Római hétvége

Olaszország Róma

Ott-tartózkodás ideje: 2010. márc. 20.  - 2010. márc. 22. (2 nap)

0 hozzászólás I 6 694 látogató olvasta. Rögzítve: 2010. júl. 25. küldd el ismerősödnek
avatar kalled Beszámolója

Cimkék: Olaszország  Róma  Vatikán  videó

Római hétvége

1. nap:
Természetesen, mint mindig, most is kész tervekkel indultam neki. Sétaútvonalak eltervezve, látnivalók begyűjtve. Aztán persze kiderült, hogy: Ember tervez...

Amint földet értünk, az első lépésnél levált a cipőm talpa. Egy pillanatra lesápadtam, hogy mi lesz ebből 3 napig. De utána elkezdtünk nevetni, hogy ez is csak velem történhet meg. Hosszas bénázás után a tesóm fogott a reptéren egy takarítót, aki egy bicskával, nyissz, lecsapta a talp lógó részét. Így még bénább volt, de legalább lehetett benne lépni:)
Megkerestük a vonatot, és irány Róma. A Leonardo Expressz egy fél óra alatt bevitt minket.

Irány a szállás! Egyből meg is találtuk, és egyből közölték is, hogy itt bizony probléma van, mert nincs 3 ágyas szobájuk csak aznap éjszakára. (Holott hónapokkal előtte lefoglaltam.) Fél óra ide-oda telefonálás után megkértek, hogy lennénk-e olyan kedvesek másnap másik hotelben aludni. Egyből beleegyeztem, mert nem különösebben érdekelt, hol hajtjuk álomra a fejünket.

4 óra körül úgy döntöttünk, hogy sétálunk egyet a városban. Rajtunk kívül még pár százezren döntöttek így, ugyanis a Berlusconi mellett való tüntetés kellős közepébe csöppentünk. Minden sarkon 10 rendőr, rendőrautók elzárták az utcákat, az égen két helikopter körözött. Látszott, hogy ez egy nyugodt tüntetés, de mivel semmit nem értettünk belőle, és a sok rendőr látványa is rémisztő volt, (a gyerek pityergéséről nem is beszélve), úgy döntöttünk, hogy elhalasztjuk a városnézést.

Este jót nevettünk, hogy úgy telt el a nap, hogy a városból még nem láttunk semmit, de máris fel tudtunk sorolni két helyet, ahol lehet pillanatragasztót kapni. Cipőtalp megragasztva, probléma elhárítva. Este 7-kor már aludtunk is.

2. nap:
Másnap reggeli után elindultunk, hogy most már végre várost is nézünk. Irány a Piazza Venezia, ahonnan a sétánk kiindulását terveztem. Rövid idő után le is lettünk lombozva, hogy bizony nem lesz egyszerű oda eljutni, ugyanis le volt zárva az egész környék. Mint megtudtuk a Róma Maraton volt, szinte az egész belváros le volt zárva. A kordonok és a futók miatt át sem lehetett jutni egyik oldalból a másikba. Már kezdtem feladni, hogy valamit is látni fogunk a városból. De aztán felbuzdulva más szabálytalankodókon, mi is vettük a bátorságot, és átszaladtunk köztük a túloldalra, vagy éppen a rendészektől kunyeráltuk ki, hogy engedjenek át. Végre sikerült, így a Forum Romanum megnézése után eljutottunk a Colosseumig. Persze normál esetben ez gyorsabban ment volna, de így a tömegben nehezebb volt haladni. A Colosseumnál iszonyat hosszú sor. Azonnal el is döntöttük, hogy nem állunk be. Megnéztük kívülről, elmeséltem, amit tudni kell róla, majd irány a Trevi kút. Körülötte tömeg, de azért csak sikerült a közelébe férkőzni, és az érméket is beledobtuk, bízva abban, hogy valaha még visszajutunk oda. Nagyon szép, sőt csodálatos. Elücsörögtünk egy ideig, és csak néztük, néztük. Elképzeltem, ahogy a Dolce Vitából ismert jelenetből a szép szőke főhősnő ott pancsol benne. Utána (újabb futók között való átszaladgálás után) megérkeztünk a Spanyol lépcsőhöz.
Megkímélve a lábunkat a visszaúttól metróval mentünk, a hotelben felvettük a csomagjainkat és átköltöztünk a másik helyre. Este 8-kor már alvás:)

3. nap:
Metróval elmentünk a Vatikánba. Mivel már előre elhatároztuk, hogy a Vatikán Múzeumot (idő hiányában) kihagyjuk, így egyből a Szent Péter székesegyházhoz mentünk. Egy óra sorban állás! Mivel láttuk, hogy viszonylag gyorsan halad a sor, ezért bevállaltuk, meg én is kijelentettem, hogy nem mehetünk úgy haza, hogy nem nézzük meg. Küldetés teljesítve! Erő összegyűjtve, indulás gyalog vissza!

Megnéztük kívülről az Angyalvárat, utána elsétáltunk a Piazza Navona-ig. Állítólag ez Róma legszebb tere, és van is benne valami. Bár én szeretem a tereket a maguk szépségében látni, itt mégsem hangolt le a rengeteg művész és étterem látványa. Valahogy hangulatot adott az egésznek. Utána a Pantheon következett. Sajna épp felújították, úgyhogy nem lehetett a maga valójában látni. Be is mentünk, mert kiváncsi voltam, hogy hogyan oldották meg azt a bizonyos tetőt. És tényleg nincs neki! Vagyis van, de fent a közepén van egy nagy lyuk.

Kétszeri pihenős megállással visszasétáltunk az állomáshoz. 6 km volt, ki is döglöttünk rendesen. Egy óra sorban állás az állomáson, mire megvettem a vonatjegyet és irány a reptér.

Sokkal több is belefért volna a 3 napba, ha nem szóltak volna közbe ezek az előre nem tervezett tényezők. De a Trevi kútba dobott érme majd gondoskodni fog róla, hogy legyen alkalmunk még megnézni azokat is, amik kimaradtak:)
Feltöltve: 2010. júl. 25.

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.