Kambodzsa és Thaiföld

Kambodzsa Siem Reap

Ott-tartózkodás ideje: 2011. feb. 13.  - 2011. feb. 25. (12 nap)

4 hozzászólás I 7 763 látogató olvasta. Rögzítve: 2011. máj. 28. küldd el ismerősödnek
avatar Zsolt21 Beszámolója

Cimkék: Kambodzsa  Thaiföld

2011 februárjában volt szerencsénk eltölteni két csodálatos hetet Kambodzsában és Thaiföldön. Thaiföldön voltunk többet de számomra meghatározóbb volt Kambodzsa.
Bangkokban landoltunk majd egyből taxiba ültünk és irány Poipet, a határváros. Ez cirka 3 órás út autópályán. Fárasztó volt de a nehezén még nem voltunk túl.
A határállomás és maga Poipet az útikönyvek szerint is borzalmas. A senkiföldjén pedig keveredik a luxus a putrival, Lexus a szamár húzta szekérrel. Ilyen tényleg csak a filmekben van! És az illatok
szagok, leírhatatlanok. A határátkelőt úgy kell elképzelni, mintha egy város közepén átmenne az ember egy hídon. Ez rendben is volt a Thai oldalon (légkondis határállomás) azonban mikor megláttuk a 200 méter tömött sort a kambodzsai oldalon - 20 órai utazás után a forróságban -, ami egy luxus szálloda oldalától kígyózott egy bódészerűségbe, aminek a közepén egy hatalmas fa tört az égbe, azt hittem elpusztulok. Plusz másfél óra ment el a sorban , hiába volt e-vízumunk, azzal maximum 20 percet nyertünk. Eközben a kambodzsai kontaktunk már várt minket és nem győzte mondogatni, hogy átvisz minket a határon, mert mindenki korrupt. Ezzel tisztában is voltam, de inkább kivártuk a sorunk. Poi pet másik oldala sem sokkal szebb. Miután átkeltél a határon mindenkit, felterelnek egy buszra, ami átszáguld a város másik végébe (20 25 perc) ahol 100 baht megfizetése után hivatalosan is bejutottál az országba. Innen indulnak a buszok, illetve a taxik is. Miután a papírmunkát elintézte a sofőrünk, irány Siem Reap. Cirka 2,5 órás út. Tulajdonképpen teljes egészében egy vadidegenre hagyatkoztunk.
Az utat megcsinálták Poipet és SiemReap közt, tehát jól járható. Ebből adódóan megismerkedhettünk a kambodzsai nemzeti sporttal az „előzés tövig nyomott gázpedállal 20 éves mikrobuszban”! Ez nagy élvezetet okoz arrafelé ., de már olyan fáradtak voltunk hogy ilyen apróságok nem zavartak. A 24. órában és erőnk végén megérkeztünk a szállodánkba. (Siem Reap, Allson Angkor Paradise Hotel) Maximálisan ajánlom a szállodát. A szobák gyönyörűek a kiszolgálás udvarias a reggeli egy csoda a medence pont jó. Nem volt még ilyen jó ellátásban részem.
Megérkezésünk után még leszerveztünk egy gyors masszázst egy sikátorból nyíló országszerte ismert szalonba. Nem nem olyanba… Normál khmer masszázs volt. Jól esett 24 órai utazás után.
Ezek után kísérőnk elvitt minket egy étterembe. A közép kategóriától lejjebb sorolnám – pl a kutya az étteremben alap volt – viszont a gyömbéres csirke frenetikus volt. Az Angkor beer-ről nem is beszélve.
Másnap reggel irány Angkor. Még az utazásunk során ránk tukmálta a kísérőnk az unokaöccsét tuktukostól ,aki reggel már várt ránk.
Angkorban 2 teljes napot töltöttünk el, ennyi kell minimum, de nem elég. Fárasztó két nap, viszont a főbb nevezetességek végig járhatóak. Nagy kör és kis kör. Maga Angkor hatalmas területen fekszik, ezért szükséges a tuktuk illetve a jobb kondiban lévők biciklire is pattanhatnak (2 dollár/nap) de Siem Reap Angkor táv is elég jelentős.
Sok turista van és meglepően sok a kettesben, hármasban utazó fiatal nők aránya.
Tulajdonképpen egész nap el lehet lenni friss banánnal, dinnyével, ananásszal. Nagyon olcsó ennek ellenére finom is.
Angkorban majdnem mindenre fel lehet mászni és kell is mert csodás a kilátás. Érdemes elgondolkodni hogy azok a hatalmas épületek 1000 éve készültek. Egyszerűen egy csoda, nem lehet szavakkal leírni. Látni kell, bár én még most sem hiszem el, amit láttam! Beszélnek helyettem a fotók.
Nagyon sok guide van, akik egész napra „kibérelhetőek” angol és német nyelven egyaránt.

