Svájci emlékek (hamarosan az ongo.hu-n)

Svájc

Ott-tartózkodás ideje: 2009. aug. 03.  - 2009. aug. 13. (10 nap)

0 hozzászólás I 6 019 látogató olvasta. Rögzítve: 2009. dec. 31. küldd el ismerősödnek
avatar bodobence Beszámolója

Cimkék: béke  bernkanton  bobpálya  boci  busz  cserkész  cserkészet  cserkészpark  élmény  emlék  felvonó  gleccsertó  hegy  hegyek    hóbirodalom  interlaken  kaland  kandertseg  lötschberg  magashegyitúrázás  mező  mormota  patak  patakok  rét  síelés  spiez  svájc  szamóca  szép  sziklák  táj  tavak  tehén  thun    tra  túrázás  vonat

Minden évben a családdal elutazunk Svájcba, természetesen vonattatal, mert nagyon szeretem őket!
Csodálatos ország, kedves emberekkel. Hihetetlen, hogy minden olyan pontos, semmi nem hiányzik belőle. A vonatok 20-30-60 percenként követik egymást, gyorsak. Miért müködik ez ott, ilyen jól?

A vonatra nem kell helyegy - ezt jó, ha tudjuk. Sok-sok különféle bérletet tudunk vásárolni,(pl.: Swiss Pass, Family Card, Swizz Flexi Pass stb.)ami, mintegy 450 múzeumba biztosít ingyenes belépést és az összes közlekedési eszköz ingyen szállit az orszag vagy város egyik pontjáról a másikra. Családoknak tudom ajánlani a Junior-Karte-t - mindössze 20 CHF-ba kerül, 16 éves korig mindenki kiválthatja és egy évre érvényes az utazás az összes falvonón, hajón, közlekedési eszközön bíztosítja az ingyenes utazást és több, mint 400 múzeumba való belépést, ha vele van legalább egy felnőtt. Svájcban hihetetlen kedvezmények vannak a külföldieknek.

0. nap/Az odautazás

18:05-kor indultunk a Keletiből a Wiener Walzer EN-tal. Magyar kocsiban ültünk, de Bécsben átszálltunk az osztrák vagonokba. Az ok: a magyar vagon egy légterű, éjjel-nappal fel van kapcsolva a villany, nem lehet benne aludni, míg a osztrák vagon fülkés, az összes székeket teljesen kilehet húzni, kényelmes és lehet benne alundi.
A vonat útvonala: Budapest Keleti pu.-Bécs Nyugati pu.-Salzburg Hbf.-Roseimheim-Innsbruck-Buchs AG-Zürich Hbf.
Innen mindenhova eljuthatunk.

1. nap/Zürich, Bern, Spiez
Habár Zürichbe nagyon sokat jártam, de nem kedveltem meg ezt a várost, de van egy része amit igen. A Seilbahn Rigiblick-kel (ide a 6, 9, 10 villamossal, 33 busszal tudunk eljutni)felmegyünk a felső végállomásához és láss csodát, elédtárul a Rigi, a Tödi és a Pilátus havas, finoman csipkézett csúcsai. Mindehez társul még a Zürichi-tó látványa. Mindig sétálunk ezen a réten és erdőben, mert nagyon hangulatos. A közelben tenisz-pálya is van. Senki sem bánja meg, hogy ide jön. Nagyon sok fotót készítettünk a lenyűgöző panorámáról. Ezután megnézzük, csak röviden a város főbb nevezetességeit.
Vonatra fel! Indulunk Bernbe. A vonat kb. 20-25 percenként jár és a menetidő alig egy óra.
Bern csodaszép város. Mi a világörökség részévé nyílványított Óvárossal kezdtük. Szép elegáns berni házakat látni. A házak alatt boltokat az utcán pedig a piacot találjuk finomabbnál-finomabb svájci gyümölcsökkel, zöldségekkel, különlegességek. Nagyon szeretek piacra járni, úgy-hogy körbenéztünk, de nem vettünk semmit, mert a gyümölcs ott drága mulatság (1 kg wallisi sárgabarack 7-8 CHF). Az Óratorony, a Városháza és a Münster-székesegyház teszi Bernet kerekké. Véletlenül felfedeztük a Barengraben Étterem és Medvevermet (Bern jelképe a medve) az Aare túloldalán. Ne hagyjuk ki! Leülhetünk, rendelhetünk egy kávét vagy egy tipikus svájci ételt, mint a fondü és nézzük a macikat. Nagyon sok látogató jön ide megnézni a medvéket és enni, mert híres konyhája van. Nagyon hamar elszaladt az idő, indulunk a szálláshelyünkre, ami Spiezbe van.

