Igazi kikapcsolódás Isztria gyöngyszemében

Horvátország Rovinj magánszállás

Ott-tartózkodás ideje: 2012. aug. 18.  - 2012. aug. 25. (7 nap)

0 hozzászólás I 5 272 látogató olvasta. Rögzítve: 2012. szept. 20. küldd el ismerősödnek
avatar Csillagszem22 Beszámolója

Cimkék: Istria  Rovinj

magánszállás értékelése
Csillagszem22 értékelése:

Az értékelések összesen:

Eddig 1 utazó értékelte.

Idén sokat tanakodtunk, merre is menjünk. Tudtam, hogy tengerre vágyom, és mivel a foci VB-n a spanyolok nyertek, elvileg Barcelona lett volna az úticél, de szűkös keretek miatt inkább az olaszos hangulatú Isztriára esett a választásunk. A kezdeti pulai szálláshely helyett végül Rovinj-ra esett a választásunk és tapasztalati alapon mondhatom, cseppet sem bántuk meg.
Szokásomhoz híven, ebben a beszámolóban is igyekszem megosztani a mások számára is hasznosítható azon tapasztalatokat, amit más fórumokon nem találtam.
Miután nagy nehezen kitaláltuk, hova is kívánunk menni, jött a következő harci feladat, hol fogunk megszállni. Mi nem szoktunk utolsó pillanatban foglalni (ezután sem tervezzük), de késői ocsúdásunk következtében most kénytelenek voltunk. A www.portal-croatia.com oldalt bevallom eléggé bizalmatlanul tekintgettem, főként, hogy semmi információ nem található a szállás konkrét elhelyezkedésével kapcsolatban, de igazán kellemesen csalódtam. A szállásleírásban található távolságok teljesen korrektek, az utazási iroda foglalás után maximálisan partneri és nagy örömünkre, igazi horvát házigazdánál sikerült megszállnunk. Apartmanunk Rovinj Carmelo negyedében volt, ideális sétára a belvárostól, közel a kevésbé árnyékos, de adrenalin-bombás strandjához, távol a forgalmas utcák zajától. A környék annyira biztonságos, hogy kerékpárjainkat sem itt, sem a város más pontján nem kellett lezárnunk, éjjelre tárva hagyott ablakainkon senki nem lepett meg bennünket. Több kisbolt is van a közelben, a Valalta supermarket a legolcsóbb a városban, férjemnek vízi cipőt is itt vettünk (olcsóbban, mint itthon nekem).
Szállásunk lefoglalása után jött a hetes nyaralás megtervezése, útvonalválasztás, stb. Odafelé kissé hosszúra sikerült az út (11 óra alatt értünk le, eközben számos lerobbant, nívós BMV-t hagytunk magunk után és soha többé erre) Visszaúton már okosabbak voltunk, de erről majd később.
Aki nem akar iszonyatos dugóba keveredve átaraszolni a hegyen, akkor az nehogy elmenjen az A1-en Koperig, mert úgy jár, mint mi, vagy úgy, mint az úti-céljukhoz sosem odaért autósok. Ugyanis Kopernél több autópálya is összefut, hogy aztán egy egysávos hegyi úton átjuthassunk Horvátországba, majd onnan tovább az ottani autópályára. Ennek megfelelően min. 4 sáv torlódik be hirtelen arra a szerpentines hegyi utacskára, és nem minden kuplung és hűtővíz állja a próbát, így út közepén lerobbant autók tovább lassítják az amúgy is max. 20km/h haladási sebességet. Aki mégis ideáig elvergődne, az a határ után az első lehetséges alkalommal bátran menjen le balra a 21-re Buje felé, jól közlekedhető utacska egészen Rovinjig elvisz. De az előre látóbbak inkább még szlovén oldalon Koper és az utolsó alagút előtt menjenek le a pályáról Buzet felé, sokkal gyorsabb az átjutás (visszafelé erre jöttünk, 6 óra alatt otthon voltunk, semmi torlódás, illetve Motovun-t is meg lehet tekinteni, ami mindenképp megér pár órát).
Viszontagságos odautunknak hála 1 nappal kevesebbet élvezhettük a tenger kimondottan sós, de mennyeien tiszta vizét, de majd legközelebb pótoljuk.
Tekintettel arra, hogy mi aktív nyaralók vagyunk, elvittük a biciklinket is, hisz nagy távolságok térkép szerint nincsenek, és a bicikliutakból arra következtettünk, hogy milyen jó is lesz ott tekerni párat. Hát a bicikliutak közel sem osztrák vagy magyar színvonalúak, 21 sebesség és terepkerekek nélkül bele sem érdemes vágni. Ráadásul a biciklis térképek sem sokra használhatók, mi Pula felé gondoltuk, hogy bicikliúton közelítjük meg, hát amint lehetett, inkább választottuk a főutat. Bár a térképen minden szép színnel, számmal ellátott, ez a valóságban sajnos csak nyomokban fellelhető, több helyen is a józan paraszt észre és megérzésünkre hagyatkoztunk, túléltük a vicsorgó kutyákat, valamint az erősen köves, zötykölődős utat, a 36 fokos hőséget és a tengert is megtaláltuk útközben. (Rovinj-Bale-Barbariga-Pula útvonalon közlekedve). 5 óra tekerés után 2 óra alatt bejártuk Pula nevezetességeit, realizálva, hogy ez a város közel sem olyan hangulatos, mint Rovinj, fürödni is sokkal körülményesebb itt, így enyhén kitikkadva irány vissza, immáron főúton (21-en), és bár Bale-ig szinte végig emelkedő van, 2,5 óra alatt otthon is voltunk. Megpróbáltatásunkat hideg sörrel és isteni pizzával enyhítettük, bátran javaslom a M. Benussi utca sarki Sorriso pizzériáját.