Siem Reap:

A közlekedés felépítése: bicikli, bicikli oldalkocsival, amiben gyümölcs vagy a család ül, motor 3-4fővel (lábközt kis sámlin az 1-2 éves gyerek alap) motor oldalkocsival benne a család, Toyota Camry (minden korból) Lexus (zsírúj). Kb ennyi néhány buszt leszámítva.

A város: A szegénység látszik de, koldusok nincsenek itt tényleg mindenki, örül annak amilye, van, teljesen másképp gondolkodnak, minden ház előtt ott van a kis bolt, amiből próbálnak megélni. Angolul nagyon sokan tudnak a kisgyerekek is. (Nyilván a turizmus miatt)
Hatalmas szép szállodák vannak, az egyik oldalon, a másik oldalon, furcsa módon (panel szerű elemekből) épült házak. Járda vagy hasonló van az utcákon, sikátorokban nincsen. De lényegében mindegy, mert este úgysem látni közvilágítás híján a sikátorokban semmit. Nappal meg mindenki Angkorban van 
Az éjszakai piacot nem ajánlatos kihagyni, kb éjfélig van nyitva.
Az éjszakai piac mellett van a bulinegyed amit, szintén nem érdemes kihagyni. Pezsgő éjszakai élet, hatalmas bulik, sok turista. Melting pot.
Az utolsó éjszakánkat egy étteremben töltöttük ahol megtekintettük a helyi nemzeti táncot az Apsara-t. Egyedüli gond az volt hogy annyit ehettünk amennyit bírtunk. Na ezt nem ajánlom. Mókás éjszakánk volt.
Mi a harmadik nap visszatértünk Thaiföldre. Kijutni az országból nem kevésbé macerás mint befelé. Pláne egy wc-n átmulatott éjszaka után
Viszont kicsit bántam hogy eljöttünk onnan, hiszen millió lehetőség van a tovább utazásra. Véleményem szerint elég Siem Reapban szállást foglalni és onnan megtervezni, azt hogy ki merre akar menni. Egy éjszaka alatt át lehet menni Vietnámba vagy a kambodzsai tengerpartra. Sok lehetőség van annak, aki szereti a kalandot.

Mi viszont Thaiföldön kalandoztunk tovább.

A 4. napon már Chiang Maiban voltunk fent Északon. A szálloda itt is teljesen rendben volt, kivéve, hogy itt már nem volt ingyen net és már nem láttunk annyi mosolygós embert. Sajnos a városnézés kifulladt egy templom túrával, mert irtó fáradtak voltunk. Másnap arany háromszög. Laosz, Burma Thaiföld közös határa. Ez Chiang Maitól kb 3 órás út, száguldó kisbuszban. Rájöttem, hogy a thaiok is szeretnek száguldani.
Útközben megálltunk megnézni az ország egyetlen fehér templomát. Csodálatos volt. Belül viszont kicsit furcsa, a falakon Neotól kezdve Supermenig mindenki felfestve a legprofibb módon. De talán még ennél is furcsább volt a Predátor szobor a kertben
Ajánlom nem kihagyni a fehér templomot.
Az aranyháromszögben tettünk egy kis hajókázást. A guide hangját elnyomta a 30 40 éves hajó berregő hangja. Kb 30 percre kikötöttünk Laoszban ahol érdemes vásárolni, mert ott a legolcsóbb minden.
A második nap ismét kirándultunk Kiemelném a trekkinget (elefántogolás) ami kihagyhatatan Thaiföldön. Izgalmas dolog és az elefánt valóban nagyon okos állat. Kicsit meglepődtem ( értsd megállt bennem az ütő) mikor az elefántot irányitó emberke leszállt az elefánt fejéről és inkább egy botot dobált az erdőben. Mi meg ültünk az elefánton, a szakadék szélén. És ott nem beszélnek angolul. Meggyőződésem hogy az elefánt nyerte volna az IQ tesztet a gazdájával szemben… Mindenesetre megértettem miért kötöttek ránk biztosítást is a kirándulás kezdetén
Kisebb túrát tettünk még az erdőben ahol a vezetőnk, kérésünk ellenére el kezdett kergetni egy kígyót miközben nevetve mondta, hogy ha megmar, akkor feldagad a kezed vagy a lábad. Arra nem tért ki, hogy mi van akkor, ha nyakon harap…
6. nap este már Phuketen voltunk. Szakadt az eső. De csak a reptéren, ami megnyugtatott, hiszen nyaralni mentünk. Phuketen, a Patong beachen szálltunk meg.
Phuket szigetére általában a tengerpart illetve a többi környező sziget miatt látogatnak a turisták. Azonban itt is lehet trekkingelni, van állatkert, és nagyon sok látnivaló, amit érdemes megnézni. Na mi ezt a visszafelé a repülőtérre vezető úton tudtuk meg a sofőrtől. Akkor már késő volt, bár mi is a tengerpart miatt voltunk ott.
A part nem zsúfolt, a tenger csodás és tiszta. Ez viszont nem mondható el a környező szigetekről ahová kirándultunk. ( Phi Phi, James Bond) talán kivétel a The Beach. Ezt úgy kell értelmezni, hogy maga a tenger tiszta viszont a víz felszínén úszkál ez az…
Akkor érdemes itt több időt eltölteni, ha az ember 1 2 naponta másik szigetre megy át. Van, olyan ahol meg lehet szállni és olyan is ahol reggel elvisznek este visszahoznak.
Mi gyorsított módon jártuk be a környéket.
Első nap normál hajóval utaztunk a James Bond szigetre és a környékére. A majmok szigete érdekes lenne, ha nem kötne ki percenként 1 hajó tele turistával, akik körbeállják azt a két majmot és fotózzák a szigeten.
James Bond szigeteken mindenki csak fotózni áll meg és már megy is tovább. Az ottani árusok drágák és erőszakosak.
Másnap speedboattal utaztunk. Ez egy hatalmas motorcsónak. Csak azoknak ajánlom, akiknek jó a gyomruk. A legjobb hely a kapitány melletti két ülés. A többi felejtős, illetve hányózacskóval teljesíthető. Nekünk szerencsénk volt, mert először szállhattunk fel a hajóra.

