Cinque Terre 60

Olaszország Cinque Terre

Ott-tartózkodás ideje: 2013. jún. 28.  - 2013. júl. 05. (7 nap)

2 hozzászólás I 10 446 látogató olvasta. Rögzítve: 2013. szept. 26. küldd el ismerősödnek
avatar MartiSatya Beszámolója
Néhány hónap múlva Márti 60 éves lesz. Arra gondoltam meg kellene lepni valamivel. Az együtt töltött évtizedek alatt volt vár minden: pipere, divatos ruha, konyhai eszközök, stb. És bizony volt már olyan is, hogy egyszerűen megfeledkeztem a szülinapjáról. Most erre a kerek évfordulóra azért jó lenne valami nagy dobás! Hosszas töprengés után ki is találtam, hogy veszek neki 60km gyalogtúrát. Ilyet gondolom, kevesen kapnak 60. szülinapjukra. Na jó, de hová vigyem? Átballagni a Nagy- Alföldön mégis csak snassz dolog lenne. Hogy tényleg maradandó élmény legyen ez a szülinap így jutottunk el a Cinque Terre-re, annál is inkább, mert Márti szülinapja előtt két héttel én is be fogom tölteni a hatvanat. Így született meg a Cinque Terre 60 utazásunk, a mi szülinapi bulink, amelyről a napokban tértünk vissza, és amiről ez az élménybeszámoló szól. Azoknak, akik nagyon izgulósak, már most elárulom, hogy a kitűzött célt sikerült teljesíteni, sőt túlteljesíteni. Az itt töltött hat nap alatt összesen kb.75km túráztunk és nem várt bónuszként még további 12 km-t kerékpároztunk is. Erre itt a bizonyíték, amelyet egy GPS-t tartalmazó Nokia X6-os mobillal és egy azon futó Sports Tracker 2 alkalmazással készítettünk, sőt még az ott látható képeket is. A mobil rögzítette merre jártunk és azt is, hogy hol készültek a fotók, így csak fel kellett tölteni a trackeket és a fotókat az Everytrail-re és minden a helyére ugrott a térképen. A rögzített adatok azért messze nem pontosak, mert a Nokia a mérési hibáit is hozzászámolta a megtett úthoz. A valós értékek kb. ennek a 70%-a, de ugyanakkor jól látszik az is hol álltunk meg pihenni vagy kerestük geoládát, illetve hol tévedtünk el. A teljes képernyős nézethez kattints a Cimque Terre 60-6-60 -ra !

Cinque Terre 60-6-60

Léteznek aquaparkok, vízi paradicsomok ahol minden olyan eszköz, játék megtalálható ami a vízzel kapcsolatos. Nem kell az őserdőbe utaznunk, ha élvezni szeretnénk a fák lombja közötti mászkálást. Elég csak egy kalandparkba elmenni. Ha valaki kitalálná, hogy kellene egy túraparkot építeni az biztosan olyan lenne, mint a Cinque Terre . Meredek hegyoldalak, lankás gerinc, kövek, lépcsők, kellemes mediterrán illatok, különleges virágok, a tenger felől fújó természetes légkondi, csodálatos panoráma színes falukkal és kék tengerrel. A Cinque Terre egy lenyűgözően szép, viszonylag kis területe Olaszországnak a Ligur-tenger partján. Az öt föld, azaz öt kis falu a tengerpartján fekszik és a falvak között több száz méteres hegyek tornyosulnak. A faluk házai jellegzetes színezésükkel váltak különlegessé. Ezen a területen a Cinque Terre Nemzeti Park működik, akik próbálják megőrizni ezt a ’ mesevilágot’. A Park területén turista ösvényeket jelöltek ki és üzemeltetik azokat. Ha rákerestek Cinque Terre –re a neten, a kereső tucatszám dobja ki a jobbnál jobb oldalakat. Létezik egy cinqueterre.hu oldal is, amelyet az üzemeltető nem titkolt szándékkal üzleti tevékenységéhez használ. Nagyon sok hasznos infót tartalmaz. Túrázáshoz szerintünk a legjobb infókat ezen az oldalon találtuk meg – és persze most már rövidesen itt az Ongo-n lesz a legteljesebb :-). A következő bejegyzésekben a pontos túraútvonalakról írunk majd és praktikus tanácsokat adunk azoknak, akik ha nem is annyira teljességre törekedve mint mi, de egy-két csodálatos túrát szeretnének megtenni ezen a gyönyörű tájon.

Manarola

Lassan már-már kezd bennünk kialakulni valamiféle küldetéstudat, hogy felhívjuk a figyelmüket a környezetünkben élő barátoknak, kollégáknak, ismerősöknek, és ismeretleneknek, hogy ezt a Cinque Terre érzést, amelyet ott és hazaérkezésünk óta is érzünk, azaz hogy még a hatvan közelében is lehet normális, aktív életet élni, és ezt kár feladni néhány ezer szál cigarettáért, néhány pohár hatvan fokos házi pálinkáért és egy nagy fazék zsíros töltött káposztáért. Azaz arról is szeretnénk írni, amiről a Pásztor Anna és a Quimby egyik legújabb slágerében énekel. Mi más is lehetne a címe?

Márti dala:

’ Kezdjetek el élni, hogy legyen mit mesélni
Majd az unokáknak, mikor körbeállnak
Mikor körbeállnak, az ágyadon ugrálnak
Hogy legyen mit mesélni, kezdjetek el élni!

Kezdjetek szeretni, hogy legyen min nevetni,
Hogy milyen bolond voltam, hogy neked udvaroltam
Neked udvaroltam, az öledbe borultam
Többé onnan el sem tudtam menni, kezdjetek szeretni!

Kezdjetek el élni, hogy ne kelljen félni
Az utolsó órában, mikor már mindent megbántam
Ezerszer megbántam, oly sokáig vártam
Hogy elmúlt az élet…
…kezdjetek el élni! ’

A túra képeit megnézheted a Cinque Terre 60 fotóalbumban, a dalt meghallgathatod a Youtube -on.
Feltöltve: 2013. szept. 26.
9.8 (5 szavazat)
MartiSatya - 2013.07.10. 21:08

Köszönjük jókívánságaidat, nagyon kedves vagy. Ez egy különleges alkalom volt és talán magunk sem hittük az induláskor, hogy minden sikerülni fog. Persze akkor sem lettünk volna csalódottak, mert ez valóban egy fantasztikus hely.

Mikeve - 2013.07.10. 19:56

Valóban csak megerősíteni tudom, hogy csodálatos hely Cinque terre. Az idén májusban mi is ott jártunk és szintén túrázgattunk, de le a kalappal előttetek, hogy ennyit sikerült teljesíteni. Boldog szülinapot, jó egészséget és még sok utazást kívánok mindkettőtöknek!