Csodálatos 8 nap a Marsa Alam Resta Grand Hotelben

Egyiptom Marsa Alam Resta Grand Resort Hotel

Ott-tartózkodás ideje: 2011. szept. 21.  - 2011. szept. 29. (8 nap)

0 hozzászólás I 3 248 látogató olvasta. Rögzítve: 2011. okt. 06. küldd el ismerősödnek
avatar adanyist Beszámolója
adanyist értékelése:

Az értékelések összesen:

Eddig 2 utazó értékelte.

Budapest- Hurghada repülőút után még majd három órát üldögéltünk egy kis buszon amikor megérkeztünk Marsa Alam Resta Grand Resort Hotelbe. Ez egy 5 csillagos hotel, amiben tölteni fogjuk 7 éjszakánkat. A megérkezésben nem találtunk semmi különöset, mert a csomagjainkat, szám szerint 2 bőröndöt a buszról letéve, elhelyezték a hotel bejáratánál. Minket pedig igen udvariasan bevezettek a hotel halljába. Itt a korábbi gyakorlatnak megfelelően a recepciós pulthoz igyekeztünk, a szükséges formai dolgokat elintézni. Ekkor ért minket az első szokatlan meglepetés. A kísérőnk a pulttól elirányított minket és egy kerek asztalka melletti fotelekbe kínált hellyel. Mit volt mit tenni, helyet foglaltunk. Ezt követően kaptunk egy-egy pohár üdítő italt és várakoztunk, látszólag türelmesen. Közben odajött a vezetőnk és egy borítékból kiemelte a lakosztályunk papírjait, no és a kötelező all inkluzív karkötőket, amiket azonnal fel is helyeztek a kezünkre. Látva a szobánk 5704 számát, sejtve, hogy emeleti elhelyezést kaptunk, megkérdeztem, lift van? Igen csodálkozóan tekintettek rám, s valami választ is kaptunk, amit persze nem értettünk. Udvariasan megkértek minket, hogy kövessük a közben odalépő fiatalembert. Követtük! A Hotel főbejáratán átsétálva egy kis elektromos meghajtású járműhöz vezettek és kérték szálljunk fel. Kényelmesen elhelyezkedtünk, mivel láttuk, hogy bőröndjeink is velünk utaznak. Még egy felvételt is készített vezetőnk rólunk. Ezt követően megindult velünk a járgány és igen szép utakon, pálmafák és zöld növényzet között haladtunk, kanyarogva balra-jobbra, míg elérkeztünk a szobánk bejáratához. A szobánkról röviden csak annyit, hogy cca. 40 négyzetméteres, minden kényelemmel berendezett lakosztályhoz érkeztünk, természetesen a földszinten.
Talán egy kicsit hosszúra sikeredett a bevezetés, de a szokatlan fogadtatást le kellett írjam, mert sok helyen megfordultunk már, de ilyen házhoz vitellel még nem találkoztunk.
Ezek után az első helyi élmény másnap reggel ért minket, amikor a reggelihez igyekeztünk és elénk tárult a gondosan ápolt kert, medencék és azok az utak, amelyeken aztán naponta közlekedtünk. Az étkezéseinkről majd egy másik beszámolóban fogunk írni. Most talán a napi eseményekről szólnék, amiket láttunk és tapasztaltunk. A medencékben úszkálni nagyon kellemes volt, a víz hőfoka, tisztasága a szálló rangjához méltó volt. A délelőttökön animátorok a vízben és a kertben, no és a naptól védett árnyékban aerobik tréninget tartottak. A főétkezési idő után, délután a finom fagyizást nem tudtuk kihagyni. A kert nagy méreténél fogva általunk nem volt bejárható, inkább a szálloda saját homokos tengerpartján, a strandon sétálgattunk. Ameddig a szem ellátott nyugágyak és ernyők sokasága. Mivel korallok akár a part mentig is terjeszkedhetnek, papucs viselése ajánlott volt. Feleségem a merülések alkalmával tapasztalta, hogy már a lábbal elérhető mélységben is igen gazdag a tenger élővilága. Az óriás kagylók, óriás tengeri sünök, korallok és halak színes sokasága mind megtalálható. Nagy öröme és sikerélménye volt, hogy az első tengeri merülését egy rája találkozásával zárhatta. Megpróbáltam egy olyan rövid videó összeállítást készíteni, amely a legfontosabb helyi aktualitással rendelkezik. Ennek az összeállításnak megtekintéséhez kívánok hasznos időtöltést.
Feltöltve: 2011. okt. 06.