Shining Russia,Moszkva, önkénteskedés

Oroszország

Ott-tartózkodás ideje: 2015. júl. 09.  - 2015. aug. 28. (50 nap)

0 hozzászólás I 1 162 látogató olvasta. Rögzítve: 2016. jan. 03. küldd el ismerősödnek
avatar joanna1 Beszámolója

Cimkék: orosz Oroszország Moszkva vodka

Kezdetek
Február környékén hallottam AIESEC-es önkéntes lehetőségről amely Péterváron lenne.
(Az AIESEC egyetemi szervezet, amely szakmai gyakorlatokat és önkéntes programokat biztosít,a világ közel 130 országában)
Orosz szakos hallgatóként szinte kötelezőnek éreztem,hogy részt vegyek rajta. Igaz,csupán két szemeszternyi nyelvtudásom volt még akkor,de ez nem zavart.Ide veled kalandok! Végül úgy alakult,hogy más városba megyek. Shining Russia nevű projektet választottam,a központja Krasznodar volt. Fő feladatom pedig nyári táborban az angol nyelv tanítása lesz,állt a leírásban. A Fekete-tenger melletti település egyike várt rám.

Kiutazás előtt megküldték a meghívólevelet,azzal már igényelhettem a vízumot. Ez a része simán ment.
Nagyon sokáig el sem hittem,hogy közel két hónapra kimegyek.
A repülés előtti nap lezúdult a fővárosra egy hónapnyi eső,kisebb katasztrófát okozva ezzel. Kaptam is az értesítést,hogy a másnapi Pest-Bécs járatot törölték. Szerencsére az Austrian Airlines-nál rendezték a helyzetet, taxival kivitettek bennünket és rohanva ugyan,de elértük a járatunkat Krasznodarba.

Oroszország
Krasznodarban egy host family-nél szállásoltak el pár napig. Nagyon kedves fehérorosz család látott vendégül, mindent adtak amit csak bírtak.(Sőt még lehet,annál többet is)
Két tejföl szőke hajú kisgyerekük is angyalok. Voltunk parkokban,főtéreken,tónál,bevásárlóközpontban és multikulti piacon is. A fiatal anyukával Tányjával, rengeteget beszélgettünk és nevettünk. Az egyik vacsorára főztem lecsót (ismerték a szót,de ők kicsit máshogy készítik és gyakran befőttesüvegben tárolják)
A város maga szép és élhetőnek tűnt. Viszont elmondták Tányjáék,hogy a moszkvai régióba költöznek,mert ott ugyanazért a munkáért jóval többet fizetnek.
Ha már a pénzről van szó, érdemes dollárt venni és azt váltani át kint rubelbe,így jóval több valutához jutunk.
A nők szépek és stílusosak(amit nagyon is irigylek és követendőnek is mondhatnék) :)

Tábor
Ezek után Anapa nevű üdülővárosba utaztam,ahol a tábor van. Ez az összoroszországi táborok egyike -a négy közül- ami azt jelenti,hogy az ország minden részéről érkeztek 10-18 éves kikapcsolódni vágyó gyerekek. Én a húsz évemmel is szinte közéjük tartoztam :D
Hatalmas területen található ez,sok többemeletes hálóépületekkel, foci és kosárpályával,két nagy színpaddal, vezetőségi épülettel és játszótérrel. Nagyon adnak arra,hogy elhigyjük minden milyen jól megy. A tenger pedig 50 méterre. Mivel a 30.évfordulóját ünnepelte a hely,még több energiát fordítottak a programokba.
A fiatalok a táboron belül is tematikusan rendeződtek. Az alapján,hogy a sportok /művészetek/tudományok vagy leading iránt érdeklődnek. Esténként felléptek tánccal vagy énekkel,ezek közül a kedvencem a hagyományos népviseletbe öltözött néptáncos lányok voltak.
Azt tudnám elmondani általánosságban az orosz gyerekekről,hogy nagyon életvidámak és érdeklődőek. Továbbá azt is,hogy hazaszeretőek. Magyarországról ugyan kevesen hallottak,de hírességnek érezhettem magam,ugyanis ha megtudták,hogy külföldi az ember lánya, azonnal fotózkodni akartak.
A csecsen srácokkal sokszor már sírva nevettünk,a legbolondabbnak őket mondanám. Erről a népről még annyit,hogy egy random csecsen férfi a helyi buszon a kezemet is meg akarta kérni... (Nemet mondtam!)
Minden nap 28-34 fok között volt a hőmérséklet. A vízben viszont gyakran a kis medúzák miatt inkább nem úsztam.

