Unokákkal nyaraltunk.

Magyarország Hegykő

Ott-tartózkodás ideje: 2015. júl. 01.  - 2015. júl. 06. (5 nap)

3 hozzászólás I 680 látogató olvasta. Rögzítve: 2015. okt. 27. küldd el ismerősödnek
avatar marimama Beszámolója
Hegykő, a Fertő - Hanság Nemzeti park területén lévő takaros, kis község. Lakói főleg a turista forgalomból élnek. Sok látogató keresi fel a közeli rétek, legelők, nádasok színes madárvilága, és a szürke marha gulyák látványáért, valamint a messzi földön híres gyógyvizű fürdőjéért. Mi a "Tornácos" panzió egyik, jól felszerelt apartmanját, kiadós reggelivel foglaltuk. Főzőcskézni is lehetett volna, de minek, amikor a panzió és a szomszédos "Nyerges" vendégfogadó étterme minden jóval ellátott bennünket. Kipróbáltuk a közeli, de ételeit könnyen feledhető pizzériát is.
Minden napra programunk volt, igyekeztünk a környék - addig nem látott. Mert Sopronban, Nagycenken már jártak az unokák is - látnivalóit felkeresni.
Érkezésünk után rövid sétát tettünk a falu főutcáján. A gyerekek ügyeskedtek az egyik parkban felállított, kültéri edző teremben. Ezt követően, szinte minden nap a szálló wellnes részlegében fürödtünk, szaunáztunk.
Csütörtök délutánra foglalásunk volt Fertőrákosra. A 3 órás program során kisvonattal vittek a kikötőbe. Fertőrákos Soprontól 7 kilométerre, a Fertő partján fekszik. Természeti és történelmi emlékeiért turisták tízezrei keresik fel évről évre. A falu sok érdekességet kínál az idelátogató vendégek számára. A római kori, felújított kőfejtőt két hete adták át. Tájékoztató táblák mentén jó pár lépcső vezet a tetejére, ahonnan jobban érzékelhető a létesítmény nagysága, és a valamikor ott dolgozó emberek fáradtságos munkája. Kellemes hűvös fogadott a őskori Pannon tengert, és állatait bemutató barlang részben. A főutcában érdekes képet mutatott az országban egyetlen megmaradt eredeti pellengér, ahová alig 150 évvel ezelőtt még kikötöttek egy házasságtörő asszonyt. A település további hírességei: városfalak, a püspöki kastély, a templom, a Fertő-tó, és a Fertő-Hanság Nemzeti Park. A nevezetességek bemutatása alatt több mesét hallhattunk a tó keletkezéséről, és Hany Istók legendájáról. Kánikulában, egy órás sétahajózással az osztrák- magyar határt jelző bójákat, gémet, kócsagot, hattyút, de főleg sok-sok sirályt figyelhettünk meg.
A következő nap, az unokák számára tervezett meglepetés volt, közben fedeztük fel az emlékparkot.
Sopronkőhidától alig két km-re léptük át a határt. Itt alakították ki a "Páneurópai piknik" emlékparkot. A páneurópai piknik az osztrák - magyar határon, Sopron közelében 1989. augusztus 19-én tartott békedemonstráció volt. Fontos előzménye az Európát kettéosztó vasfüggöny átvágásának, Németország egyesülésének és az Európai Unió keleti kibővülésének. Az NDK állampolgárai - nem várva meg a magyar hatóságok határnyitási döntésének kihirdetését - áttörtek. A park közepén Meloccó Miklós "Áttörés" című szoborcsoportja áll.
A legközelebbi osztrák település, Szt. Margareten határában (Ruszt felé) található a "Family"park, Ausztria legnagyobb vidám parkja. Volt itt minden, amivel szédíteni lehet a gyerekeket. Egész nap jártuk, az unokák nem győztek válogatni a jobbnál jobb létesítmények kipróbálásában. 2015 szenzációja, Leonardó repülője amire legalább ötször szálltak fel. Nagyon tetszett a "Római kapu"(erre még én is felültem), a "Vizi csúszda", a "Polip", a "Krokobahn", az "Almahinta", a "Disznólovaglás", a Traktorvezetés, és még sorolhatnám. A "Hajóhinta" volt az egyetlen, ami a gyerekek szerint gyomorforgató.

