3000 km-es páneurópai szakaszunk második napja.

Spanyolország

Ott-tartózkodás ideje: 2010. jan. 15.  (1 nap)

0 hozzászólás I 3 404 látogató olvasta. Rögzítve: 2010. feb. 05. küldd el ismerősödnek
Oszd meg ezt az oldalt!
avatar Gondwanateam Beszámolója
2010 január 15, péntek Perpignan-Ceuta 1350 km

„Budapest Bamako 2010:
fekete-fehér, igen-nem,
mit vettél a pénzemen?”

Reggel, ami ma hajnalt jelent, és ami közvetlenül azután kezdődött, hogy álomra hajtjuk a fejünket a perpignani Etap Hotel kies szobájában 3h00-kor, elég fura szájízzel ébredünk. Megérte kifizetni a szoba árát, mert az ébresztést reggel ötre állítottuk. Hogy ez milyen megfontolásból történt, már kissé homályos, mint ahogy a másnap délelőtti látásunk is. Induláskor az egyik autót Szaddam vezeti és Gino navigál, másodikat István, Anh Vu mellette az alvást választja. Haladunk a spanyol pályán. Beszélgetünk a CB rádión, arról, hogy miért nincs senki az úton rajtunk kívül. Közben Anh Vu alszik. Szaddam vezet, Gino filmet forgat, fotóz navigál, blogot ír, mindehhez 3 kamerát, fényképezőgépet és 2 laptopot használ… egyszerre. Teljesen beborítják a kábelek, inverterek, a gépek, eszközök, áramfejlesztő és felhasználó gépezetek, melyekből induló és érkező kábelek kibogozhatatlan hálót szőnek két első ülés közé. Szájában sd kártyát tart, ujjai közt pen drive-ot csippent, egyik tenyerén laptop, ölében a másik, a kamera a térde közt szorul.

Utazásunk 27. órájára az autót úgy belaktuk, hogy lakhatatlan:
Power Tape szalagdarabok rögzítgetnek mindenfelé mindenféléket a műszerfal különböző részeihez, majd leesnek a mindenfélék, ekkor újabb ragasztószalag rétegek kerülnek a régiek fölé. A hátsó ülés minden koncepciót nélkülözve, „na még ezt is bedobom ide” alapon lett pakolva, így néha egyikünk idegesen visszadob valami hátulról a fejére hulló tárgyat. A csomagtartóba senki nem mer belenyúlni, félve az ajtó nyílásán kiömlő tárgyak okozta pluszmunkától. A komfortérzet korlátozott és folyamatosan csökken, melynek objektív okait az emberi test gondozás hiányában történő élve oszlásnak-indulása okozza. Tekintetbe véve, hogy kizárólag lencse bab és kukorica konzerveket hoztunk az útra, az igazán érdekes pillanat az lesz , midőn ezek az élelmiszerek elindítják azt a folyamatot melynek végeredményét úgy hívják, hogy fingás.

Anh Vu hirtelen felébred és meglátván a spanyol bikát formáló helyi autópályákat országszerte díszítő óriási paravánt, „lepásztorkutyázza” a nemzeti szarvasmarhát. Gino CB rádión ez ügyben rövid idegenvezetéssel egybekötött zoológiai kiselőadást intéz hozzá, melynek végére Anh Vu már ismét alszik.

A vezérjárműben Szaddam és Gino feladatot cserélnek, aminek kis bukét ad hogy Szaddam nem ismeri a video vágására használandó számítógépes programot, mely faladatot félkészen örököl meg médiamágus mitfahrerétől. Ennek orvoslására Gino vezetés közben tanfolyamot is vezet. Az eredményt a honlapon már tegnap láthattátok. Ez a napunk ezt leszámítva olyan eseménytelen, hogy amikor egy felhő eltakarja az egyébként hétágra sütő napot, őszinte felháborodással felhördülünk. Ezt az állapotot borítja fel a kocsikban az egyre sűrűbben csörgő telefonok, melyeken különböző országokból hívnak minket barátok, ismerősök majd rajtuk keresztül azok ismerősei. A téma a Bamako Rally lemondása, és hogy este 5-kor sajtótájékoztató lesz. Mire azt is megtudjuk, hogy mi lett a Bamako szervezőinek döntése, már lassan összeáll egy kép arról, hogy mi is történhetett a háttérben. Az érkező telefonhívásokon megkapott információkból egy dolog lett nyilvánvaló: senkinek halovány dunsztja sincs arról, hogy mi van, de azt biztos forrásból tudja. A külügy kockázatosnak tartja a beutazást Mauritánia miatt, az NHB szerint semmi konkrétum nem ismert a külügy kockázat besorolás növelése mellett, a villámgéza szerint, meg a szervezők szerint Mali a veszélyes, de a mai napon Bamakóba kocsival megérkezett 3 magyar srác szerint nem volt semmi különös út közben. Gondwana Team sem akar kimaradni, szerintünk az a veszélyes.

Lassan lemegy a nap és Anh Vu ébredezni kezd, átveszi a volánt Istvántól. Ezt a pillanatot még sokáig őrizni fogja setét foltként a spanyol autós hagyomány, mivel Anh Vu a jobbkormányos autót az angol etikett szerint kormányozza, és hosszú kilométereket tesz meg úgy a kocsit konzekvensen a középső sáv fölött tartja, csak azért nem teljesen bent, mert zavarják a belső sávban 200-al érkező helyi gépjárművezetők.

Napvégére elérjük a kikötőt Algecirasban, és már csak a másnapi kompjegy megvásárlását kell megoldanunk, hiába múlt éjfél. A feladat sikeres befejeztét követően eltévedünk a városban, és nem találjuk meg többet az elhagyott utat, ami örvendetes, mert a szálló amiben az éccakkát töltjük így kerül utunkba.

Ma alszunk vagy… 4 órát!!
Feltöltve: 2010. feb. 05.
Értékeld az élménybeszámolót!
0 (0 szavazat)
Lépj be az értékeléshez!
Hozzászólások:

Még senki sem szólt hozzá a témához!

Ahhoz, hogy hozzászólhass válaszd a belépést vagy regisztrálj, ha még nem vagy tagjanik közt!

Az élménybeszámolóhoz tartozó

album

Magyar  Română  Slovenčina 
Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.
Hamarosan jelentkezünk!

Az ongo.hu csapata
ongo