Önkéntesség
A feladatunk az angol nyelvórák tartása volt. Nem tantermit kell elképzelni tankönyvekkel és nyelvtani szabályok halmazával,hanem inkább egy kötetlen beszélgetést. Minden nap 45 percig minimum. Ez gyakran több is lett. Akikkel megismerkedtem nagyjából a fele egyáltalán nem beszélt angolul,a másik fele pedig vegyes volt. Persze ,nem reprezentatív,a több,mint ezer táborozót nem is tudtam volna megismerni.
Rajtam kívül voltak még indiai,kínai,egyiptomi,cseh,vietnami,olasz és lengyel önkéntesek. Ezért pénzt nem,hanem szállást és étkezést kaptunk. A mi hálóépületünk ugyan nem volt a legjobb,de ez nem zavart a harmadik nap után.
Reggelire általában kása volt és kenyér,esetleg párolt káposzta vagy blincsiki. Ebédkor borscs,csirke hajdinával,hal és krumpli,pelmenyi és saláta váltogatta egymást. Vacsorára is hasonlót kaptunk.
Viszont sűrűn kimentünk és helyi "gyrost" vettünk, a saurmát. Az 500 forint körüli árával ez volt amúgy is a legkelendőbb.
Este pedig a tábori biztonsági őröket kicselezve kerítést másztunk,hogy a parton beszélgessünk és szórakozzunk.

Moszkva
A főváros tőlem 1500 km-re volt,de megérte felutazni érte. Sajnos Pétervárra már se pénzem se időm nem maradt volna,majd jövőre! Anapából a vonatút 37 órás volt, kb.13e Ft. A jegy vásárlásához útlevél kell,mert azt névre szólóan állítják ki. Tény,hogy induláskor meleg volt,viszont azt furcsálltam,hogy az összes pasi ( korra való tekintet nélkül! ) félmeztelenre vetkőzött. Legtöbbjüknél előkerült a sör is (itt már korhatárral)
Mi is követtük az étkezési "trendet" és a kapható forró vízzel leöntöttük az instant levesünket ebédre. A menetrendet közben hihetetlen ,de tartotta a vonat egész végig.
Hajnalban érkeztünk meg, gyorsan kiismertem magam a metróhálózaton. A telefonomon volt a letölthető térképe,de ehhez cirill betűk ismerete szükséges.Ekkor bőröndökkel ,de első utunk a Vörös térre vezetett. 6 óra előtt mi voltunk az egyedüliek ott,már világos volt és tökéletes idő. Lenyűgöző volt. Nekem egy varázslatos helyként marad meg :)
Tízig volt időnk körbejárni a teret és a környéket,utána bementünk a Vaszilij Blazsennij Székesegyházba.
Egy jó tanácsom az lenne,hogy aki tudja váltsa ki a nemzetközi,kék diákit. Ezzel mindenhova harmadáron juthat be.
A szálláson sokat lehet spórolni,ha az ember hostelben osztja meg az éjszakáit,több emberrel. A miénk az Arbatra merőleges utcán volt. Az emberek segítőkészek voltak,hogyha útbaigazítást kértem tőlük.
Az egyik nap arra gondoltam,milyen jó is lenne magyarokkal találkozni Moszkvában,erre másnap az Arbaton Dzsudzsákkal futottam össze.
Voltunk még a Tretyjakov Képtárban, órákat eltöltöttünk itt. Nagyon élveztem,hogy nem csak tanulok a festőkről,képeikről hanem láthatom is. Azoknak is ajánlom akik egyszerűen fogékonyak a szép dolgokra.
Az Állami Történelmi Múzeumot is megnéztük ,valamint a Kreml-ben is jártunk.Ezeket nem érdemes kihagyni. Valóban grandiózus épületek vannak mindenfelé,kisebb nagyobb templomok és luxus is. Lehet fényképezkedni Lenin és Sztálin bácsi hasonmásokkal. Pirozsokot enni,metró aluljáróban matrjoskát venni, Gorkij parkban plombirt majszolni és a fűre terített ágyakon pihenni. A Moszkva folyón hajózni vagy Puskin házába menni. Metró megálló helyett pedig föld alatti bevásárlóközpontba tévedni. Esetleg orosz öregasszonyokkal beszélgetni,még ha csak a negyedét is érti az ember.

A táborba vissza már egyedül utaztam,platzkart-os vagonban. Aki nem tudja,mi is ez pontosan, keressen rá. Hmmm egyszer elég volt.
Még volt három hét és egy újabb turnus gyerekhad. Nagyon jó volt a folytatás is.

Ez egy kivonatos leírása volt mindannak ami kint történt,rengeteg új barátot szereztem és élményt.
Ízelítőt kaptam az országból és az ottani emberekből ami tovább motivál a szakom elvégzéséhez is. Sok sztereotípia ledőlt,a vodkán kívül más is létezik,nem modortalanok a moszkvaiak,nincsenek medvék az utcán stb.
Anyukáknak,férfiaknak,családoknak,bohócoknak és kaméleonoknak vagyis Bárkinek bátran ajánlom Oroszországot.

Я скучаю по стране.

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.