Komárom és Komárno címszavakban

Szlovákia Komarno

Ott-tartózkodás ideje: 2008. aug. 27.  - 2008. aug. 30. (3 nap)

1 hozzászólás I 5 028 látogató olvasta. Rögzítve: 2009. aug. 13. küldd el ismerősödnek
avatar Koga Beszámolója

Cimkék: erőd  Felvidék  híd  Komárno  Komárom  Magyarország  pavilon  Szlovákia  udvar  vár

A két Komáromról született már elég igényes, és összeszedett beszámoló, így e kis bejegyzést amolyan személyes toldaléknak szánom, mellőzve a komolykodó történelmi és földrajzi szálakat.

Négy napot töltöttünk el első ízben Komáromban, majd ezt követte szám szerint még kettő... egyelőre. Ebből a mondatból leszűrhető, hogy nekünk igazán tetszett amit láttunk, és bármely évszakban visszatérnénk ide (...azért télen nem, hiszen sajnos az Erődök olyankor téli álmukat alusszák).

Belföldi turizmusunkat mi mindig úgy éljük meg, hogy a lehető legolcsóbban megússzuk a szállásdíjat, de azért éjjelente ne rágcsálják a fülünket se patkányok, se kisegérkék. Találtunk is egy egész jópofafa, olcsó szállást (Solaris Motel), melynek felszereltségével teljesen elégedettek voltunk. Nem ürítették ki a pénztárcánkat, és szép szobát is kaptunk (ez a második ittlétünkkor viszont nem volt jellemző). A motel amúgy a Csillag erőd szomszédságában van - de hiába a szomszédság, ha nekünk már nem jutott időnk benézni.

Első nap csak Komáromban (értsd: a magyar oldalon) bolyongtunk. Mivel történelme csupán egy évszázados (köszönhető Trianonnak), ezért a városban a komoly évszázados építészet, és városrendezés nem található meg. Viszont van sok butik, áruház, és a város szélein a három erőd (Monostori, Igmándi és Csillag erőd).

Második napon gyalogoltunk át Komárnoba. Túl sok újdonságot nem hordozott magában a kirándulás, hiszen mindketten jártunk már a Duna északi oldalán épült városba - egyetlen meglepetés az lett volna, ha bejutunk az Új- és Óvárba... Csakhogy ide minimum 10 főre van szükség, hogy bemehessünk. Nem tudom mivégre ez az ostoba intézkedés, mindenesetre ne csodálkozzanak, ha emiatt bevételektől buknak el. Szóval másodszorra is maradt nekünk a vár külső kapujának megtekintése, és ennyi. Harmadszorra csak beengednek már minket...

Akkoriban még Szlovák Korona volt a fizetőeszköz, mi meg persze Forinttal a zsebünkben mászkáltunk a városban, hogy valahol csak fel tudják váltani. Még az ex-határon láttunk egy pénzváltót, de addig nem szándékoztunk visszagyalogolni. Végülis egy utazási irodában oldottuk meg az ügyet.

És ha már "Szlovákiában" járunk, adjunk a kulináris élvezeteknek, és ebédeljünk knédlit (bár én úgy tudom a knédli inkább cseh találmány)! Ezzel majd' elfogyott az összes Koronánk.

A gasztronómiai utazáson kívül e napra jutott egy kis Tiszti Pavilon, Európa Udvar, Klapka tér... majd egy kis Erzsébet híd, ahol nagyon szép naplementében volt részünk...
Feltöltve: 2009. aug. 14.
9.5 (2 szavazat)
katerka - 2010.06.26. 22:41

Gyerekkorom minden nyarät Komärnoban töltöttem a nagyanyämnal, a Jednota mellett volt egy längosos bodéja nem mesze a hatärtol...A knédli szerintem szloväk étel, mint a gözbukti is, anyäm sokszor csinält szaftos husos ételek mellé. Bär lehet hogy amiota Csehszloväkia szétvalt mindenki a magäénak tudja a receptet.