Az utolsó 3 napot Bangkok felfedezésére szántuk. Kevés volt. Tudtuk, sokminden nem fér bele csak nem gondoltuk, hogy fáradtak leszünk. Nagyon. Az ősi város Ayudhaya minket annyira nem hatott meg Kambodzsa után. Viszont aki csak Thaiföldre utazik annak érdemes megnéznie. Továbbá érdemes onnan visszafelé hajóval jönni, sok látni való van a folyóparton és akár út közben érdemes eldönteni, mit akar meglátogatni közelebbről is az utazó.
Természetesen a hajón is folyamatosan megy az idegenvezetés.
Mi a Khaosan Road környékén szálltunk meg. Ez Bangkok régi negyede. Ezt a környéket jártuk be. A folyót nagyon jól kihasználják, a tömegközlekedésre használt buszok percre pontosan jelennek meg a kikötőben és minden profi módon megy. A hajójáratok színekkel vannak megkülönböztetve. Nem lehet elkeveredni.
Érdemes tájékozódni a célpontok nyitvatartása felől mielőtt neki vágunk a túrának.
Nekem személy szerint csalódás volt a királyi palota Bangkokban. Délelőtt csak thaiok mehettek be délutánra meg annyi turista összegyűlt, hogy moccani sem lehetett. Ez megpecsételte a túránkat.
Érdmes ellátogatni a Nemzeti Múzeumba is.

Összefoglalva

Kambodzsa: - bizz meg az emberekben. Minket sehol semmivel nem vertek át.
- sokkal többen beszélnek angolul mint gondoltam
- Ne csak Angkort nézd meg. Érdemes több napot eltölteni az országban.
- Alkudni kötelező szinte mindenhol.
- Ha van rá mód Siem Reapba repülővel menjetek. Fárasztó autóval illetve busszal.
- Angkor sört kötelező inni.
Thaiföld:
- a „mosoly országa” jelzőt szerintem átvette Kambodzsa. Olyan most Kambodzsa mint 20 éve Thaiföld volt.
- Jelentősen kevesebb ember beszél angolul.
- Nem kétséges hogy minden kutya rühes.
- Többek közt a Khaosan Roadon nem szabad kihagyni a banános palacsintát.
- A kínai negyedbe nővel nem ajánlott menni. Állítom hogy több kilométeren keresztül csak bizsu van mindenfelé. Nőknek ez aranybánya. Vigyázzatok férfitársaim
- Ha elmentek az aranyháromszögbe, Laosba kötelező átmenni és vásárolni. És megkóstolni a kigyówhisky-t.
- Ha Chiang Mai akkor trekking és fehér templom

Árak:
Kambodzsában színvonalas minden igényt kielégítő szálloda már napi 14 000 huf/2fő reggelivel.
3-4000 forintból meg lehet vacsorázni két főnek. (normális helyen sörrel) Természetesen olcsóbban is jól lakhatunk de mi azt nem próbáltuk.
Angkorba belépő 40USD/fö/3 nap. Megéri.
Tuktuk: 15 -17 dollár / nap. De biztos van olcsóbb is.
Bicikli 2 dollár/ nap
1 USD-ért kapsz egy ananászt és kb fél kiló banánt. Evésre készen hidegen.
Érdemes figyelni hogy mi helyi gyümölcs és mi nem. PL februárban ott a narancs import és drága ellenben nem is finom.
Éjszakai piacra érdemes kimenni és mindent lealkudni.

