A kedvenc mátrai túránk

Magyarország Mátraszentimre

Ott-tartózkodás ideje: 2006. okt. 27.  - 2006. nov. 02. (6 nap)

2 hozzászólás I 8 427 látogató olvasta. Rögzítve: 2007. aug. 26. küldd el ismerősödnek
avatar TundeK62 Beszámolója

Cimkék: Ágasvár  Csörgő-patak  Fallóskút  Mátraszentimre  Mátraszentistván

Mátraszentimre- Ágasvár-Mátraszentimre

Ha ez ilyen egyszerű lenne, nem kellene úti beszámoló.
A túrát meg lehet tenni négy, és akár nyolc óra alatt is. Attól függ, mennyit nézelődik az ember, mennyi időt tölt fenn Ágasváron.
Mi a kék kör jelzésen szoktunk elindulni Szentimréről, Fallóskút felé. Lefelé vezet az út, több tisztáson át.
A Mária-kápolnánál meg szoktunk állni. Veszünk friss vizet a forrásból, és körbenézünk, hogy milyen változások vannak.Én 1980-ban jártam ott először. Akkor még csak a kápolna volt meg. Azóta ugye egyre fejlődik, mára már országos hírű zarándokhely.

A faluból a zöld jelzésen megyünk tovább Ágasvár felé.
Ezen az útszakaszon még egyetlen egyszer találkoztunk emberekkel, pedig nagyon szép helyen vezet.Nincs szintemelkedő, sőt inkább lefelé vezet az út. Egészen addig kell rajta menni, még a Csörgő-patakhoz nem érünk.

A patakon átkelve egy "útkereszteződés" van. Kicsit ritkább az erdő, besüt a napfény. Érdemes megnézni a képeket, mit láttunk a földön. A három fényképezőgépet négyen kezeltük,egymás kezéből ki-kikapva a gépeket.
A piros jelzésen kell továbbmenni Ágasvár felé.

Hamarosan elér az út a Vándor-forráshoz. Innen jobbra egy jelzetlen úton tettünk egy kis kitérőt a Csörgő-szurdokhoz. Nem egyszerű a szurdokba való lejutás, de a látnivaló megéri. A következő képek ott készültek. A csodás, érintetlen, vad természet. Itt még foltos szalamandrát is láttunk napozni a köveken.

A forráshoz visszatérve, az út onnan már igen meredeken vezet felfelé Ágasvárra.
Még itt is lehet egy kitérőt tenni, a Csörgőlyuk-barlang bejárata felé, a piros barlangjelzésen. Vigyázat, olyan keskeny az út, hogy az ember két talpa alig fér el rajta!
A barlang nem látogatható, manapság (több) lakattal van lezárva. De mi a lányomat (csak a kép kedvéért ) egy pár éve betettük az első rács mögé.
Örül az ember, amikor végre felér a turistaházhoz.
A ház 638 méter magasan van, maga a csúcs pedig 789 méteren. Én a több mint húsz év alatt, mindössze kétszer voltam odafönt. A turistaház mellett vezet egy szuszogó nevű út fölfelé, toronyiránt. De van egy másik út is, a kék jelzésből elágazva. Vállalkozó szelleműeknek nagyon tudom ajánlani, mert csodás a kilátás odaföntről.
A Xlll.-XlV. században épült várnak a maradványait nagyítóval kell keresni odafönt. Van pár kő, de ez minden.

A turistaháznál van friss víz, az Ágasvár-forrásnak köszönhetően. Tavaly ősszel úgy láttam,ismét lehet akár ebédelni is odafönt. Sok éven át csak italokat és csokit árultak. A th.mögött van egy rét, le lehet heveredni napozni,beszélgetni. Nyáron csillagászok veszik birtokukba a helyet.

A hegyről lefelé a kék jelzésen át jutunk le Mátraszentistvánra. Közben több kilátóhelyről csodálhatjuk meg a környéket. A faluban a Vidróczki csárda a központ, ott van a buszmegálló is.

A zöld jelzésen kellene továbbhaladni, megmászva ezzel egy újabb hegyet. Mi inkább a párhuzamosan, a völgyben haladó szekérutat szoktuk mostanában választani. A Narád pataknál találkozik össze a két út.
Az út végén úgysem ússzuk meg soha a hegymászást, mert Mátraszentimre szintén egy hegytetőn van.

Az idén mivel elég kevés víz volt a Csörgő-patakban, végig a patak mellett tettük meg az utat.
A Mátrában nem nagyon lehet eltévedni, jól jelzett turistautak vannak. A táj, a növények és állatok mindig tartogatnak meglepetéseket.
TundeK62 kapcsolódó élménybeszámolói:
CsillaPenzes - 2014.03.28. 21:34

A leírásod jó ... 1 hete jártunk arra, és szépen csörgedezett a Csörgőpatak, nagyon tetszett a hely ... szeretnénk majd visszatérni egy kis főzöcskére a hutahelyi pihenőhöz.A barlang nagy csalódás volt a gyerekeknek, mármint h nem lehet bemenni, pedig az odavezető út nagyon kalandos volt! Békák, és békapeték voltak a patakban, ez is izgalmas volt a gyerkőknek ...

Dusnok - 2007.08.14. 20:00

Tetszett a beszámolód, mert érezni belőle a Mátra szeretetét.Én már ettől könnyebb túrára vállalkozom csak, sajnos kevés ember van a környezetemben akivel túrázhatnék.

Az itthon.blog.hu ajánlásával
tokaj Bor-kő túrák Észak-Magyarországon
A hűvösebb idővel se maradjatok otthon, ilyenkor is sok lehetőség vár benneteket a szabadban....
hotel Új hotel nyílt Hollókőn
A régió turizmusa szempontjából mindig jó hír, ha minőségi hotel nyitja meg kapuit. Külön öröm,...