Baltikum, Szentpétervár 4. rész

Oroszország Szentpétervár

Ott-tartózkodás ideje: 2016. aug. 19.  - 2016. aug. 22. (3 nap)

0 hozzászólás I 1 437 látogató olvasta. Rögzítve: 2016. szept. 05. küldd el ismerősödnek
avatar szajci Beszámolója

Cimkék: Oroszország Szentpétervár Vyborg

Reggel indultunk el Rigából a közel 700 km-es útra Szentpétervárra Pszkovon át. Az utak jók voltak végig a benzinkutak viszont kicsik, így sokáig tartott a csoportnak a wc-szünet (ez egy buszos utazásnál igen fontos dolog az időbeosztás tekintetében). A határra délután 2 óra körül érkeztünk meg, és másfél órát vett igénybe, amíg az orosz oldalon a három ellenőrzőponton áthaladtunk. Az elsőnél egy papírt adtak, amit ki kellett tölteni, és a második ellenőrzőponton el is vették, majd bekerült a pecsét az útlevélbe. A harmadik ellenőrzőponton csak megszámoltak minket. Másfél óra alatt értünk Pszkovba, de ott csak egy buszos városnézésre volt lehetőség, mert késésben voltunk.

Este 10 órára értünk a szentpétervári Bristol hotelba. A szállás első benyomásra nagyon jól nézett ki, és nem is csalódtam benne a 4 nap folyamán. A reggelik bőségesek voltak.

Másnap megnéztük a Szent Izsák-templomot, a Nyevszkij prospektet. Én nem tartottam a csoporttal Carszkoje Szelóba, helyette Kronstadtba mentem. Metróval először el kell menni a Csernaja Recska metrómegállóba, majd meg kell keresni a 405-ös marsrutkát, amely egészen a kronstadti Szent Miklós-katedrálisig elvitt. Sajnos esett az eső, így a város nem a legszebb arcát mutatta. Másfél óra városnézés után elkezdtem megkeresni a marsrutka-állomást, amit végül nagy nehezen a Bolshevistskaya utcában találtam meg. Visszatérve Szentpétervárra a szálláshoz közeli Auchanba mentem, ahol bevásároltam. Utána visszamentem a belvárosba, és a csoporttal megnéztük az Ermitázst.

A metróállomásokon automatákból lehet egy metrókártyát kiváltani, amire tetszőleges összeget lehet tölteni az ügyintézőhölgyeknél, az automatáknál viszont csak meghatározott összegeket. Ez legalább is a saját tapasztalatom. Egy ilyen kártya 60 rubel egyébként.

Másnap volt egy nap szabadnapom, mert ismét nem tartottam a csoporttal. Így hát elmentem a Finnországi vasútállomásra, és vettem egy retúrjegyet Vyborg városába 644 rubelért. Az út 1,5 óráig tartott, volt, hogy 160 km/h-val haladtunk. A vonat neve Ласточка (Lasztocska) volt. Ez egy HÉV a két város között, csak sajnos nem tüntetik fel a kijelzőkön, így meg kell kérdezni, hogy mikor indul vissza a vonat Szentpétervárra. A város tipikus orosz város, templomokkal, széles utakkal, belvárosi szűk utcácskákkal. Délután Szentpéterváron vacsoráztam az egyik Sztolovaja No. 1 étteremben a Nyevszkij prospekten. Ez egy önkiszolgáló étterem, és több is található belőle a városban. Az ételadagok nem túl nagyok, de olcsóak, ilyen menzajellegűek.

Másnap a csoporttal megnéztük a Péter-Pál erődöt és templomot. Ezt mindenképpen meg kell nézni, mert ez volt az első, amit a városban építettek. Ezután megnéztük az Avrora csatacirkálót, és még egyszer végigmentünk busszal a Néva partján, majd Tallinn felé vettük az irányt.

Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.