Csenge és Attila két keréken 18. nap

Magyarország Szendrő

Ott-tartózkodás ideje: 2015. dec. 30.  - 2015. dec. 30. (1 nap)

2 hozzászólás I 1 373 látogató olvasta. Rögzítve: 2015. dec. 31. küldd el ismerősödnek
avatar rallymax Beszámolója
Tegnap kezdődött. Felhőtlen kék ég, kiváló napsütés. De nem volt benne, hogy mi még tekerünk az idén. Ha holnap is ilyen is lesz akkor megyünk - csaptuk össze a tenyerünket Csengével. Reggel még csak a zúzmarát és a jeget láttuk, de sehol egy felhő. Kicsivel később a nap is biztatóan előbújt a hegy mögül. Meleg nem volt, de a napsütés kalandra hívott. Felöltöztünk rendesen, le az állomásra. Edelényig vonatozás, mert hát innen folytatjuk.

Lassan dél felé járt az idő mire nyeregbe pattantunk. Csenge szokásos mondatára ma sem vártunk sokat, nagyjából 500 méter tekerés után: - mikor érünk már oda ? Edelény végén volt egy kincses (geoláda) hely, igaz ezt már egyszer megkerestük. Borsod várának hűlt helyén kerestük, de sajnos vár szomorú sorsára jutott ő is, mert nem volt már meg. Megtaláltuk széttört darabjait, valakinek bizonyára útban volt. Szendrő felé vettük ma az irányt, mára ennyi pont elég lesz. Az eleje és a végé kissé döcögősre sikeredett, de a köztes részen szépen haladtunk. Végig napsütésben, kivéve ha a dombok alatt takarásban voltunk. A hideg ellenére nem fáztunk, de a befagyott tócsák jelezték, hogy nincs meleg. Már Szendrőben jártunk mikor átmentem egy befagyott tócsán. Gyerek azonnal másolta, innentől nem volt fagyott tócsa amin nem ment volna át, ki is tartott neki az állomásig. Közeli boltban vettünk némi rágcsálni és inni valót. Vonatra sokat nem kellett várni. Utaztunk haza.

Mivel pont a napokban olvasgattuk régi túráinkat, felvetettem Csengének, mi lenne ha ő is megfogalmazná hogyan telt neki a túra. Széles vigyorral jelezte, hogy benne van. Már a vonaton neki is fogott. Bár a másik vonaton a kisebbség többségben volt. De a kalauz rendes volt, itt a vezérlő kocsi végében volt neki egy kis fülkéje, azt kinyitotta nekünk. Csenge végére is ért első fogalmazásának.

Mára már csak egy haza tekerés várt ránk. Túránk 17 km volt, teljes tekerésünk viszont 28 km lett. Nem is rossz egy decemberi napon. Úgy gondolom egy kiváló évet zártunk, de jövőre még messzebb jutunk. Terv van rengeteg, már csak a tavaszra várunk.

Lassuk hogyan látta Csenge :)

Ez a nap úgy kezdődött, hogy eltekertünk az állomásra. Elmentünk vonattal Edelénybe. Onnan eltekertünk egy kincsért, de nem találtuk meg. Először eltekertünk Szendrőládra, aztán Szendrőbe, ami 13 km volt. Tekertünk egy kicsit, sok jeget láttunk, rámentem és szétreccsentettem . Elmentünk egy boltba. Közel volt az állomás, jegyet akartunk venni, de nem volt nyitva. Két vonattal haza utaztunk.

Nem egy Jókai, de elsőre kiváló (legalábbis nekem) :)
rallymax kapcsolódó élménybeszámolói:
rallymax - 2016.01.03. 19:55

Köszönjük. Tekerni mindig szeret, ma is voltunk kicsit a városban. Hogy az írással mi lesz, az kiderül a többi túra után. Most nagyon lelkes volt. Végül is ez volt élete első fogalmazása :)

MartiSatya - 2016.01.02. 14:13

Az apunak 10 pont ( külön köszönet a térképért! ), Csengének 10 a beszámolóért. Jó lenne, ha minden túra után Csenge is leírná, hogyan látta Ő a kirándulást. Várjuk a folytatást és a tavaszt!

Az itthon.blog.hu ajánlásával
tokaj Bor-kő túrák Észak-Magyarországon
A hűvösebb idővel se maradjatok otthon, ilyenkor is sok lehetőség vár benneteket a szabadban....
hotel Új hotel nyílt Hollókőn
A régió turizmusa szempontjából mindig jó hír, ha minőségi hotel nyitja meg kapuit. Külön öröm,...