Egyiptom 2004 - Kairóból Dakhlába

Egyiptom

Ott-tartózkodás ideje: 2004. feb. 10.  - 2004. feb. 25. (15 nap)

0 hozzászólás I 1 459 látogató olvasta. Rögzítve: 2014. szept. 29. küldd el ismerősödnek
avatar Winney Beszámolója

Cimkék: egyiptom upper egypt 2004 kairó busz dakhla sivatag oázis

A busz, amely Kairó repteréről a belső pályaudvarra repített minket, nem állt meg sehol. Időnként lassított, ekkor emberek ugráltak le és fel a nyitva hagyott ajtókon. A sofőr tudománya látszólag csak a gázpedál taposására és dudálásra korlátozódott, így a busz hamar elérte a csúcssebességét. Az útkereszteződésekben sem lassított, csak dudált, jelezve érkezését. Bár vészesen közel ültem a nyitott ajtókhoz, mégsem féltem, hogy egy éles, százzal bevett kanyarban egyszer csak kirepülök, mert minden fordulóban megnyugtatóan rám dőltek a hátizsákok, biztonságosan az ülésbe préselve, és némiképp agyonnyomva.

Végül megérkeztünk. Valahova. Kis bóklászás után kiderült, hogy nem oda, ahova menni szándékoztunk, bár már nem voltunk olyan messze a buszpályaudvartól. Pár percnyi taxizás (a taxi életkora inkább túl volt a húszon, semmint innen, vagyis Kairó gépkocsiállományát tekintve teljesen átlagosnak számított) árkon-bokron és építkezési területeken át, s meg is érkeztünk egy olyan helyre, melyre itthon egy kisebb város is csak erősen szégyenkezve engedne be autóbuszt. Hosszas viszontagságok (másfél órás sorban állás, egy barátkozó kedvű angol tanár-gyertyaöntővel való beszélgetés és a helyi WC meglátogatása) után végre kinyílt a jegyárus pavilonja. Az árus igazából már korábban megérkezett, de inkább aludt, semmint hogy a vevőkkel foglalkozott volna – ez, figyelembe véve, hogy hajnali fél 7 volt ekkor, némileg megbocsátható. Lényeg a lényeg, kiderült, hogy nem tudunk jegyet venni Kharga-oázisba, és ha tudnánk, a busz akkor is csak este 10-kor megy.

Ez nem volt jó hír. Még neki se kezdtünk, de máris borult a terv.

Rövid kupaktanács után azon kaptuk magunkat, hogy a reggel 7-kor Dakhla oázisba induló buszra veszünk jegyet, ami ugyan 170 km-el messzebb van a Nílustól, későbbi célunktól, mint Kharga, de annyi baj legyen. Legyünk spontánok! Mindegy hová megyünk, csak el innen!

Reggel 7, beindult a busz, a rajta levő hangszórók pedig élő egyenesben közvetítették valamelyik rádió adását, melyben a helyi műsorvezető-müezzin megzenésített Korán-részletekkel szórakoztatta a nagyérdeműt. Hamis hangon, rossz technikával, fülsértő hangerővel másztak fülünkbe a dallamoknak csupán erős túlzással nevezhető zörejek. Csak remélni mertük, hogy idővel vagy az imádságnak, vagy a rádióhullámoknak vége szakad.

Legalább fél órát bóklásztunk a közlekedési dugókkal jócskán megterhelt 16 milliós fővárosban (közben felpattant egy buktaárus, akitől dióval, és mint utóbb kiderült, homokkal töltött buktát vettünk), majd magunk mögött hagyva a Kairó szélén magasodó piramisokat, bevettük magunkat a sivatagba.
Tízórányi buszozás várt ránk, és bár a sivatag rendkívül egzotikus egy magamféle átlagos magyarnak, rövid idő alatt meg lehet unni. Próbáltunk elszundítani, ám az Upper Egypt lepukkant, kényelmi szolgáltatásokban igencsak szűkölködő járatán ez nem ment olyan könnyen.

Repültek az órák, átmentünk a Bahariyya- és Farafra-oázisokon, s közben szerencsénk volt látni a Líbiai sivatag pár részsivatagát is, melyek közt volt fekete, fehér és tarka.

Jócskán sötétedett már, s alig maradtunk páran a járművön, ám még mindig nem érkeztünk meg. A sivatag forró szele által formált érdekes köveket és a magas fennsíkokat bámultuk, s türelmetlenül vártuk, hogy megérkezzünk végre. Mikor úgy éreztük, hogy ennyi utazás után már legalább Madagaszkár magasságában lehetünk, a kalauz megkérdezte, hogy melyik hotelben alszunk. Mindentudó útikönyvünkből, a legfrissebb Lonely Planetből mondtunk neki egy nevet, nagyjából találomra. A busz a hotellel szemben állt meg, s rakott ki minket Mut városában, Dakhla oázis központjában.

[Ez a beszámoló egy 2004-es kéthetes túra részletes beszámolójának 2. része. A túra állomásai: Kairó-Dakhla-Khargha-Luxor-Asszuán-Qena-Hurghada-Dahab-Kairó.]

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.