dél-csehországi barangolás

Csehország Ceske Budejovice

Ott-tartózkodás ideje: 2010. okt. 23.  - 2010. okt. 26. (3 nap)

0 hozzászólás I 5 497 látogató olvasta. Rögzítve: 2010. okt. 28. küldd el ismerősödnek
avatar pestilokista Beszámolója

Cimkék: 4*  budejovice  ceske  cesky  csehország  frymburk  hotel  hradec  hrady  jindrichuv  krumlov  nové  trebon  wellness

sziasztok!

régi kedvencem Csehország és nem csak a sörei miatt (egyébként nagy cseh sör fan vagyok ) hanem a gyönyörű tájai miatt is!
erről egyébként kevesen tudnak, mert a legtöbb magyar Prágába megy, de én már voltam ott vagy 10x, ezért már régen, inkább a "vidéki" Csehországot járom rendszeresen.
most Ceske Budejovicét és környékét céloztuk meg.
az időjárással most nem volt szerencsénk, a napot nem nagyon láttuk, viszont az eső sem esett. odafelé Linz felé mentünk, majd ott észak felé tértünk le az autópályáról. 30 km. a határ és ahogyan átértünk, mindjárt ott az első látnivaló, Vyssi Brod kolostora. maga a városka kissé lepusztult, de a kolostor szép. innen 6 km Rozmberk Nad Vlatovou, ahol egy fantasztikus, vadregényes várkastély áll fent egy dombtetőn, alatta a Vltava száguld, körben fantasztikus, csodaszép erdő. a folyóban térdig állnak a pisztrángozók, amit 20 km.-el arrébb, a szállodánk felé menet, már a Lipnói víztározó partján, meg is kóstolunk. a kandalló duruzsol, a hal finom, a knédly mellé jó kis káposztás, szaftos husi, az első habos budvar a torkomban, kell ennél több? a sör ára lassan azért itt is emelkedik, egy korsó 22-38 koronáig mozog, ami még mindig a fele az itthoni áraknak. ráadásul itt mindig friss és mivel nem szén-dioxiddal hozzák ki a hordóból, ezért könnyen is csúszik!
a hotelünk az első éjszaka Frymburkban, a 4*-os WELLNESS HOTEL, ami egyébként régen valamilyen vállalati üdülő lehetett. kivülről pocsék, belülről csak-csak elmegy. mondjuk a szoba nagy méretű, 3-an a gyerekkel bőségesen elférünk. wellness-ként van egy nagy medence csúszdával, amit ők aquapark-nak csúfolnak,
mellette egy icipici pezsgőfürdő, ami egy 200 fős szállodában vicces ill. egy gőz. van külön szaunapark, de ennek az ára a 25.000 ft / éj árban nem volt benne, ezért kihagytuk.( fejenként 3000 ft lett volna!) este átautóztunk Cesky Krumlovba ( 15 km.)aki már volt erre, az tudja, hogy maga a csoda. mi már többször láttuk, de esti fényekben még soha, így is szép! körben mindenhol sok-sok erdő, hatalmas 15 méteres fenyőkkel, ameddig a szem ellát. visszafelé óvatosan haladtunk, mert számítottunk vadakra. nem is tévedtünk, átment előttünk először egy őz, majd egy nyúl futott velünk versenyt végül egy róka ugrott meg.
másnap indulás a Sumava lágy lankáin PRACHATICE felé, ahol egy érintetlen középkori városközpontot találtunk, majd visszakanyarodtunk HLUBOKA irányába, ahol egy csodálatos, fehér szinű, tudor stílusú kastély található, de maga a város és a környék is nagyon szép.
a kastély fényképen kissé giccses, de élőben kellemes meglepetés - látni kell!!
az egyik része kastélyszálló, itt akartunk először aludni, de nem volt hely, nem baj, legalább lesz miért visszatérni!
tovább Ceske Budejovice felé,(10 km.) közben egy tóparton, amiből ezen a környéken egyébként is rengeteg van( de tényleg, legalább 30-40 mellett elmentünk a 4 nap alatt )egy kis állatkert, a lányom kedvéért körbe sétáltunk, hárman fizettünk érte 160 koronát.
Ceske Budejovice a régi BUDWEIS, a Budweiser sör városa, amit a csehek egyébként BUDVAR-nak hívnak. Ebben a városban is a főtér környéke a nagyon szép,tornyokkal, szoborral, egységes építészettel. kerestem ifjúságom kellemes sörözőjét, aminek anno igazi, cseh sörözős hangulata volt, vastag barna fa asztalokkal, festett ólom ablakokkal, de valahogy nem találtam meg.
A 2.3. éjszakai szállásunk, innen 20 km-re,a Nové Hrady
nevű helyen volt,a szintén 4*-os "REZIDENCE" hotelben. Kastélyszálló vagy várszálló jellegű hotel, egy nagy, 2 helyiséges apartmanunk volt, félpanzióval, uszoda,szauna, gőz használattal, éjszakánként 54 eur / szobáért, azt hiszem igazán méltányos ár! Tele is volt a hotel, Ausztria közelsége miatt sok az osztrák, akik miatt viszont a szauna fürdőruha nélküli, de legalább kiírják és így nem lepődsz meg a meztelen banyákon...ha nem akarod nem mész be. a csehek azért nem változnak, képesek a vacsorához, egy amúgy normálisan kinéző étterembe, gusztustalan, 10 forintos, vietnámi műanyag papucsban lejönni, amibe még egy jó vastag, túrázó zoknit is belegyömöszölnek. nem egy szép látvány, inkább ittam még egy sört.
A 3. nap TREBON, egy csodaszépen karbantartott, kastélyszerű sörgyárral ("BOHEMIA REGENT"), vár, régi házak. Útközben végtelen erdők. Befejezésül még JINDRICHUV HRADEC hangulatos városközpontja, várral, tóval... szóval szép ez a környék, aki teheti nézze meg!
Hazafelé KREMS AN DONAU felé mentünk,ami egy csodaszép kis városka Ausztriában, Bécs előtt 50 km-re, az út így pont 400 km Budapestig.
itthon aztán a jól megszokott demszky natúr, kosz, kutyaszar, falfirka egyvelege, de jó volt ebből 4 napra kiszakadni!

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.