Thaiföldön napi 14000-ért már csak középkategóriás szállodát lehet találni, de ennyiért mosolyt ne várjunk. De alapvetően ezekkel sincsen semmi probléma. Tiszta, rovarmentes.
Viszont egyetlen szállodában sem volt ingyenes net, ellenben Kambodzsában.

Chiangmaiban kétszer voltunk kirándulni ez napi 7000 huf volt fejenként ebéddel, idegenvezetéssel. Trekkingnél biztosítást is kötöttek ránk ennyiből. Nem kell királyi lakomára számítani. Van europai és thai kaja is büfé rendszerben.

Phuketen nem szabad elkeseredni mikor meglátjátok az árakat. Az összes egy napos kirándulás kb a feltüntetett ár feléből kihozható. Tehát mindenhol dupla árat írnak, amit a végén saját maguk alkudnak le.
Étel itt a legdrágább.

Ha valaki európai ételre vágyik a pizzát felejtse el. Egyszerűen nem tudnak pizzát csinálni. Kétszer próbáltuk, nem megy nekik.
Viszont kávénak ők valami hig lötyött neveznek, amit nem lehet meginni. Van pár shop ahol, lehet jobb minőségű kávét inni, de ezek ára elég húzós az ottani viszonylatban.

Turkish airrel utaztunk. Minden redben volt. Csak ajánlani tudom őket.

GYIK:

Felvihetek kézipoggyászban friss gyümölcsöt?
Igen fel lehet vinni.

Érdemes Kambodzsába E-visa-t készíttetni?
Mindenképpen, ezzel kb. 20 30 perc nyerhető az átlépésnél ( Poi Petnél).

Kambodzsában milyen pénzt fogadnak el?
USD. Esetleg Baht

Mennyiért vegyem meg az Ancient Angkor című remekművet Angkorban?
5 USD maximum.

Milyen ásványvizet érdemes venni?

Érdekes módon a helyi vizek drágábbak, mint a Nestlé víz. Viszont a Nestlének nincsen édes mellékíze.

Mennyiért lehet megjárni Bangkok-POIPet-Siem Reap útvonalat taxival?
5000 baht + 120 dollár. Igen ez drága viszont ennyit megért hogy megbízható emberekel utazzunk. Ennyiért csak kettönket vittek. Lehet jelentősen olcsóbban is fuvart találni de ne csodálkozzunk ha minden boltnál megáll a sofőr.
Illetve meg lehet járni busszal is. Viszont előfordulhat hogy ez esetben pont úgy jön ki a lépés hogy Poi Petben kell eltölteni egy éjszakát ami nem biztos hogy jó ötlet.
Ha jól tudom a határ 4 órakor bezár ( Kambodzsában)

Tényleg negyedáron lehet kapni Listerine-t?
Kambodzsában is olcsó de Thaiföldön szinte ingyen van

Tényleg tud az ember lebegni a vizben?
Nekem nem sikerült

Mit tegyek ha a vízben lebegés gyakorlása miatt középfül gyulladást kapok?

Elmész egy magánkorházba ahol 3 perc alatt csinálnak egy „TAJ” káryát neked 10 perc múlva bekamerázzák a füled és 20 perc múlva egy zsák gyógyszerrel ballagsz ki a korházból.
Ár: 21 000 HUF ( 5 a vizsgálat 16 a gyógyszer, antibiotikum, köhögés elleni szer, orrcsepp, fülcsepp, antihisztamin) Természetesen ezt a biztosítód örömmel kifizeti hazatértedkor.
Általában az ilyen kisebb összegű kezeléseket helyben ki kell fizetni.

Remélem sikerült néhány gyakorlatias tanácsot adnom.
Mindenkinek jó utat és irány Kambodzsa. Egy csoda. Thaiföld nemkülönben, csak már máshogy.
Sancih24 - 2012.01.19. 20:33

bocsi,ha a nevem alatt laoszra keresel láthatsz néhány érdekes képet

Sancih24 - 2012.01.19. 20:31

Nagyon jól jellemezted az országokat,de ha igazi tiszta mosolyra vágysz tölts el héhány napot laoszban,az valami csoda!

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.