Északolasz tavak és városok II.

Olaszország

Ott-tartózkodás ideje: 2017. jún. 17.  - 2017. jún. 24. (7 nap)

0 hozzászólás I 913 látogató olvasta. Rögzítve: 2018. feb. 24. küldd el ismerősödnek
avatar signal Beszámolója

Cimkék: Bergamo  Vicenza

Északolasz tavak és városok II.

5. nap: Maggiore-tó, Borromeo-szigetek (Isola Bella, Isola dei Pescatori), Stresa

Svédasztalos reggeli után indulunk Stresa-ba, a híres üdülőhelyre. Sétálunk az ódon hangulatú utcákon, ámulunk a tisztaságon és figyeljük a városka ébredését.
Hajóval indulunk a a Borromeo-szigetekre. Isola Bella-n II. Carlo Borromeo 1632-ben kezdte el a palota felépítését, melyet feleségének, a sziget névadójának, Isabellának szánt. A barokk palota belsejében számtalan látnivaló akad, műtárgyak, szőnyegek, bútorok, szobrok, festmények. Itt láthatjuk azt a hálószobát is, ahol 1797-ben Napóleon és Josephine aludt. A kert tele van egzotikus növényekkel, a pávák, és papagájok szabadon mozognak a szobrok és szökőkutak közt. Sétánkat teraszokon lévő citrom- és narancsfák, cédrusok, babérfák, magnóliák, parafa-tölgyek, szentjánoskenyérfák, kaméliák, leanderek teszik felejthetetlen élménnyé.

Továbbindulunk a hajóval Isola dei Pescatori szigetére. Már nagyon éhesek vagyunk, ezért beülünk egy, tóparti halászétterembe. Ebéd után még barangolunk a macskaköves sikátorokon,várva a hajó indulását.
6. nap: Maggiore-tó, Macugnaga, Monte Rosa, Orta-tó

Reggeli után indulunk a vadregényes alpesi völgyben megbúvó Macugnaga nevű faluba, mely a Monte Rosa keleti lábainál található. Sétálunk a gyönyörű fekvésű faluban majd a Monte-Moro felvonóval eljutunk 2796 méter magasra.

Lago d'Orta a nagyobb északolasz tavak közül a legkevésbé ismert. Legfontosabb települése Orta San Giulio, jellegzetes olasz kisváros, szűk sikátorokkal, apró galériákkal, pici boltokkal. A középkori hangulat része hogy nincsenek autók a városban. Hajóval jutunk el a tó közepén levő aprócska szigetre. San Giulio sziget, nevét egy szentről kapta, aki a IV. szd.-ban térített a környéken. Egy régi legenda szerint a tó valamikor szörnyeknek és kígyóknak volt a hazája, akiket Giulio, egy szent ember tudott csak elűzni, így emlékét mindmáig féltő szeretettel őrzik. A szigeten egy ókeresztény Bazilika és egy kolostor áll, melyet 10 perc alatt körbe lehet járni.
A városka felett magasodik az ún. Sacro Monte (Szent Hegy), ahová kisvonattal jutunk fel, hogy láthassuk az Assisi Szent Ferencnek szentelt hegyen álló húsz kápolnát. Minden kápolna a Szent életének egy-egy állomását mutatja be. Fantasztikusak a kápolnák freskói és fából faragott színes szobrai.
Korán érkezünk vissza a szállásukra, hogy szét tudjunk nézni Bavenoban is. Nem tudtuk kihagyni az apró kézműves cukrászda készítményeit.

Este a városka főterén komolyzenei koncertet adtak, ami igazi meglepetés volt számunkra.

7. nap: Bergamo, Iseói-tó

Reggeli előtt, még kisétálunk a szálloda előtt - a tó partján lévő - korzóra. Búcsúzunk a Maggiore-tótól, hiszen reggeli után utazunk Bergamóba, a tartományi székhelyre. A Felsővárosba. siklóval (Funiculare) megyünk fel az Alsóvárosból, és szinte azonnal meglátjuk a város főterét, a Piazza Vecchiát, a középkori városházát, a várostornyot, a reneszánsz kori könyvtárt, a Colleoni-mauzóleumot. nem hagyva ki a Santa Maria Maggiero templomot a Battisteroval.
Délutáni szikrázó napsütésben az Iseói-tóval ismerkedünk, mely szépségében semmivel sem marad el Észak-Olaszország híresebb tavaitól. A hajó indulásáig sétálunk Iseóban, a tóparti kisvárosban. A tóban több sziget is található, a legnagyobb Monte Isola, A kisebb szigetek némelyikén villák épültek és magánszigetként működnek. (A Szent Pál sziget jelenleg, a Beretta fegyvergyáros család tulajdonában van. Eredetileg egy tizenegyedik századbeli kolostor volt itt, amit később villává alakítottak) Hajónk megkerüli, a szigeteket miközben megcsodáljuk a tó közepén emelkedő Monte Isola-t (Hegy-sziget), melynek legmagasabb pontja több mint 400 méterrel van a tó szintje felett.
Rekkenő hőségben próbálunk egy légkondicionált kávézót keresni. Szerencsével járunk, így lehűlve és egy espressotól megélénkülve szállunk fel a buszunkra.
Szállásunk a Verona melletti Vigasioban volt, a Montemezzi Hotelben, ami minden szempontból megfelelt.

8. nap: Vicenza

Hazafelé, még délelőtt Vicenzával ismerkedünk, A városról minden könyv két dolgot biztosan megemlít. Az egyik, hogy Andrea Palladio városa, aki számos reneszánsz palotát tervezett és épített itt, a másik, pedig, hogy volt olyan időszak, amikor a helyi polgárok nem vetették meg a macskahúst. A városnéző sétánk során látjuk a kőfaragó legényből lett építő mester leghíresebb művét a Basilica Palladiana –t. Palladionak, ez volt az első középülete. Itt a korszerű építészetet az antik kor jellemzőivel ötvözte. A teljes épület csak 1617-re, 37 évvel Palladio halála után készült el. Torre di Piazza a Basilica Palladiana mellett áll. A torony 82 méter magas, melyet a XII. században kezdték el építeni, jelenlegi magasságát a XV. században érte el.

Eljutunk a Teatro Olimpicohoz, ami egyike annak a 19 építészeti remekműnek, mely az UNESCO világörökség részét képezi a városban. Palladio utolsó munkája, egy középkori erőd helyére épült, kialakítását egy ókori színház ihlette, nézőtere félköríves. A színpad közepén egy diadalív, két oldalán egy-egy kapu áll, amin keresztül egy tér házai láthatóak. A ma is színházként használják.
A tündöklő napsütésben megpihenünk az egyik étterem árnyat adó teraszán egy-egy pizzára, melyet - kolléganőm ajánlására - cannoli alla siciliana követett.

A gyülekezőhelyen, árnyékot keresve, várjuk a buszt, de mielőtt felszállnánk, gyorsan eszünk még egy fagylaltot...

Kora délután indulunk hazafelé, a Mestre – Ljubljana – Maribor – Tornyiszentmiklós – Nagykanizsa – Siófok útvonalon. A szlovéniai szemerkélő esőben, ismét betérünk a Marché éttermébe, de most bécsi szeletet választva, nem csalódtunk.