Városnézés, körutazással kombinálva, 1. rész New York

Amerikai Egyesült Államok New York

Ott-tartózkodás ideje: 2012. szept. 26.  - 2012. okt. 07. (11 nap)

0 hozzászólás I 5 157 látogató olvasta. Rögzítve: 2012. okt. 17. küldd el ismerősödnek
avatar roli101 Beszámolója

Cimkék: New York  USA

Pár éve gondoltuk ki a családdal, hogy itt az ideje megnézni Amerikát.
Az utazás időpontját próbáltuk úgy kiválasztani, hogy ne a legnagyobb turistaszezonban menjünk, de az időjárás még elfogadható legyen.
New Yorkba április, május vagy szeptember felel meg, Floridában pedig inkább a tavasz, mert ősszel hurrikánszezon van.
Az USÁ-ba való utazáshoz ESTA engedély szükséges, amit interneten lehet kitölteni és 14 dollárba kerül fejenként, ez helyettesíti a vízumot. Vannak weboldalak, akik pénzt kérnek pluszba ezért, de nem kell velük foglalkozni, magyarul is lehet kitölteni a hivatalos oldalon, bankkártya szükséges a kifizetéshez.
Odaúton a Lufthansával mentünk, frankfurti átszállással, A380-assal. A tapasztalatok alapján a német légitársaság a középmezőnyben van.
Az első nehezebb lépés a bejutás az Államokba. A JFK-re szálltunk le 8,5 óra repülés után. Itt 3 órát álltunk sorba a belépési pecsétért. A határőr kérdezett néhány dolgot kedvesen, majd ujjlenyomatot vett és retina fényképet készített, mindezt pár perc alatt.

A reptérről taxival ment Queensbe, ahol foglaltunk szállást. 3 fő esetén már olcsóbb a taxi, mint az egyéb módszerek, fél óra alatt ott is voltunk.
New Yorkban 20-22 fok volt, néha szemerkélő eső, városnézésre majdnem a legjobb.
3 teljes nap jutott New York megnézésére, ami éppen csak a legfontosabbakra elég, inkább 5-6 nap lett volna jó.
A szállodákban végig kontinentális reggeli volt, ami azt jelenti, hogy nincs benne húsétel. Tojás, fánk, kenyér, vaj, kenhető sajt, lekvár, kávé, tea, gabonapelyhek, tej és az elmaradhatatlan gofri juharsziruppal.

Az 1. nap már hajnali 4-kor ébren voltunk az időeltolódás miatt, alig bírtuk kivárni a hatórai reggelit, majd elsétáltunk a metrómegállóba, ami nem volt túl közel. A metrózással nem volt gond, átláttuk az állomásokat, 1 feltöltős jegyet vettünk, négyen használtuk.
Először Dél-Manhattanbe mentünk, a Szabadságszborhoz nem mentünk át, inkább az ingyenes komppal mentünk
oda-vissza Staten Islandre, és közben remek kilátás nyílt a szoborra.
Sétáltunk a Wall Streeten és környékén, Trinity Church, 911 Memorial. Ez be van kerítve, csak jeggyel lehet megtekinteni, kihagytuk. Továbbsétálva a Városházát, majd a Chinatownt és az Little Italyt néztük meg. Itt beültünk egy olasz étterembe és ettünk pizzát, spagettit, lasagne-t. Finomabb és másabb, mint a nálunk megszokott. Innen továbbsétálva, boltokba benézve a SOHO-n keresztül a Union Square-ig mentünk.
Az evés nem probléma, az utcán mindenhol hot-dogos, kínai, arab kajás kiskocsik, 1-8 dollár egy kaja.

