Thassos 2012

Görögország Thassos Hotel Achillion

Ott-tartózkodás ideje: 2012. jún. 22.  - 2012. júl. 01. (9 nap)

0 hozzászólás I 5 329 látogató olvasta. Rögzítve: 2012. júl. 03. küldd el ismerősödnek
avatar Pyaz Beszámolója

Cimkék: thassos skala potamias achillion apollon

Hotel Achillion értékelése
Pyaz értékelése:

3.2

Az értékelések összesen:

Eddig 1 utazó értékelte.

Csodálatos hetet töltöttünk el Thassos szigetén. Autóbusszal érkeztünk az Apollon Travel szervezésében; a buszos útról csak annyit, hogy hosszú, kényelmetlen, és nagyon fárasztó volt, de ugye valamit valamiért :) Pontosan olyan volt, mint amire számítottunk, szóval ez ne riasszon el senkit.
Szombat dél körül csekkoltunk be a Hotel Achillion-ba, ahol szerencsére már készen várt a szobánk. A normál méretű szobához tartozott egy kisebb balkon is, viszont hűtőből csak egy XS-es méretűt kaptunk. Ebbe kb 3 flakon ásványvíz fért el, és semmi más. Extra díj ellenében lehetett használni a széfet (10€/hét), a légkondit (4€/nap) és a Wifit (3€/nap!). Szerény svédasztalos reggeli is volt az árban, amiből vagy lekváros vagy sajtos felvágottas kenyeret lehetett kihozni, utóbbit a felvágott miatt nem mertük megkóstolni. Lehetett még kávét, teát, tejet, müzlit és vizezett narancslét is választani. Összességében jobb volt, mint a semmi, de ha valami igazán finomra vágytunk, akkor a nem túl közeli péknél reggelizünk inkább. A medencét nem próbáltuk ki, és gyakorlatilag csak aludni jártunk haza; mindent összevetve elégedettek voltunk a szállással, pont azt kaptuk, amire számítottunk.
A húzós árak miatt az utazási iroda által szervezett kirándulásokon nem vettünk részt (pl. jeep túra 68€/fő), hanem inkább úgy döntöttünk, hogy egyedül fedezzük fel a szigetet. Valamilyen jármű bérlése mindenképpen ajánlatos volt, mivel a településeken nem volt járda, viszont forgalom azért igen. Esténként a gyér közvilágítás mellet pedig egyáltalán nem volt egy életbiztosítás az út mellett sétálni (még jó, hogy volt nálunk fejlámpa :))
Rövid mérlegelés után a robogó bérlés mellett tettük le a voksunkat, bár utólag nézve nem biztos, hogy ez volt a legjobb választás. B kategóriás jogosítvánnyal max kétszemélyes 50 cc-s robogót lehet bérelni itt is. A Panos Motors-ból kölcsönöztünk 8+2€/nap árért; a plusz 2€ csak részleges biztosítás volt. Skala Potamiasban ez volt kb a standard ár, akikkel együtt utaztunk, ők is ennyiért béreltek máshol. Az autó bérlés árai közt már nagyobb különbségek voltak, a Speedy Car volt a legolcsóbb a megkérdezettek közül. Itt 60+6€-ért adtak 3 napra egy klímás kocsit full biztosítással.
A szigeten egy főút vezet körbe, melynek hossza kb 110 km. Ezen kívül számos murvás földút indul a sziget belsejébe vagy le az öblökhöz, viszont ezek egyáltalán nincsenek kitáblázva, és nem szerepelnek semmilyen térképen sem. Néhánnyal megpróbálkozunk (főleg emelkedőn), de a robogó nem bírta :(. Aki a földutakon szeretné felfedezni a szigetet, annak mindenképpen egy Jimny-t vagy egy quadot (ATV) érdemes bérelni.
Főleg éttermekben ettünk, az árak forintra átszámítva drágák, nem érdemes szorozgatni :)
Előétel, sajtok, saláták: 3-4€-tól 8-10€-ig
Souvlaki, grillezett csirkemell filé körettel: 6-8€
Kétszemélyes grilltál: 15€
Tengeri finomságok: 8-10€-tól
Spagetti, tészták: 4-5€
Gyros pitában: 2€
Gyros tál: 7€
1,5l víz: 1,60€ (boltban egy kartonnal adnak ennyiért :))
Kancsó bor (0,7l): 7€-tól
Koktélok: 5€
Előételként a legtöbb helyen adnak olivás kenyeret, és a számla végösszegétől függően valami kis desszert vagy gyümölcs is benne van az árban.
A tengerparton a napernyő plusz két napágy kombó mindenhol 5€-ba került, de sok helyen csak az elfogyasztott italokért kellett fizetni. A frappé+kóla párost 7€-ért adták, és egész napra megvettük az árnyékot is hozzá :)
Skala Potamias-ban egyetlen ATM van, a legközelebbi pedig a sziget fővárosában, Thassos-ban található (kb. 20 km). A szomszédaink szerettek volna pénz felvenni az automatából, de az éppen ki volt fogyva, ezért át kellett robogózniuk Thassos-ba. Ezt érdemes figyelembe venni, és inkább több kp-t vinni az útra.
A galériába feltöltött fotókon látszik, hogy merre jártunk, miket láttunk pontosan.