Bled - Bohinji-tó, egy kis kirándulás Szlovéniában

Szlovénia Bled

Ott-tartózkodás ideje: 2015. aug. 17.  - 2015. aug. 20. (3 nap)

3 hozzászólás I 10 984 látogató olvasta. Rögzítve: 2015. aug. 23. küldd el ismerősödnek
avatar vargacsaba Beszámolója

Cimkék: Bled  Bohinj  Ribcev Laz  Sofja Loka  Szlovénia

Sokat hallottam már a Bledi-tóról, a környék szépségéről, ideje volt ellátogatni, a távolság sem vészes, legalább is dunántúliaknak (Székesfehérvártól 4 óra).
A táj szépségében nem is csalódtunk, a hegyek gyönyörűek, kirándulásra termett vidék. Maga Bled nagyon felkapott hely, emiatt zsúfolt, igaz, hogy főszezonban voltunk, de hétköznap és rossz idő volt, mégis egymást tiposták a turisták. És nagyon drága minden, német árszínvonal. A vendéglősök, szállodások kedvesek, de végig azt éreztem, hogy ez csak a pénzednek szól. Mert arra nagy szükséged lesz, Szlovéniában jóformán csak a levegőért nem fizettünk.
A megérkezés után délután megnéztük a várat (9 eur), a kilátás szép, maga a kiállítás nem különösebben érdekes.
Másnap a Vintgar-szurdok volt az úticél. Hamar oda lehet érni kocsival, kb. 5 km. reggel 10-re a fizetős parkoló már tele volt, így csak egy füves térségen tudtunk parkolni, igaz, itt legalább nem kellett fizetni. Belépő 4 eur (igen, az erdőbe). Jó, ez valamennyire érthető, hisz a szurdokot csak a kiépített fajárdákon lehet végigjárni. A hely csodaszép, némileg ront az összképen a libasorban haladó turisták tömege. Visszafelé a turistajelzésen jöttünk (amit a térkép szaggatottal jelöl), néhány kidőlt fától eltekintve nem volt nehéz terep.
Délután még körbejártuk a Bledi tavat, szűk 2 óra az egész, lassú tempóban (kb 6 km).
Harmadnap a Bohinji-tóhoz mentünk kirándulni (kb fél óra kocsival), Ribcev Lazban tettük le a kocsit. Persze itt is fizetős a parkolás, de az út jobb oldalán, még a baloldali bevásárlóközpont előtt fel lehet állni a fűre (Hotel Bohinjnál), ott ingyen van. Ez a környék sokkal barátságosabb, természetközelibb, mint Bled. A tavat magas hegyek veszik körül. Az északi parton indultunk neki, a tó ÉNy-i csücskétől egyenesen mentünk tovább a Slavica vízesés felé. Itt jegyezném meg, hogy a szlovén erdőkben nincs a magyarhoz hasonló turistajelzés, de elég jól kitábláznak mindent, nem nagyon lehet eltévedni. A vízesés alatt van egy parkoló, ennek köszönhetően innen már rengeteg a turista. A belépő 2,5 eur. A kasszától kiépített lépcsőn lehet felmenni a vízesésig, nem rövid, de ki lehet bírni.
A hegyről lejőve visszakanyarodtunk a tó déli partja felé. Nem messze van a felvonó a Vogel hegyre (13,5 eur a retur jegy kedvezmény nélkül). 1000 m-t visz fel 1535 m-ig. Megéri az élményt, még úgy is, hogy fent köd volt, így a ki(le)látás nem volt tökéletes.
A lejövetel után az erdei úton mentünk vissza Ribcev Lazba (a parkolóban jelzi egy tábla az irányt), kellemes séta, nagyjából egy szintben van az ösvény (biztos jobb, mint lent, az út mellett visszaporoszkálni). A bevásárlóközpontnál, a Hotel Centerben ettünk, jól főznek, az árak korrektek.
Utolsó nap hazafelé tettünk egy kis kitérőt Skofja Lokába, amit nagyon ajánlanak. Hát én nem annyira. Maga a történelmi belváros nagyon kicsi, gyakorlatilag 1,5 utca, ennek ellenére erősen rászorul egy kis renoválásra. Egy része ki van glancolva, de vannak bőven omladozó falú házak. A híres hídjuk korlátját is megeszi a rozsda. A vár szépen fel van újítva, de a kiállítás vezető nélkül nem sokat mond.
gmagich - 2017.06.03. 07:18

Hát, ez jó savanyúra sikerült :D

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.