Eredetileg a következő napon a Drescher hajótársaság egész napos Ruszt, és környéki kirándulása lett volna, de nem volt elegendő jelentkező, ezért lemondták az utat. Helyette meglátogattuk a messzi földön híres fertődi Eszterházy kastélyt. Folyamatosan, és nagyon szépen, hozzáértéssel újítják fel a parkot is. Gyönyörű! Remélem, a gyerekek megjegyzik a hallottak, látottakat, és nem csak a nagy élményt jelentő elektromos kisvonat vezetése marad meg. A kisvonattal - aminek a vezetését a tulajdonos kedvesen átengedte az unokáimnak - jártuk be, bő egy óra alatt a parkot, miközben részletes tájékoztatót hallgattunk meg az Eszterházyakról, "fényes" Miklós nagy kedvencéről, Haydnról, a kastély, és berendezései II. világháború utáni megpróbáltatásairól, és a helyreállítási munkákról. Vezetésével Hegykőről induló 30 km-es (Még a sarródi "Kócsag váron" is túlérő) túrán voltunk. A felkeresett falvak nagyon mutatósak, tiszták, virágosak, érdekesek a lápvilág állatai, madarai, de ilyen hőségben eléggé megviselt mindegyikőnket az út. Hany Istók újabb legendáját is meghallgattuk.
Utolsó nap Sopronban a Harrer gyár kóstolójára fizettünk be. Carl Harrer harmadik generációs osztrák cukrász, aki egy soproni lányt vett feleségül. Először az óvárosban nyitottak egy cukrászdát, majd néhány évvel ezelőtt építették fel a csokoládégyárat, a hozzá tartozó újabb cukrászdával, és bemutató- kóstoltató résszel. A bemutató terem egyik oldala üvegből volt, ahonnan a gyártás nyomon kísérhető. Sajnos vasárnap lévén, csak a csomagolást láthattuk. A bemutató elején mind a 10-12 részt vevő kapott egy pohár pezsgőt (gyerekek gyerekpezsgőt) benne egy trüffel. Kisfilmen ismerkedtünk a kakaóbab termesztés, feldolgozás nehéz - a föld déli oldalán végzett - munkájával. Az így nyert alapanyag kismértékű kiegészítése, további munkálatainak végeredménye általában 2,5 kg-is szín csokoládé tábla, vagy apró pasztilla. Ezt használják fel, ízesítik a csoki gyárak, cukrászatok. Ez után kezdődött az igazi kóstoltatás. Kis tálkákba vehettünk 39 féle - a legkülönbözőbb ízesítésű, epres, kávés, mogyorós, sós, boros, pálinkás, mákos, fehér, barna stb.- csokoládét, és ehettünk amennyi belénk fért. Amikor már úgy tűnt, hogy senki sem képes többet bekebelezni, beindították a csoki szökőkutat. Három féle, csokoládéba mártott gyümölcs (banán, alma, kivi, körte) darabbal kínáltak. Nagyon finom volt, naná, hogy a tálcát is kinyalták egyesek. Legvégül egy dl-es pohárban forró csokoládét szervíroztak. A kóstoltatás befejeztével felkerestük a cukrászat boltját, ahol ajándékként táblás csokoládét, habcsókot, pasztillákat, finom alma teát vásároltunk. Hogy hová fért a gyerekekbe, rejtély előttem, de még bevágtak egy-egy fagyit is.
Hétfőn indultunk haza.
MartiSatya - 2015.11.01. 07:03

Kedves Marimama! Nagyon szuper nyaralás volt, nagyszerű az élménybeszámolód. Gratulálok Neked és az unokáknak is!

MartiSatya - 2015.11.01. 07:02

MartiSatya - 2015.11.01. 07:01

Az itthon.blog.hu ajánlásával
Szent_Márton Szent Márton-napi Országos Nagyvásár
2016. november 5-6-án rendezik meg a Szent Márton napi Országos Nagyvásárt Szombathelyen, a Vasi...
Harrer Érmes csokicsodák Sopronból
Négy arany- és két ezüstérmet nyert az International Chocolate Awards kelet-európai regionális...