Ongósok találkozása San Marino tetején

San Marino San Marino

Ott-tartózkodás ideje: 2009. okt. 23.  - 2009. okt. 26. (3 nap)

0 hozzászólás I 3 273 látogató olvasta. Rögzítve: 2009. nov. 05. küldd el ismerősödnek
avatar iadanyne Beszámolója
Riminiből indultunk ragyogó napsütésben a legősibb köztársaság fővárosának megismerésére. Sajnos mire felértünk a kanyargós utakon a Monte Titano hegyre, addigra elbújt a nap a felhők mögé, de szerencsére az eső nem esett. Megindultunk még a buszparkolótól gyalogosan is felfele, s az ódon házak között oldalt kitekintve, csodás panoráma tárult elénk. Napfényben terült el Rimini alattunk a távolban. Tovább-tovább emelkedve, eljutottunk a főváros bejáratához, ahol rendőr irányította a forgalmat, hogy a turisták az úttesten át tudjanak menni a városkapuhoz. Belépve ezen a szép kapun, egy másik világba csöppentünk. Több száz éves házak között sétálgattunk, megnéztük a Szent Ferenc templomot, ingyenesen végigjártuk az Állami Múzeumot, mind-mind érdekes látnivalókkal szolgált számunkra. Középkori hangulat volt mindenfele, a régi házakkal, várfalakkal, csipkés bástyafallal. Egy jó kis emelkedő után szemünk elé tárult a Bazilika impozáns épülete is. Ide is bementünk pár percre, itt vannak San Marino alapítójának a földi maradványai. Útközben a hajdani aréna mellett mentünk el, s eljutottunk ahhoz a felvonóhoz, amelyik hozza-viszi az érdeklődő turistákat ide a 749 méter magas Monte Titano csúcsára. No persze lehet még egy kicsit tovább is emelkedni, keskeny utcákon, ajándéküzletek mellett eljutunk végül San Marino központi helyéhez a Szabadság térhez. Középen egy női alak, a Szabadság szobor, mögötte pedig a Kormánypalota szép épülete, tornyokkal, bástyákkal. A csoportunk 2 tagja is itt fényképezkedett éppen, s megkértem őket, hogy fotózzanak le kettőnket. Ekkor történt a „Nagy találkozás!” A fiatalember elárulta nekünk, hogy ő megismert minket az ongoról! Mi vagyunk az iadanyne és az adanyist, ő pedig a Koga. Hát meg kell, mondjam, nagyon megörültünk egymásnak, nagy meglepetés volt így találkozni a nagyvilágban. Azóta már több levélváltás volt közöttünk, s kölcsönösen érdeklődünk a másik fotói, írásai iránt. Miután felocsúdtunk a meglepetésből, a csoport sikeresen bejutott a Parlamentbe! Végigjárhattuk az üléstermet, közben pedig megtudtuk, hogy fél évenként üléseznek, s választanak kapitányt. Láthattuk a képviselők személyes tárgyait is az asztalokon, akik a 9 kerületből jönnek ide az ülésekre. Gyönyörű és hatalmas festmény borítja a terem egyik falát, a San Marino Köztársaság megalapítását ábrázolva. A Parlament látogatása után a fiatalabbak és vállalkozó kedvűek felszaladtak még a bástyák tetejére is. Kaptunk egy kis szabadidőt, nézelődtünk a szuvenír boltokban, s kiválasztottunk egy nagyon szép san marinoi tányért, ezzel is gazdagítva gyűjteményünket. Minden utazásunkról hozunk ugyanis emlékbe egy helyi jellegű tányért, mellyel az egyik szobánk falát díszítjük. Közben be is sötétedett, kellemesen elfáradva értünk le buszunkhoz. Szomorúan gondoltunk arra, hogy másnap reggel el kell, hagyjuk San Marinót, ezt a kedves kis helyet, s örülünk, hogy eljuthattunk ide, ebbe az ősi köztársaságba, a fogalmaik szerint a szabadság területére.
Feltöltve: 2009. nov. 03.
iadanyne kapcsolódó élménybeszámolói:
7.5 (6 szavazat)

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.