2.nap reggel onnan folytattuk, ahol előző nap abbahagytuk, a Union Square-en. Itt található egy zöldség-gyümölcs-virág piac, amiről azt írták, hogy a legnagyobb ilyen jellegű New Yorkban. Hát nálunk a szombati piac hasonló méretű. De hát ők nem nagyon eszik a friss termelő gyümölcsöt, csak csomagolva lehetőleg a világ másik végéről. Sajnos el kezdett esni az eső, úgyhogy többször be kellett húzódnunk boltokba, kávézókba. Továbbra is a Broadwayen haladtunk, megnéztük a Flatiron Buildinget, megkerültük a Madison Square Gardent, benéztünk a Macy's-be, majd toronyirányt megindultunk az Empire State Buildinghez. Az időjárás kezdett javulni, ezért a felmenet mellett döntöttünk. Senki sem állt sorban, az első lifttel, egy átszállással feljutottunk a 86 emeleti nyitott teraszra. Nagy élmény, jó időben mindenképpen érdemes felmenni.
Egy gyors ebéd és pihenés után elsétáltunk a néhány utcányira lévő Könyvtárhoz (itt játszódik a Holnapután c. film). Nagyon szép belülről, az olvasóterem légköre fantasztikus.
Ezután megpróbáltunk taxit fogni, de nem sikerült, úgyhogy metróra ültünk és elmentünk az Intrepid múzeumba. Ez egy repülőgép hordozó kikötve a mólónál, múzeumnak átalakítva. Van egy bejárható tengeralattjáró szintén kikötve a mólónál, egy Concorde a mólón és rengeteg repülőgép, helikopter a repfedélzeten. Valamint nemrég telepítették oda az Enterprise űrrepülőgépet egy sátor alá. A fedélközben kisebb repülős, űrhajós tárgyak, játékok vannak. Nagy élmény a technikát szerető férfiaknak, gyerekeknek.
Innen áttaxiztunk a Time Square-re. Hatalmas tömeg, köztük volt Batman, Spongya Bob, Hello Kitty. Lehetett velük fényképezkedni. Fényreklámok minden házon, de inkább összevisszaságnak tűnt nekem a környék, mint látványosságnak. Metróval haza, ahol beültünk egy igazi amerikai kis étterembe, olyan boxosba és rendeltünk valódi hamburgert. Valóban egész más, mint a gyors éttermesek.
A3.egyben utolsó napra hagytuk a Centrál Parkot és környékét. A változatosság kedvéért gyalog és busszal mentünk, mert a metró elromlott. A Parkban van az állatkert, ahol a Madagaszkár pingvinjei című mese játszódik, tényleg hasonlít a mesére a környék. Csak elsétáltunk a bejáratnál, célunk a Metropolitan múzeum volt. Szombat volt, már reggel sokan voltak a parkban, kutyasétáltatók, futók, piknikezők. Valami fesztivál is kezdődött aznap, ezért a park középső része le volt zárva és mindenhol rendőrök álltak. A Metropolitan hatalmas, egy egész nap kevés lenne rá, így csak néhány részét néztük meg. Ezután keresztül vágtunk a parkon a túloldali Természettudományi Múzeumhoz. Itt megnéztük a dínó csontvázakat. Rengeteg rendőr volt mindenfelé, de barátságosak, mosolygósak voltak, nem keltettek félelem érzetet. A parkban ekkorra már hatalmas tömeg sétált, futott, piknikezett, házasságot kötött, táncolt, kosárlabdázott, baseballozott. Lehetett bérelni lovaskocsit, biciklis taxit. Visszasétáltunk a park déli oldalához, közben mókusokat etettünk. Utolsó látnivalónak a Rockefeller Centert hagytuk, az odavezető főút el volt zárva a forgalomtól, kirakodóvásár volt. Étel-ital, ruházat, ajándéktárgy, mint bármelyik falusi búcsúban.
A Rockefeller Center több épületből áll, mi bementünk az ajándékboltjába, ahol az NBC sorozatainak minden elképzelhető formájú ajándékát meg lehetett venni. Dr House-os póló, bögre, kitűző, nyalóka, golflabda stb. A sorozatfüggők mekkája. A felhőkarcoló előtti téren hatalmas tömeg, iskolás csoportok, turisták. Volt egy hatalmas LEGO bolt, a gyerekeknek nagyon tetszett. A téli jégpálya egy gödörben van, ami ilyenkor kávézóként működik. Ezután hazametróztunk és összekészültünk a másnapi továbbutazáshoz.

New York-i tapasztalatok, tanácsok:
Amikor New York-ról beszélünk, akkor valójában Manhattan-re gondolunk, mert a látnivalók ott találhatók.
Elsőre érdemes 5-6 napra menni, akkor meg lehet az ismertebb helyeket nézni. Szállás Manhattan-ben 20ezertől indul 2 főre, ami ettől olcsóbb, azt csak nagy szükség esetén ajánlatos. Queens közeli részén is érdemes foglalni vagy Staten Islan-en, közel a metróvonalakhoz. A szállodákban szinte mindig van ingyenes wifi és általában reggeli is.
Akinek a lába nem bírja, annak érdemes Hop-on buszokra szállni, azzal gyorsabban be tudja járni, viszont kevésbé érezni az utca légkörét.
Az interneten foglalva a belépők olcsóbbak, bár nem olyan jelentősen (5-10%).
Az emberek kedvesek, előzékenyek, nappal igazán nem kell félni semmitől, hatalmas a rendőri jelenlét mindenhol. A mozgássérültekre fel vannak készülve, nálunk szinte ismeretlen szinten. Nyugodtan ajánlom nekik is az ideutazást.
Vásárolni annyira nem érdemes itt, mert az árak hasonlóak a hazaihoz, ami eltérés, hogy a boltokban a nettó ár van kiírva, az ÁFÁ-t a pénztárnál adják hozzá, talán 5-6 %.