HOTEL LÖTSCHBERG

Cím: Thunstrasse 2, 3700 Spiez, Switzerland Telefonszám: 033 654 22 51
Leírás: Ennek a hotelnek van egész Spiezben a legcsodálatosabb fekvése, de egyáltalán nem drága (egy éjszaka reggelivel,egy főnek kb.: 20-25 CHF). Szép épületben a vasútállomától és Thuni-tavi strandtól ,kastélytól 250 a hajóállomástól 300-350 méterre található. Egy orvosi rendelő is van az emeleteken, a liftbe az utcáról tudunk bemenni.
Kitűnő étterme és pizzeriája van olasz szakács vezetésével, aki nagyon kedves. Meglehet kérni, hogy az élelmiszert betegye a hűtőbe. A kiadós reggeli, ébéd és vacsora mellett a szobák is szépen berendezettek gyönyörű fürdőszobával és panorámával a templomra, a tóra, a kastélyra,a vitorláshajókra és hegyekre nézve.
Minden szobába van TV, telefon, ruhásszekrény. Az utca túloldalán van egy COOP, a vasútállomás mellet pedig egy Migros ahol belehet vásárolni. Nagyon hanhulatos este a kikötő, ahonnansok hajó indul Interlakenbe és Thunba. mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a szállást.

2. nap/Spiez, Interlaken, Jungfrau

Ma egy reggeli sétával kezdtük a napot. Lementünk a kastélyhoz és a tóhoz, majd a vasutállomásra indultunk fél 9-kor. Interlaken Ost-ba szálltunk le az ICE vonatról. Innen indulnak a vonatok Jungfrau felé. Egyfőnek oda-vissza 250 CHF körül van a jegy (a legdrágább vonat Európában). Mi ennek a töredékért kb. 100 CHF jutottunk fel.Az út meglehetődsen hosszú volt (2,5 óra). A legcálszerübb, úgy felmenni ahogy mi.
Interlaken-Wilderswil-Zweilütschinen-Lauterbrunnen-Wengwald-Wengen-Wengeralp-Allmend-Kleine Scheidegg-Eigergletscher-Eigerwand-Eismeer-Junfrajoch-Eismeer-Eigerwand-Eigergletscher-Kleine Scheidegg-Alpiglen-Brandegg-Grindelwald Grund-Grindelwald-Schwendi-Burglauenen-Lütschental-Zweilütschinen-Wildreswill-Interlaken Ost
Kétszer kell átszállni a felmenetel során. Először Lauterbrunnenbe, majd Kleine Scheideggbe. A vonat csodálatos völgyekben, több száz 200-400 méteres vízesés mellet visz. Tehenek legelésznek a vadvirágos réteken.

3. nap/Spiez, Thun
4. nap/Spiez, Kandersteg
5-6-7. nap/Genf és a franciaországi Annemass
8. nap/Luzern, Weggis, Rigi
9. nap/St.Gallen, Rorschach

A legszebb kisváros egész Svájban Spiez. Sokat járunk ide és mindig a Hotel Lötschbergbe töltjük az éjszakákat. Finomak az ételek - olasz szakács, szép szobák, pizza, fondü és még sok más Spiez, Thunstrasse 2 alatt, közel a vasútállomáshoz.

Ide és máshova is vonattal érdemes jönni, itt nicsenek távolsági buszok a POSTA Buszok sűrűn, különböző falvakból indulnak és csak a közeli városba viszi az utasokat, ahonnan mindenhova könnyen eljutnak vonattal.

Spiezből 20 percenként indul vonat Bernbe, Interlakenbe és 30, 60 percenként a Lötschberg szívébe ahonnan számtalan túrát tehetünk. Mivel cserkész vagyok jó sokat túráztunk és, azt kell mondanom, hogy sokkal jobb, kiépített, minőségi túraútvonalak vannak, de még az is fontos, hogy nem lehet eltévedni, mert mindenhova minden ki van téve egy táblára és jelzik az útvonalat. Sok energiát,(de pénzt nem) spórolunk, ha felülünk Svájc több száz felvonójának egyikére. Vannak elég nehéz túrák pl.: felmenni a Junfraura, a Mönchre a közeli 3500, 4000 méter felleti hegyekre túravezetővel vagy a bátrabbak túravezető nélkül. Ha egy hosszú vagy magas hegycsúcsra tartó túrát csinálunk jobb, ha szólunk a szállodában a recepciósnak.

Kanderstegbe számtalam kitűnő szállás bármilyen kategóriában megtalálható. Merjünk elindulni akár egy hosszab túrázásra innen Spiezből. Csak felkell szálni a vonatra és kb. fél óra alatt ott vagyunk Svájc talán egyik legnevesebb túrázós helyén Kanderstegben. Itt van a világhírű cserkészpark is, a faluban mindenhol cserkészeket és turistákat látni. Aki ide látogat feltétlenül megnézi a közeli Oashinensee-t. Csodálaltos glaccser tó szűken óriás hegyekkel körűlvéve. A szamóca itt a legfinomabb- minden réten megtalálni. Mindenhol tehenek, bocik bóklásznak. Ettől a tótól tudunk elindulni az innen félelmetesnek vélt csúcsokra gyalog, nagyon meredek. Szinte harapni lehet, olyan friss a levegő és a tó, bár hideg, de felemelő érzéz volt benne fürdeni. Ha télen jövünk számtalan sípálya található itt és a körnéken. Amikor inenn a szállásra indultunk többször sírtam el magam. Ez egy életre szóló, megmaradó élmény, amit soha, de soha nem feledek el.

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.