A biciklinek különben kimondottan nagy hasznát vettük, a város így sokkal könnyebben-jobban bejárható, így a strandok is közel vannak.
Pula-i biciklis élményünk persze nem tántorított el attól, hogy a Limski-fjordot is megnézzük, hát.... Kemény 40 percért több órát tekertünk, a 7%-os emelkedőt a férjem félváltós versenybiciklije nem is bírta, így szegény futott a bicikli mellett, én meg örültem, hogy a 21. sebességen még pont tudtam tekerni. Pedig csak 2 km-nyi emelkedőről beszélünk. A fjord lentről nem nagy látvány, ahhoz, hogy szépen belássuk, a főúton kellett volna magasabbra tekernünk, de akkorra már valahogy nem voltunk jóba az emelkedőkkel, így maradt egy fürdés a fjordban, illetve a turist-pontban isteni finom borra leltünk, valamint itt bukkantunk rá a félsziget híres szarvasgombás olajára is, aminek íze-illata utánozhatatlan. (Rovinj piacán is árultak pástétomokat, de azok inkább tömegtermelés eredményei, itt a fjordnál kiskereskedők portékáját lehet kóstolni és megvenni.)
Pár kitérőnk után Rovinj. Szerelem első látásra: igazán hangulatos belváros, végig kiépített tengerpart, szép nagy parkok, vásárláshoz bevásárlóközpontok, a kikötő és "parti riviéra" kivételével nem nagyon lehetett észrevenni, hogy mennyi a turista itt. Túristák figyelmébe a Hotel Adriatic oldalában található TouristPoint-ot ajánlom, itt kaptuk a legjobb térképeket a környékhez. Ami még hasznos info: minden kávézóban wi-fi van, ezért az infoért mi 10 percet tekertünk:( Éjszaka kellemesen hűvös, korán kelő létem ellenére itt 7-fél 8-ig aludtam. Mivel a város gyorsan-könnyen bejárható, minimális a látnivaló, nem akartunk semmit sem megnézni, csak ejtőztünk a strandon, olvastunk, sziesztáztunk, lehűtöttük magunkat a kellemesen meleg tengerben - IGAZI KIKAPCSOLÓDÁS. A város mindkét nagyobb strandját kipróbáltuk, a hozzánk közelebbi Porto Biondi kempingnél talán kissé kevésbé kiépített, mint a Lone Beach, de kiépített hullámtörőkön jobban lehet napozni, két hullámtörő között kaviccsal feltöltötték gyerekek örömére, illetve a mi örömünkre, itt lehet banánozni, valamint Rocket Pocket-olni. Ez utóbbi valami isteni, jó a hajóskapitány, mi könnyesre röhögtük magunkat úszógumiban pattogva a vízen, centrifugális erő által repülve, kapaszkodva, borulva. A Lone strand jóval messzebb van a város központjától, viszont árnyékos, kimondott gyerekpancsolóval, mesterséges pálmákkal, máshol meg széles sziklákkal, ahol még búvárfelszerelés nélkül is lehetett szépet látni. A tenger kristálytiszta, hűs, kimondottan sós (búvárszemüveg inkább emiatt ajánlott), gazdag élővilággal, határtalan mélységgel. Sajnos a városban eléggé kevés azon "üzletek" száma, amik nem a turisták örömére jött létre, szerencsére mi a templomtól lefelé ballagva rábukkantunk két idősebb kézműves nénire, akik szépséges-egyedi kerámiákat készítettek a házukban, de sajnos még a gyertyakészítés is inkább turista-látványosság, nem az egyediség megvalósulása. A város éjjel igazi nyüzsivé alakul át, csak a szűkebb, vagy kijjebb eső részek csendesek, ódon hangulatúak, a központi terek Váci utca feelinget öltenek magukra. Az óváros nyugati partján éjjel gyönyörűen kivilágított strand vár minden bátor ugrálót, illetve a Sv. Kriza utcában a Josef vendéglőjében hosszú sor várakozott isteni tengeri herkentyűre (a házigazdánk is ezt a helyett javasolta halételek elfogyasztására). Még két éttermet tudok bátran ajánlani, az egyik a La Perla a Carmelo negyedben, isteni olasz konyhájuk van, a másik a Restaurant Pineta az Istartska utcában, itt a férjem nagy örömére egészben sütötték a malacot, hát mennyei ízélményt nyújtott mindkettőnknek.