban (TR3) találtuk magunkat, ami ugyanazon az úton haladt, mint a Proto autók, vagyis a legnehezebb útvonalon.

? Van-e "minta" autója Hippo-nak, vagy teljesen saját tervezés?
: A Lapplander portál hidak adták meg a fő profilját, minden alakítás a jobb terep képességeket próbálta szolgálni. SAJÁT tervezés a kinézete, bár azóta már találtunk hozzá hasonlót, de pont ilyet egyet sem.

? Mennyi ideig tartott Hippo építése?
: 6 hónap, de nem lett készen teljesen.

? Csináltatok felkészülési gyakorlatot, edzést?
: Igen, van egy jó 4x4-es játék a laptopomon mást nem időhiany miatt.

? Hány napig tartott az út és volt-e bármi említésre méltó történés? (Határátkelések, rendőrség, ilyesmi.)
: Kb. 4 napig tartott az út. Vasárnap délután indultunk, valamikor másnap hajnalban Szlovákiában szunnyasztottunk kicsit. Másnap este Lengyelországban kempingeztünk, reggel indultunk tovább. Este Riga mellett szintén vadkemping, másnap éjszaka megérkeztünk Szentpétervárra.
Az útról UazosTibi készített útinaplót, annyit megjegyeznék, hogy az orosz határon vagy 5 órát álltunk, kétszer átnéztek bennünket, mert közben műszakváltás is volt Én vagy 5-ször kitöltöttem ugyanazt a papírt, ugyanúgy , mire elfogadták. Fizettünk útdíjat, biztosítást, nem tudom mit, mire nagy kegyesen elengedtek. Aztán néhány km után megtapasztaltuk az orosz rendőrök korrupciós hajlamát: nagy hirtelen levettek 5000 Ft-tal (nem volt még rubelem), aztán ez a fizetési kényszer megmaradt végig: ha egy rendőr megállított, fizetned kellett még jó, hogy lehetett alkudni )) A végén már nagy volt a pofánk, amikor megállítottak, felsoroltunk néhány európai nyelvet, mintha mi TUDTUNK VOLNA BÁRHOGY IS MAKOGNI )) erre elszégyellték magukat és elnézőbbek lettek...

? Kikből állt a csapat?
: Két autóval mentünk, az egyik a "szervíz" autó volt, a másik csak úgy jött bámészkodni.
A versenyző csapat:
Sz. Pál (Thoosh) vezető
Sz. Gábor (LRFun) navigátor
K. József segítő
M. Mihály szerelő, aki végül betegsége miatt sajnos nem tudott eljönni, pedig rengeteget dolgozott a Hippo-n.

Kísérők:
Sz. István, UazosTibi, Pálinkás József és Pálinkás Sándor



- Mi "Hippo" pontos konfigurációja? (Kerekek átmérője, portálhíd, csörlő(k), GPS, CB stb?)
- Az autó paraméterei: Land Rover Defender 110, 300Tdi motor. Eredeti váltók, Lapplander hidak, elöl - hátul vákuumos difizárral, elöl Mile Marker TypeR hidraulikus csörlő (a jelenleg elérhető leggyorsabb csörlő, ami nem mechanikus), hátul noname (Metro) elektromos csörlő, vízhűtő a fülke hátuljába szerelve, szívócső, kipufogó a fülke mögött kivezetve. Bukókeret. 36x12,5 Simex Extreme Trekker2 gumik. CB, Garmin GPS, Panasonic Toughbook katonai laptop.

- Hányan indultatok a Trophy-n?
- A Trophy-n közel 200-an indultak a 7 kategóriában.



- Mennyire éreztétek szervezettnek a trophy-t?
- Az idei Ladoga a 10. volt a sorban, én úgy láttam az indulók nagy része visszatérő versenyző volt. Ennek megfelelően eligazítás szinte nem is volt, mindenki tudta a dolgát, kivéve a magyar csapat

- Voltak-e nyelvi gondok?
- Igen, nagyon kevesen beszélték szép nyelvünket

- Hogyan zajlott a trophy menete?
- A rajttól, később a camp-ekből el kellett menni 150 - 200 km-t (megadott időn belül) a speciálokig, amik 15 - 60 km hosszúak. Azok teljesítése után (Limit!) újabb 150 - 200 km a következő táborhelyig. Másnap ugyanígy. Az össz. táv kb. 1200 km, amiből 1000 km "rendes" út, 200 km speciál szakasz.

