Görög szigetek Karpathos Island a Smaragd sziget

Görögország Karpathos

Ott-tartózkodás ideje: 2012. jún. 15.  (1 nap)

0 hozzászólás I 6 120 látogató olvasta. Rögzítve: 2012. szept. 10. küldd el ismerősödnek
avatar kirinshiku Beszámolója

Cimkék: Görög szigetek Karpathos Island a Smaragd sziget  Karpathos

Még több info és ország a Blogomban:

Csak magaslatokban tudok erről a szigetről beszélni vagy írni.Annyira természetes magával ragadó és és és… mindenben nekem a legszebb Görög Sziget.

Repülővel érkeztem Rodoszra,délelőtti órákban a Komp ami hajnali 1 órakor indult még ugyancsak messze volt.

Felültem Rodosz Óvárosába tartó első buszra és belevetettem magam a forgatagba. Első dolgom azonban egy Finom Gyros és egy Mythos sör volt.

Jól lakva, ódon macskaköves utcákon sétálva teltek az órák,éjfél magasságában elindultam a kikötő irányába. Már várakoztak páran a kompra várva,kevés turista,inkább helyiek.
Jó 4 órás késéssel meg is érkezett a komp,5 óra utazás várt még rám,így elszunyókáltam a fedélzeten. Sajna jelen pillanatban másképp nem lehet eljutni ide,van egy fapados járat Thesszaloníki-bölnekem az

időben nem felelt meg, illetve Athénból Közvetlen járat de az nem túl olcsó.

Tehát megérkeztem a szigetre, irány az első motorbérléssel foglalkozó iroda,nem kellett messzire mennem a kikötővel szemben volt. Itt rengeteg étterem,kávéző,kisebb hotel és üzletek voltak. Minden szigeten ahol jártam ez volt nekem az információs központ itt kerestem szállást,kaptam térképet és minden helyi infót megtudtam amire szükségem lehetett.Irány a szállás ami a kikötő feletti utcában volt potom 25 Eurot kértek érte éjszakánként,reggelivel. Nem kell sokat várni a Görög, kisebb szállások étkezéseitől,jobb ha te oldod meg,azt gondolom mindent elmondtam erről.

Első nap nem mentem túl messzire a főváros ami inkább egy kisebb vidéki település,hosszában nyúlik el,mögötte a sziklák vannak, így fölfele talán 3 utca.

Tengerpartja inkább apró-kavicsos,mint homokos,itt vannak a sziget elegánsabb szállodái,bárjai,ha valaki csak ennyit lát a szigetből akkor csalódás fogja érni.

Dodecanese szigetek legszebb,legdélibb szigete Karpathos.
Görög szigetek Karpathos Island a Smaragd sziget

Második nap elindultam déli irányban körbejárni a szigetet motorommal,a reptér környékén olyan szembe széllel találtam magam,hogy tövig húztam a gázt a mutató még is csak 10 km/ó-t mutatott,itt a reptér környékén nem nagyon vannak szállások,illetve mégis mert a legelvakultabb,szörfösök,wakeboard-ossok mekkája ez.

Személyautóval Németek,Szlovénok,Angolok tanyáztak itt egész Európát végigautóztak ezért a szélért. Egy szakaszon nem volt aszfalt,de ez engem csöppet sem érdekelt. Beértem Arkassa településre,itt inkább sötétszürke a tengerpart viszont homokos.

Tovább indulva a sziget belsejébe,váltakoztak Fenyő, Olajligetek és mindenhonnan gyönyörű kilátás nyilt a tengerre.
Következő nap irány az északi rész,itt csodás tengerpartok vannak,szép sorban: Achata, Kira-Pinaggia,Ag.Nikolaos,stb.

A panoráma út ami a tengertől 300-600 méterre található,leszakadó sziklák,szirtek jellemzik,néhol csak 4×4 -es terepjáróval tudsz közlekedni.
csodát fogsz látni mintha a Földi Paradicsomban járnál,hófehér homok,apró-kavics ,elképesztő színekben pompázik a tenger,az ég az olyan kék amilyennek lennie kell,tavernákban hideg kávé,sült hal illata keveredik a tenger sós illatával. Itt van Kira-Pinaggiában,véleményem szerint a legszebb tengerpart,bár nem sok különbség van köztük. Faluban 2 taverna,egy vegyes bolt, 6-8 ház és egy Panzió van, ideális nyaralóhely,már aki szereti a csendet.
Összességében egyik legnagyszerűbb nyaralásom kezdete volt ez a sziget. Azoknak ajánlom akik szeretik a tökéletes csendet,nyugalmat,természetes környezetben szeretnék tölteni pihenésüket.

Drága a sziget, mivel mindent be kell hozni, amit a természet nem ad meg nekik,erre számítani kell.

Aki kicsit bulizós helyet keres az a következő beszámolómban nem fog csalódni,jön Rodosz,Kos és a többi Dodecanese sziget.

Még több info és ország a Blogomban:

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.