Betonszürke, pasztell, Hundertwasser

Ausztria Bécs

Ott-tartózkodás ideje: 2011. márc. 14.  - 2011. márc. 14. (1 nap)

2 hozzászólás I 5 521 látogató olvasta. Rögzítve: 2011. márc. 30. küldd el ismerősödnek
avatar MartiSatya Beszámolója

Cimkék: Bécs  Hundertwasser

Tavaszi bécsi kirándulásunk egyik hosszabb délelőttjét Hundertwasser (eredetileg Friedrich Stowasser) munkásságának megismerésére szenteltük. A napot a szemétégető mű megtekintésével kezdtük, amelyet az U6 Spittelau állomásánál találjuk. Itt két meglepetés is várt bennünket. Az egyik a művész által feldíszített épület, a másik a természetesen működő létesítmény technológiája. Tőlünk úgy kb. 40-50 méterre ürítették ki az egymás után nagy számban érkező kukás autókat, de nemhogy orrfacsaró bűz, hanem legkisebb kellemetlen szag sem volt. Sokáig figyeltük az aranyozott kéményt, de ott sem látszott semmilyen emisszió. Közben újabb turisták érkeztek, felállították fotóállványukat és várták a pillanatot, amikor legszebb arcát mutatja a bécsi SZEMÉTÉGETŐ a délelőtti napsütésben.

Szemétégető

Innen Kunst Haus Wien–hez mentünk, amely gyakorlatilag Hundertwasser múzeum. (Hétfőnként féláron látogatható.) Itt láthatók a művész festményei, építészeti alkotásainak makettjei. Maga az épület is természetesen Hundertwasser, minden görbe, hullámos, még az a bizonyos hely is. Sajnos, mint Bécsben szinte mindenhol, a tárlatot itt sem lehet fotózni csak az épületet. Örömmel tapasztaltuk, hogy sokan voltunk itt magyarok és az egészen kis gyerekek is mennyire fogékonyak voltak ezekre a modern alkotásokra.

Kunst Haus Wien

A Kunst Haus Wien-ből elsétáltunk a közelben található Hundertwasser házhoz. Ez az épület nem látogatható, hiszen laknak benne. Így is ezen a hétfői napon bámészkodók százai állták körbe, fotózták. ( Barcelonában a Hundertwasser által is követett mester Gaudi 'kőbányájában' a La Pedrara-ban legalább a felső emelet és tető látogatható.) Az utca szemközti épületében egy kisebb szuvenír plaza van, ahol mindent meg lehet venni a hűtőmágnestől a pólóig, ami Bécsről és Hundertwasserről szól. De van itt kávézó is, igazi turista hotspot.

Hundertwasser túránkat egy felejthetetlen, nagyszerű ebéddel zártuk a Duna-toronyban kora délután. Némi ízfokozóként hatott, hogy az amúgy nem kifejezetten olcsó árakból, így szezon előtt jelentős kedvezményt adnak. Mire hármat fordultunk, néztük Bécset madártávlatból, már meg is ebédeltünk.( Köszi E&P . ) Bécs olyan közel van, hogy talán tiszta időben innen a toronyból már haza is lehet látni Magyarországra. Így aztán akarva, akaratlan otthon (is) jártak a gondolataink, hogy nálunk az évek óta futó Panel Program során szinte senkinek, egyetlen érintett önkormányzatnak, lakótelepnek, lakóközösségnek ( kivétel Bp. Falu-ház) nem jutott eszébe, hogy nemcsak pasztellszínek vannak a világon. Mert a felújított lakások zöme a betonszürke helyett most valamilyen nagyon halvány pasztellszínben válik jellegtelenné. Várja, hogy elkoszosodjon és legyen megint szürke. Senkinek nem jutott eszébe, hogy mondjuk végzős ipar vagy képzőművészeti hallgatóknak ilyen jellegű diplomamunkát írjon ki és ezekből a legjobb ötleteket megvalósítsa. Pedig egy panel dzsungelből akár egy nagyszerű izgalmas építészeti teret is lehetne varázsolni néhány vödör színes festékkel és pár köbméter hungarocellel és egy kis kreativitással. Szükségből erényt, a szürke házgyárikból modern lakóparkot építhettünk volna. Képzeljük csak el, hogy azért utaznánk el Kazincbarcikára, Tiszaújvárosba vagy Dunaújvárosba, hogy megnézzük ezeket a szuper érdekes, modern, izgalmas lakótelepeket. Betonszürke, pasztell, Hundertwasser. Picit megszédültünk. Talán a magasság és a forgás ….
7.8 (4 szavazat)
MartiSatya - 2011.03.30. 20:30

Köszönöm ezt is! Örülök,hogy tetszett. A 10 talán sok lett volna :-)

mitsupilot - 2011.03.30. 20:14

Elnézést, 10-esre akartam értékelni, de lefagyott a böngészőm, és a 6-osnál maradt az egér mutatója :) bocsánat