Június 3-án a St. Isaak téren volt az ünnepélyes rajt, ahol sorsolással döntötték el az indulási sorrendet. Ismét a tudatlanságunk áldozatai lettünk, megadtak egy koordinátát, ahová 1,5 óra alatt el kellett jutnunk. Ennyi idő alatt a városból sem értünk ki Képzeljetek el egy térkép nélküli GPS képernyőt egy távoli ponttal (kb. 60 km) és egy eszméletlen nagy és forgalmas nagyvárosból menjetek oda...
Amikor megtaláltuk a GPS pontot, szinte rögtön indulhattunk az első speciálnak. Akkor ment a Hippo először sárba átépítése óta! Meglepően jól haladtunk, élveztük, hogy ott lehetünk, nézelődtünk, akkor még nem értettük, miért megy úgy mindenki, mintha eszét vesztette volna... Aztán rájöttünk, szigorú időlimitek vannak, és ha egy időt elkésel, az aznapi szakaszod teljesítménye nulla.



- Hány szakaszt sikerült teljesíteni?
- Az első nap 2 speciált teljesítettünk, nulla ponttal, mert egyiket sem fejeztük be időre.

Második nap megízleltük a mocsarat, kb. 20 órát csörlőztünk.

Harmadik nap 10 órakor rajtoltunk a speciálban és másnap délben értünk járható útra, este 6-kor értünk a camp-be, az aznapi speciálokban (2) már nem tudtunk indulni a kormánymű hibája miatt.



- Mennyi km-t jelent ez aszfalton és mennyit terepen?
- Az oda-vissza út kb. 4000 km, a verseny táv aszfalton 1000 km, terepen 200 km.

- Honnan érkeztek még versenyzők?
- 13 országból, angolok, finnek, svédek, észtek, olaszok, stb., stb.

- Milyenek voltak a többi versenyzők?
(Segítőkészek, érdeklődtek a kocsi felől?)
- A regisztrációnál mindenki nézelődött, tetszett sokaknak az autónk, kérdezték a súlyát, szívélyes volt mindenki. A regisztráció nagyon szervezetten történt, volt vagy 6 asztal, mindenhol mást csináltak, lényegében egy teendő lista alapján kellett végigjárni az asztalokat.



III. Indulsz jövőre is, miben lesz más a felkészülés és a kocsi

- Mik a jövőbeni tervek? Betöritek itthon Hippo-t?
- Jó néhány dolgot meg kell csinálnunk a Hippo-n, azok legyenek meglepetések Itthon is elvisszük az autót néhány versenyre, de azzal tisztában kell lenni mindenkinek, hogy Hippo nem a magyar offroad versenyekre készült, sajnos ezekre nem is nagyon alkalmas a méretei miatt. Azért próbálgatjuk.

A következő versenyünk a Kolozsvár Kupa lesz augusztusban, extrém kategóriában indulunk. Ott már Open (normál) kategóriában begyűjtöttünk egy 1. és egy 3. helyet a Td5 Defivel , meglátjuk extrémben mire jutunk a Hippo-val.



- A következő Ladogán újra indulsz?
- Igen, addig próbálkozok, amíg végig nem tudok menni. Aztán meg megszokásból. Nagy kaland és nagy élmény.

- Mit fogsz másképpen tenni a felkészülés során?
- Mindent. Már kész az autó alapja, csak csiszolgatni kell és fogom is.

- Esetleg tervben van más külföldi versenyen való szereplés?
- Ha anyagilag bírnám talán, de így szinte teljesen önerőből nem tudok...

Remélem jövőre is ott lesztek a versenyen és gyakorlottabban, felkészültebben, messzebbre értek a ladogai tőzegmocsárban.
Reményeink szerint hamarosan közelebbről is megismerhetitek Hippo-t, az egyetlen magyar Ladoga versenyautót, egy részletes bemutató keretein belül, itt az oldalon. A Ladoga eseményről készült képeket megnézhetitek a http://keptar.terep.hu/Ladoga-Trophy-2006 webcímen.

Szöveg: Thoosh, LoY
Képek: Thoosh
Feltöltve: 2008. jan. 22.
Értékeld az élménybeszámolót!
0 (0 szavazat)
Lépj be az értékeléshez!
Hozzászólások:

Még senki sem szólt hozzá a témához!

Ahhoz, hogy hozzászólhass válaszd a belépést vagy regisztrálj, ha még nem vagy tagjanik közt!

Az élménybeszámolóhoz tartozó

album

Ajánljuk

még figyelmedbe

Magyar  Română  Slovenčina 
Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.
Hamarosan jelentkezünk!

Az ongo.hu csapata
ongo